Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 19 окт 2008 16:21


Мдаааа, поздравления!

Малко идейки от мен, тъй като съм мислил и ровил преди години по темата, отделно и наскоро около моя вентилаторен проект.
Колега, подходите са най-общо 2 - Хай тек и Лоу-тек
Лоу-тек-а е най-лесният и бързорезултатен и се състои от тягов двигател от електрокар или подобно возило, подходящо куплиране към съществувящият диференциал, мощно тиристорно управление за плавен контрол (или контакторни групи за стъпково ускорение), полу-тягови оловни батерии и малко силова електроника за реостатно спиране (при плавно натискане на спирачката до определено усилие да включва двигателя в генераторен режим и да дозарежда батериите, а при рязко спиране да си спира конвенционално)
Основният ти враг е един, и той е основното свойство на МАСАТА като физична величина, а именно - ИНЕРТНОСТТА. С прости думи - ТЕГЛОТО на системата, което ще трябва да ускоряващ или спираш, за който процес трябва енергия, до над 50% от енергията в системата.
И като тръгнеш да намаляваш теглото стигаш до Хай-тек решението:
Високомоментни свръх леки електродвигатели с редкоземни магнити и КПД над 95%, куплирани директно към колелата, най-много през лека планетарна предавка, литиеви батерии с процесорно амплитудно-честотно управление на разряда и заряда според околна температура, разреденост и т.н.
Задължително процеса на спиране е в генераторен режим, като има отделна батерия, дублираща основните и работеща само за спиране (при отказ на основните батерии), за капак и максимална сигурност че ще спреш при всички обстоятелства - независима механична осигурителна система за авариен блокаж на колелата (подобно на аварийната спирачка на асансьорите)
За капак - купето от леки композити, обличащи здрав кейдж от дуралуминий (теглото си е ОСНОВЕН фактор...)

Очевидно проекта ще тръгне от Лоу-тек, така че моят скромен съвет е - намери купе с ходова част от Голф 4х4, Дайхацу 4х4 или подобно миньонче, което е 4х4, разкарай всичко дето е в масло без задният диф или поне намери заден диф от VAG кола и го качи на Джетата отзад - така куплираш тяговият двигател през най-малко паразитни консуматори. Олекотяваш до безобразие.
Точка 2 е да намериш от някъде тиристорното силово управление от някой потрошен електрокар - тиристорното е много по-ефективно от контакторното. Това че требе да наредиш акумулаторите из цялото купе за баланс си го знаеш :D.
Определено имаш моите адмирации, желая ти успех и ще следя с интерес!




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 27 окт 2008 13:08


http://www.lightningcarcompany.co.uk/home.php

Това може да го разгледат всички на който темата им е интересна :)


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 27 окт 2008 15:44


егати как ме зариби, аз пък мисля да си правя електровелосипед сега
http://www.users.globalnet.co.uk/~pattl ... rc0186.htm


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 8:31


nii написа:егати как ме зариби, аз пък мисля да си правя електровелосипед сега
http://www.users.globalnet.co.uk/~pattl ... rc0186.htm


Тук http://www.theworkshop.ca/energy/dirt_e/dirt_e.htm има подробни схеми за електро-кросов мотор. Контролера е реализиран с PICAXE (PIC Microchip) В момента към мен пътува един такъв от Англия....скоро очаквайте подробности.

Относто това http://www.lightningcarcompany.co.uk/home.php интересното е, че на всяко от четирите колала има по един мотор със сумарна мощност 700 коня :) Full 4x4 с невероятни характеристики.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 15:17


Батьо, кат ги написа сметките за километрите и разхода на бензинец и пробега на батерийки и после тегли неколко черти, сметна ли колко ток ще изхарчиш за тия 5-6 часа зареждане (требва ти ебати и зарядното!!! а и дали ще успееш за 5-6 часа да ги заредиш е друг въпрос!) на всичките батрерии и цената на точеца? Не твърдя кое ще е по-евтино или по-скъпо, ама пусни една сметка за зареждането на n-брой батерии по еди-колко-си-волта и ампер-часове, аджеба колко киловата ще изхарчиш за тия 5-6 часа... знам, че можеш, ана си срамежлив... :D Не трърдя, че ще е по-скъпо, но така е коректно да се нсправи сметката за икономиите...

После, казвал съм ти и преди, по принцип е оферта, ама за хора кат тебе - баровци, дето си живеят в хубави къщи с голям двор, гаражи и т.н. :D

Лешпери кат мене, дет живеят в блок с още 100 съседи във входа, как ще си зареждат батерийките? Помниш и разговора за бакшишите, батериите и асансьорите, нали? mhihi

Иначе идеята е много хубава и те подкрепям 100%, но за да стане приложима, а не само да умре с направата на някакъв прототип (и да бъде открадната), требва мащаба да е друг. Това беше малко офф-топик... mhihi

Много хора пренебрегват изключително важния въпрос дали да остане скоростната кутия или не. Някой сеща ли се защо? За твоя проект, все си мисля, че не трябва да я махаш.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 16:34


kam_tod написа:Батьо, кат ги написа сметките за километрите и разхода на бензинец и пробега на батерийки и после тегли неколко черти, сметна ли колко ток ще изхарчиш за тия 5-6 часа зареждане (требва ти ебати и зарядното!!! а и дали ще успееш за 5-6 часа да ги заредиш е друг въпрос!) на всичките батрерии и цената на точеца? Не твърдя кое ще е по-евтино или по-скъпо, ама пусни една сметка за зареждането на n-брой батерии по еди-колко-си-волта и ампер-часове, аджеба колко киловата ще изхарчиш за тия 5-6 часа... знам, че можеш, ана си срамежлив... :D Не трърдя, че ще е по-скъпо, но така е коректно да се нсправи сметката за икономиите...

После, казвал съм ти и преди, по принцип е оферта, ама за хора кат тебе - баровци, дето си живеят в хубави къщи с голям двор, гаражи и т.н. :D

Лешпери кат мене, дет живеят в блок с още 100 съседи във входа, как ще си зареждат батерийките? Помниш и разговора за бакшишите, батериите и асансьорите, нали? mhihi

Иначе идеята е много хубава и те подкрепям 100%, но за да стане приложима, а не само да умре с направата на някакъв прототип (и да бъде открадната), требва мащаба да е друг. Това беше малко офф-топик... mhihi

Много хора пренебрегват изключително важния въпрос дали да остане скоростната кутия или не. Някой сеща ли се защо? За твоя проект, все си мисля, че не трябва да я махаш.


"
- Пено ма ..... чу ли кво измислили ?
- НЕ ма Сийке , кажи ?
- Пералня измислили...пере маа !
- Перспалня ? Ква е тая спалня ма ?
- Аве ПЕРАЛНЯ ....ве пере . Слагаш я в къщи, мушкаш щепсела в контакта и тя пере.
- Мммм ...че за кво ми е ?! Имам си корито...пък и няма къде да я сложа. Трябва да махам сламата от навеса....или стая да и града...още малко ще ме накараш баня да си направя у къще ма. НЕ ща я !
- Ама Пено ма ! Няма вече да переш на ръка ма ..всичко сама пере.
- Мммм, че и ток ще ми хаби....Я немога си гледам БТВ-от и Славиту с тоя ток...така за пералнята щи плащам ?!
- Ама Пено дай да си купим по една ма !
- Чи как тъй...нема фаида ако е за една. То га е тъз дай да купим на едро....да отворим магазин на чершията за пералня ма....далавера да става.
- Маааа сиии. Пери си на ръка в пробитото корито тогава.
- Ше пера я.....ко ми пречи ? Аре бегам, че почна СлавитУ.

"

P.s Камене.....понякога нещата на пръв поглед нямат никакъв смисъл. Но ако мислехме така все още щехме да перем в корито.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 16:40


mhihi
Май си се вързал директно към стълба с жиците, а?
Почвам да ти събирам зарядни, ти само намери повече разклонители...
mhihi

П.С. И Стойко... къде сам написал, батьо, че няма смисъл? :wink:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 29 окт 2008 16:57


и 10 квч да отидат за зареждане - пак са под 2 лева...
по груба сметка 144волта при заряден ток от примерно 10А ще отива 1.5 киловата, ако акумулаторите са 50А/ч - за 6 часа е заредил демек 9 киловатчаса тоест лев и шейсет в ток...


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 18:01


ток на изход на зарядното ли смятаме?


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Skruji » Сря 29 окт 2008 18:26


И на мен ми е интересно с какво зарядно ще се зареждат тези акумулатори, за колко време, колко киловата ще ходят за пълното им зареждане. Иначе идеята кърти, много ще се радвам да се реализира. И аз съм си мислил за нещо такова, ама нещо финансите не стигат.
Успех на колегата :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 29 окт 2008 19:16


Здравей!
ето ти малко идейки

http://www.caproni.bg/download/pdf/Capr ... 0mm-en.pdf

по принцип, мое скромно мнение, опитай да сложиш по един отделен мотор с редуктор на всяко от предните колела
За редуктори - от хидромотори, като тези да речем:
http://www.ms-hydraulic.com/prod.php?go=1
Разгледай разните производители, но съм сигурен че правят стандартен ТЯГОВ хидромотор (с лагери и вал за директен монтаж на главината на колелото на мотокари)
ще ти намалеят загубите и ще ти се отвори още място под капака
Относно зареждането - меродавен въпрос, но има своите решения. Ти си с двор и е ясно, но блоковете ще искат инфраструктура....
И все пак - успех с твоята "бяла лястовица"
С нетърпение очаквам първите пробни пробези и стопени тиристорни управления :D
Като стигнеш (живот и здраве) до неизбежният момент на изцяло къстъм проект се обади да помагам с фибростъкленото купе!


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 19:49


Стойко, на графиката, правата "I", какво отразява при S2?
Ама да ми кажеш подробно.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 21:19


kam_tod написа:Стойко, на графиката, правата "I", какво отразява при S2?
Ама да ми кажеш подробно.


Пунктираната s2 паказва, че при номиналните обороти (4200),при консумиран ток 180 ампера рзполагаме с 22 кw мощност.
Когато автомобила се движи с крусарска скорост от 60-70 км.ч консумирания ток в зависимост от характеристиките на автомобила (тегло, гуми, челно съпротивление) за такъм мотор варира между 40-60 ампера.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 21:25


dimitarpetrov написа:Здравей!
ето ти малко идейки

http://www.caproni.bg/download/pdf/Capr ... 0mm-en.pdf

по принцип, мое скромно мнение, опитай да сложиш по един отделен мотор с редуктор на всяко от предните колела
За редуктори - от хидромотори, като тези да речем:
http://www.ms-hydraulic.com/prod.php?go=1
Разгледай разните производители, но съм сигурен че правят стандартен ТЯГОВ хидромотор (с лагери и вал за директен монтаж на главината на колелото на мотокари)
ще ти намалеят загубите и ще ти се отвори още място под капака
Относно зареждането - меродавен въпрос, но има своите решения. Ти си с двор и е ясно, но блоковете ще искат инфраструктура....
И все пак - успех с твоята "бяла лястовица"
С нетърпение очаквам първите пробни пробези и стопени тиристорни управления :D
Като стигнеш (живот и здраве) до неизбежният момент на изцяло къстъм проект се обади да помагам с фибростъкленото купе!


Разглеждал съм моторите на caproni.bg ,но за моите цели са малко слаби.....може би за следващия проект. Идеята за отделен мотор на всяко колело е много добра и мисля да залегне живот и здраве в следващия проект, ако евентуално първия стане сполучлив. Тогава вече ще се мисли и за подходящи предавки с мако загуби и т.н. За още по-далечно бъдеще виждам и изцяло къстъм проект и фибростъкло....но стига мечти :D


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 21:32


Stoi написа:...
Когато автомобила се движи с крусарска скорост от 60-70 км.ч консумирания ток в зависимост от характеристиките на автомобила (тегло, гуми, челно съпротивление) за такъм мотор варира между 40-60 ампера.

Какво казваш, че за 1 час с 60-70 км/ч, ще консумираш средно 50 ампер-часа ли?
И това ще е равно, примерно на 22 kW, респективно 22 kW-часа? И при всичките загуби (от КПД, да кажем 10% и от зарядно хх%), ще успееш да заредиш акумулаторите за 6 часа?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта