помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Tyan » Пет 23 окт 2009 22:24


забрави ги тия 9000 оборота ....и 8000 забрави .. да не говорим, че ако не си се заиграл с главата и входящия тракт при високи обороти мотора ще се превърне в ефективна моторна спирачка ..... така, че не се забравяй в оборотите :)

.... не си махай и ограничителя на оборотите ...ако правиш ремап ..нека ти го изместят в поносими норми, но не го махай ....колкото и добър с тротъл контрола да си ...го изпускаш все някога .... няколко пъти прощава ... и след това ше търсиш причини защо не върви като едно време ако въобще върви ..... аз така убих здрав мотор от тъпотия що стъпих на мокро и отхвърчах три сантиметра след края на оборотомера :) мисфайър, некоректни смеси ....торга си замина ...грозна картинка ...иначе още се движи тоя мотор де :)




Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот golf_mania_jambol » Пет 23 окт 2009 22:27


Li4o написа:
golf_mania_jambol написа:такаа за да не правя експеременти насо4етеме с раздвижното колело напред или назад (аз мисля назад) се връ6та и с колко ..мерси

Колега, закарай си колата на някой дето разбира да ти я настрои...да не направиш някоя беля...това накъде се "мести" и с колко се "връща" зависи от много фактори....

П.С. Принципно, ако искаш въртящ момент в ниски обороти въртиш в предварение, ако искаш максимална мощност на вала - въртиш в закъснение - но губиш въртящ момент на ниски обороти за сметка на добра работа на вала при високите...

колега знам че трябва да се внимава но просто в ямбол няма кои да направи тази добра центровка ,такаче слагам 20 кила бензин и отивам на пистата да си настроя мотора ако трябва цял ден да ми отнеме нема как....естествено за целта първо трябва да си осигоря раздвижно колело което още е мираж за сега :banghead:


Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот golf_mania_jambol » Пет 23 окт 2009 23:13


Вера Павлова написа:Колега, вал 288 е с лифт 11.7, застъпване 3.4 изисква регулировка на хлабини на клапаните съотв. 0.35/0.45, която е от съществено значение. Изхвърляте хидравличните чаши и слагате механични. Вал 288 ако е оригинален има маркер от страната, обратна на ангренажа - тънка черта, която при горна мъртва точка трябва да е успоредна на главата (както при дизелите). При този тип инжекция застъпване 3.4 пречи да свалите ниските обороти под 1500.

това е наред с раздвижното колело ,ще оправим хлабините само незнам от какъф мотор да си намеря механични повдигачи


Вера Павлова
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 13 апр 2007 21:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Вера Павлова » Пет 23 окт 2009 23:30


можеш да ползваш чаши от форд 1.8 дизел (90-92г.) с двата ангренажни ремъка. Ако не излизат хлабините стълбчето вътре в чашата лесно се отнема на струг пуловете са същите като на фолксваген или като на самара. Освен това вала предполага по-висока степен на сгъстяване - можеж да отнемеш от главата 0.8 до 1 мм. Има и други варианти.


Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот golf_mania_jambol » Съб 24 окт 2009 10:14


от 1,6 дизел голф стават ли


Потребителски аватар
caro
Мнения: 568
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот caro » Съб 24 окт 2009 10:57


Всички VW преди 86г. са с механични повдигачи - така ,че можеш да ползваш от който и да е модел \Golf,Passat,Jetta,LT\,но ще ти трябват доста пулове.Може и от дизелови VW ,но от Самара не стават защото са друг диаметър.


Вера Павлова
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 13 апр 2007 21:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Вера Павлова » Съб 24 окт 2009 12:27


Колега,
Ако ползваш чашите, които е предложил колегата caro, трябва а смениш и клапаните с 13 мм по-дълги.
От снимковият материал, който прилагам е видно, че може да смениш само чашите и да регулираш хлабините.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Stenly » Съб 24 окт 2009 19:52


Ползват се механични повдигачи като на ДХ или ЕГ с пулове. По добри са защото имаш опция да коригираш хлабината с различни пулове ииии ДА от самара СТАВАТ. Трудоемкото е че докато настроиш вала трбва около 10ина пъти да го отвиеш и завиеш за да сменяш пуловете докато докараш точните хлабини.
Глава най-добре ползвай от ДХ или ГЗ или друг 1,8 мотор с големи клапани и механични повдигачи съответно и дупки за инжектори на главата. Преправянето на твоята глава от хидравлика към механика става но излиза по скъпо отколкото да намериш механична такава.
За 9000 оборота можеш да забравиш защото ще направиш някоя биела на фльонга.Двигателя трябва да е подготвен откъм карантии за да понесе такива обороти. Обаче не е само вала на тоя мотор за да работи тоя вал правилно и да има 100 % ефект от него това върви с много други промени по двигателя ... за начало смяна на пружините на клапаните с усилени такива.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Li4o » Нед 25 окт 2009 9:14


След толкова много съвети мога да кажа само едно на колегата с вала - да си кара с хидравличните повдигачи и да не му пука...а ако ще търси некакви адски обороти, където наистина ще му трябват пружини и повдигачи, то преди това има доста работа по двигателя и електрониката... :wink:


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот mk1 » Нед 25 окт 2009 14:07


до 8000 е максимума с хидравлика ..... не ми се вярва с тоя вал да го караш на такива обороти и то наи вече, че е 8в.
използваи твоите повдигачи (хидравличните) и си намери само пружинки от кр или абф .ас така на времето си купвах и ся ми стоят в мазето щото се отказах от проекта (направо си взех кр).
опрималните обороти според мен за теб биха били 7600 (с 1000 от горе) което не е никак малко.
според мун си ОСТАВИ ХИДРАВЛИКАТА и вземи ДРУГИ ПРУЖИНКИ ...


Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот golf_mania_jambol » Пон 26 окт 2009 11:21


mk1 написа:до 8000 е максимума с хидравлика ..... не ми се вярва с тоя вал да го караш на такива обороти и то наи вече, че е 8в.
използваи твоите повдигачи (хидравличните) и си намери само пружинки от кр или абф .ас така на времето си купвах и ся ми стоят в мазето щото се отказах от проекта (направо си взех кр).
опрималните обороти според мен за теб биха били 7600 (с 1000 от горе) което не е никак малко.
според мун си ОСТАВИ ХИДРАВЛИКАТА и вземи ДРУГИ ПРУЖИНКИ ...

6те има ли пак полза само ако сменя прожинките ....ако може то4но да обясни6 деиствието им на моя мотор на тези от кр
с по твърди прожини няма ли да се износи вала по бързо


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Stenly » Пон 26 окт 2009 17:00


Гледай сега брат с един вал няма нищо особено да постигнеш тука многократно се дискутира в 3 страници тема. Значи този вал можеш да си го караш така но с твоята концепция на мотора вала далеч няма да си покаже възможностите. Смениш ли пружини (НЕ от КР или АБФ ами твърди - такива специално за спортни валове за 8в двигатели) е добре да минеш на механични повдигачи за да няма фал.След това друго важно нещо - трябва да сгъстяваш! Преди това мерене и сметки ... Работа по главата клапани водачи ако се налага разтваряне после изпускателна система ремап и още сума ти неща следователно отиваме на доста високобюджетен тунинг. Е след това 288 градуса вал ще работи прекрасно.

Просто с тея ми писания искам да поясня че след смяната на някоя подобна тунинг част, всичко друго е вързано за да има тя ефект а за да се постигне ефекта на въпросната част инвестицията е огромна. Не е само хоп вала дори и 300 и кусур градуса да е ,настройка на делкото или раздвижната шайба и колата да излети:).


Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот golf_mania_jambol » Пон 26 окт 2009 17:17


аз сега даже и без раздвижна шаиба съм доволен от ефекта ( в момента се прави раздвижното колело) не може на един път да направя сичко но до пролетта малко по малко съм решил няма да има такова 8 в чудо...всичко ще се направи както трябва...просто в момента не мога да ре6а какво да правя с повдигачите да сложа само по силни прожини ,направо глава от механична инжекция ли да взема,само повдигачите ли да сменя ,за това става въпрос


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот Stenly » Пон 26 окт 2009 17:26


Взимаш ГТИ глава на механични повдигачи ,те всичките са с механични инжекции. Купуваш си Шрик или др марка спортни пружини за разпределителен вал. Ако имаш възможност си купуваш 8 чисто нови механични повдигача.

Като го направиш това си минал една подточка по тунинговането :)


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: помощ за спортен вал 288* на пб мотор

Мнениеот ivkata » Пон 26 окт 2009 21:31


golf_mania_jambol написа:аз сега даже и без раздвижна шаиба съм доволен от ефекта ( в момента се прави раздвижното колело) не може на един път да направя сичко но до пролетта малко по малко съм решил няма да има такова 8 в чудо...всичко ще се направи както трябва...просто в момента не мога да ре6а какво да правя с повдигачите да сложа само по силни прожини ,направо глава от механична инжекция ли да взема,само повдигачите ли да сменя ,за това става въпрос

Цъ,аз и Stenlyсме с механични инжекций :mrgreen: ,ама пак сме с хидравлични повдигачи!Той ти говори за съвсем друго,по нагоре някой колега ти беше споменал да търсиш от голф 86 год.,не е точно така! :!: Щото моя мотор е 86 ,пък е с хидравлични повдигачи,карал съм служебен голф 83 набор,с хидравлични повдигачи!Годината не е критерий,а модела на мотора(мислим само при 1.6 ГТИ на единичките го има) ако не бъркам. :wink: Вкарал си се в голем филм,ако го докараш докрай ще се радвам! :beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта