Трансплантации на глави, комбинации и т.н.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 02 окт 2005 21:02


Ами на ГТИ главите клапаните им са по-големи и валовете също са по-хубави.Моделите с работен обем от 1600 и 1800 кубика са с еднакви блокове, диматрите на цилидрите е днаква, също и степента на сгъстяване, само ходя на буталата е различен.Та значи като при ладите който е на 1600 може да мине на 1800 само с колянов вал и биели от 1800(за буталата не съм сигурен).Клапаните на моното не са като на ГТИ, по малки са според книгата, но главите взаимнозаменяеми, валовете са с различни фази(логично).Така, че може да се сложи глава от ГТИ на моно и на 1.6.Също така помня, че колегата Out_Law си беше сложил глава от Г60 на 1.8 блок(поправете ме ако греша), значи и това е възможно :wink: Остава въпроса с 16 клапановите глави, от това което прегледах не ми стана много ясно, но от колегата KILLER GTI знаем, че валове от АБФ стават на КР и носят коне :wink: Ще продължа да проучвам въпроса с тая 16 клапанова глава, само едно е ясно, че блоковете са с еднакви диаметри на цилиндрите :D Задвижването на валовете ще го докараме някакси, не е проблем, но дали ще съвпаднат маслените и охладителните магистрали :shock: Мисля, че това може да го разберем много бързо, като наложим гарнитура от PB и KR мотор :wink: При KR-a има една особеност, на черупките на коляновата капачка на мотовилката има маслена дюза с цел охлаждане посредством по-добро смазване :? За 2000 кубиковите блокове от Ауди и Пасат вече споменахме, че могат да се окомплектоват доста сполучливо с глави от Голф 2 ГТИ 8в и ги докарват докъм 140к.с. чист атмосферен двигател :twisted:




prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 02 окт 2005 21:44


Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 02 окт 2005 22:21


Та какво казва ЕТОС по въпроса за клапаните:

Давам данни за Г2 мотори:

На ПБ всмукателните клапани са 4 с диаметър на челото 91.9мм и 4 броя изпускателни с диаметър 91.2 мм на Г60 испускателните са 91.45мм

На КР и ПЛ двигателите, всукателните клапани са 8 с диаметър на челото 95.5мм и 8 бр. изпускателни с диаметър 98.2мм....

Като гледам графиките, всичко около клапаните ще трябва да се смени ако ще се слагат от 16-ка, всички водачи, пружинки, тапи и тн. щото самите клапани на 16-та са по дълги.....

Също КР има по голяма горивна помпа от ПЛ - 60мм за КР с/у 52мм на ПЛ

:wink:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 02 окт 2005 23:02


Абе тия мерни единици верни ли са, къв е тоя клапан с диаметър 90мм Screwy ......или пък на мен много ми се спи, знам ли :drinking: Утре ще понапиша малко цифри от Haynes, да видим дали съвпадат :wink: Определено много ми се спи, лека нощ на всички 8)
Забравих да добавя, далаверата с 16-клапановата глава ми се струва все по-съмнителна, май ще се задоволим с обработена 8 клапанова, вал и приличен карбуратор/карбуратори :?


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 02 окт 2005 23:04


а пък да беше дължина ли..... :wink:


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Flatmo » Пон 03 окт 2005 8:33


NovobranecGT написа:Моделите с работен обем от 1600 и 1800 кубика са с еднакви блокове, диматрите на цилидрите е днаква, също и степента на сгъстяване, само ходя на буталата е различен.Та значи като при ладите който е на 1600 може да мине на 1800 само с колянов вал и биели от 1800(за буталата не съм сигурен).Клапаните на моното не са като на ГТИ, по малки са според книгата, но главите взаимнозаменяеми, валовете са с различни фази(логично).Така, че може да се сложи глава от ГТИ на моно и на 1.6.


Аз дълго съм ровил хайнеса по въпроса с трампенето на части и това което "изчислих" е че за прехода 1.6 - > 1.8 се сменя само коляновия вал! 8) Биелите и буталата са еднакви (дебелина на стеблото, диаметър на буталото). Разликата е само в хода и идва от дължината на коляното на коляновия вал. Има разлика в степента на згъстяване при 1.6 е 9:1 а при 1.8 е 10:1. Що се отнася до главите предполагам че всички 8V глави са еднакви и разликата е само в разпределителния вал - фазите на отваряне и затваряне на клапаните. Самите клапани май-бяха еднакви (това ще го проверя по-късно днес в книгата).


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 03 окт 2005 23:05


ЗА главите си прав....дори и на 1.8 Т на Г4 ще стнае, но мамгистралите са други, за коляновия също, на 1.6 не знам обаче за биелите, не съм сигурен.....


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 03 окт 2005 23:38


Аз мисля, че мога да намеря цял двигател 1.8Т заедно с ЕКУ-то. Ако някой го интересува, но цената там е доста нагоре...


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Вто 04 окт 2005 1:01


prj57 написа:Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....

на Г60 фазите на вала са различни от тези на ПБ, за клапаните не знам ама трябва да са по големи !!!
а ако ще слагате на 8 клапанов матор тиква от 16 клап. ще трябват и буталца че иначе мноо ще се разреди горивната камера, и колата букванно ще умре от към вървене!!!
на 16в тиквата не мое да се реже че изпъскателния клапан е на самия ръб на челото на главата!!
затова или се взимат бутала с по високи чела или се реже блока!!
а без повишаване на степента на згъстяване на гор. камера каквито и вало да се сложат фаида никва!!!!!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 04 окт 2005 1:16


Еми за тв направо ТУРБО....... :lol:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 04 окт 2005 1:20


vasstop написа:Аз мисля, че мога да намеря цял двигател 1.8Т заедно с ЕКУ-то. Ако някой го интересува, но цената там е доста нагоре...


Кажи за какви пари става въпрос и в добро състояние ли е мотора/турбото????


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Вто 04 окт 2005 1:51


prj57 написа:Еми за тв направо ТУРБО....... :lol:

така си е само после да не се събират буталцата с lupe от картера :D :D :D


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 04 окт 2005 11:40


KILLER GTI написа:
prj57 написа:Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....

на Г60 фазите на вала са различни от тези на ПБ, за клапаните не знам ама трябва да са по големи !!!
а ако ще слагате на 8 клапанов матор тиква от 16 клап. ще трябват и буталца че иначе мноо ще се разреди горивната камера, и колата букванно ще умре от към вървене!!!
на 16в тиквата не мое да се реже че изпъскателния клапан е на самия ръб на челото на главата!!
затова или се взимат бутала с по високи чела или се реже блока!!
а без повишаване на степента на згъстяване на гор. камера каквито и вало да се сложат фаида никва!!!!!

Ще потвърдиш ли, че на моя блок мога да му сложа 16 клапанова глава от КР или ПЛ или нещо не съм разбрал правилно :roll:


Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот opipva4a » Вто 04 окт 2005 14:52


прж
двигателя е 1.8 Т (AUQ) комплект, компир (за 180) и скоростна кутия
свален е от Г4 (2002) и девствен - 47000 км
ако имаш интерес знаеш как и къде


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Сря 05 окт 2005 0:36


NovobranecGT написа:
KILLER GTI написа:
prj57 написа:Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....

на Г60 фазите на вала са различни от тези на ПБ, за клапаните не знам ама трябва да са по големи !!!
а ако ще слагате на 8 клапанов матор тиква от 16 клап. ще трябват и буталца че иначе мноо ще се разреди горивната камера, и колата букванно ще умре от към вървене!!!
на 16в тиквата не мое да се реже че изпъскателния клапан е на самия ръб на челото на главата!!
затова или се взимат бутала с по високи чела или се реже блока!!
а без повишаване на степента на згъстяване на гор. камера каквито и вало да се сложат фаида никва!!!!!

Ще потвърдиш ли, че на моя блок мога да му сложа 16 клапанова глава от КР или ПЛ или нещо не съм разбрал правилно :roll:

може бе колега, ама ако слагаш 16в глава ще ти трябват и бутала за да се згъсти камерата, ама ако зимаш глава зимаи направо от АБФ тя е с наи широките валове!!!
а по принцип може и 20 клапанова тиква да се сложи !!!!
но за нея широките валове са мноо скъпи, а със сток валовете ефекта няма да е много голям!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта