Трансплантации на глави, комбинации и т.н.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Ами на ГТИ главите клапаните им са по-големи и валовете също са по-хубави.Моделите с работен обем от 1600 и 1800 кубика са с еднакви блокове, диматрите на цилидрите е днаква, също и степента на сгъстяване, само ходя на буталата е различен.Та значи като при ладите който е на 1600 може да мине на 1800 само с колянов вал и биели от 1800(за буталата не съм сигурен).Клапаните на моното не са като на ГТИ, по малки са според книгата, но главите взаимнозаменяеми, валовете са с различни фази(логично).Така, че може да се сложи глава от ГТИ на моно и на 1.6.Също така помня, че колегата Out_Law си беше сложил глава от Г60 на 1.8 блок(поправете ме ако греша), значи и това е възможно
Остава въпроса с 16 клапановите глави, от това което прегледах не ми стана много ясно, но от колегата KILLER GTI знаем, че валове от АБФ стават на КР и носят коне
Ще продължа да проучвам въпроса с тая 16 клапанова глава, само едно е ясно, че блоковете са с еднакви диаметри на цилиндрите
Задвижването на валовете ще го докараме някакси, не е проблем, но дали ще съвпаднат маслените и охладителните магистрали
: Мисля, че това може да го разберем много бързо, като наложим гарнитура от PB и KR мотор
При KR-a има една особеност, на черупките на коляновата капачка на мотовилката има маслена дюза с цел охлаждане посредством по-добро смазване
За 2000 кубиковите блокове от Ауди и Пасат вече споменахме, че могат да се окомплектоват доста сполучливо с глави от Голф 2 ГТИ 8в и ги докарват докъм 140к.с. чист атмосферен двигател 
-
prj57
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Та какво казва ЕТОС по въпроса за клапаните:
Давам данни за Г2 мотори:
На ПБ всмукателните клапани са 4 с диаметър на челото 91.9мм и 4 броя изпускателни с диаметър 91.2 мм на Г60 испускателните са 91.45мм
На КР и ПЛ двигателите, всукателните клапани са 8 с диаметър на челото 95.5мм и 8 бр. изпускателни с диаметър 98.2мм....
Като гледам графиките, всичко около клапаните ще трябва да се смени ако ще се слагат от 16-ка, всички водачи, пружинки, тапи и тн. щото самите клапани на 16-та са по дълги.....
Също КР има по голяма горивна помпа от ПЛ - 60мм за КР с/у 52мм на ПЛ

Давам данни за Г2 мотори:
На ПБ всмукателните клапани са 4 с диаметър на челото 91.9мм и 4 броя изпускателни с диаметър 91.2 мм на Г60 испускателните са 91.45мм
На КР и ПЛ двигателите, всукателните клапани са 8 с диаметър на челото 95.5мм и 8 бр. изпускателни с диаметър 98.2мм....
Като гледам графиките, всичко около клапаните ще трябва да се смени ако ще се слагат от 16-ка, всички водачи, пружинки, тапи и тн. щото самите клапани на 16-та са по дълги.....
Също КР има по голяма горивна помпа от ПЛ - 60мм за КР с/у 52мм на ПЛ
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Абе тия мерни единици верни ли са, къв е тоя клапан с диаметър 90мм Screwy ......или пък на мен много ми се спи, знам ли
Утре ще понапиша малко цифри от Haynes, да видим дали съвпадат
Определено много ми се спи, лека нощ на всички
Забравих да добавя, далаверата с 16-клапановата глава ми се струва все по-съмнителна, май ще се задоволим с обработена 8 клапанова, вал и приличен карбуратор/карбуратори
Утре ще понапиша малко цифри от Haynes, да видим дали съвпадат Забравих да добавя, далаверата с 16-клапановата глава ми се струва все по-съмнителна, май ще се задоволим с обработена 8 клапанова, вал и приличен карбуратор/карбуратори
-
Flatmo
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
NovobranecGT написа:Моделите с работен обем от 1600 и 1800 кубика са с еднакви блокове, диматрите на цилидрите е днаква, също и степента на сгъстяване, само ходя на буталата е различен.Та значи като при ладите който е на 1600 може да мине на 1800 само с колянов вал и биели от 1800(за буталата не съм сигурен).Клапаните на моното не са като на ГТИ, по малки са според книгата, но главите взаимнозаменяеми, валовете са с различни фази(логично).Така, че може да се сложи глава от ГТИ на моно и на 1.6.
Аз дълго съм ровил хайнеса по въпроса с трампенето на части и това което "изчислих" е че за прехода 1.6 - > 1.8 се сменя само коляновия вал!
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
prj57 написа:Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....
на Г60 фазите на вала са различни от тези на ПБ, за клапаните не знам ама трябва да са по големи !!!
а ако ще слагате на 8 клапанов матор тиква от 16 клап. ще трябват и буталца че иначе мноо ще се разреди горивната камера, и колата букванно ще умре от към вървене!!!
на 16в тиквата не мое да се реже че изпъскателния клапан е на самия ръб на челото на главата!!
затова или се взимат бутала с по високи чела или се реже блока!!
а без повишаване на степента на згъстяване на гор. камера каквито и вало да се сложат фаида никва!!!!!
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
KILLER GTI написа:prj57 написа:Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....
на Г60 фазите на вала са различни от тези на ПБ, за клапаните не знам ама трябва да са по големи !!!
а ако ще слагате на 8 клапанов матор тиква от 16 клап. ще трябват и буталца че иначе мноо ще се разреди горивната камера, и колата букванно ще умре от към вървене!!!
на 16в тиквата не мое да се реже че изпъскателния клапан е на самия ръб на челото на главата!!
затова или се взимат бутала с по високи чела или се реже блока!!
а без повишаване на степента на згъстяване на гор. камера каквито и вало да се сложат фаида никва!!!!!
Ще потвърдиш ли, че на моя блок мога да му сложа 16 клапанова глава от КР или ПЛ или нещо не съм разбрал правилно
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
NovobranecGT написа:KILLER GTI написа:prj57 написа:Еми то Г60-то си е глава на ПБ мотор..... само че има компресор....
Но на Г3 1.6 моторите са с други бутала и биели, иначе на Г2 1.6 само биелите са с по кус ход....
на Г60 фазите на вала са различни от тези на ПБ, за клапаните не знам ама трябва да са по големи !!!
а ако ще слагате на 8 клапанов матор тиква от 16 клап. ще трябват и буталца че иначе мноо ще се разреди горивната камера, и колата букванно ще умре от към вървене!!!
на 16в тиквата не мое да се реже че изпъскателния клапан е на самия ръб на челото на главата!!
затова или се взимат бутала с по високи чела или се реже блока!!
а без повишаване на степента на згъстяване на гор. камера каквито и вало да се сложат фаида никва!!!!!
Ще потвърдиш ли, че на моя блок мога да му сложа 16 клапанова глава от КР или ПЛ или нещо не съм разбрал правилно
може бе колега, ама ако слагаш 16в глава ще ти трябват и бутала за да се згъсти камерата, ама ако зимаш глава зимаи направо от АБФ тя е с наи широките валове!!!
а по принцип може и 20 клапанова тиква да се сложи !!!!
но за нея широките валове са мноо скъпи, а със сток валовете ефекта няма да е много голям!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта
