Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот pe6kata » Пон 10 дек 2012 21:57


от 8.6:1 до 10.5:1 с тънки гарнитури не става . Смятай ти:

достатъчно подобни сметки съм правил и правя, че и това да смятам...

ако е моя колата и реша, ще намеря подходящи бутала(стокови от някаква кола, не говоря за перформанс бутала, буквално за без пари) и ще я сгъстя, в това може да си сигурен. Работата е че иска много ровене из каталози и много сметки, общо взето ми отнема повече време в търсене на подходящите бутала, отколкото самото правене.

на фв главите позволяват до 1мм шлайф средно

отстоянието на разпред. вал спрямо коляновия вал е последната грижа при избора на глава. Последната. Паснаха водните и маслени линии, пасна механично главата на блока, и кво ли още не, че тръгваме да мерим разстоянието м/у коляновия и разпределителния вал. При малолитражките незнам как е, но от 1.6 с 81мм бутало до 2.0 блокове и глави са взаимозаменяемми (8в, 16в и с леки доработки и 20в и всичко си пасва като зъби)и Един зъб е много, но никога няма как да имаш един зъб разлика, просто щото при един зъб разлика означава, че си прехвърлил зъб при зацепването т.е. тогава проблема е в теб самия. Ако има да речем разлика, то единствено трябва да подбереш подходящия като дължина ремък.

По-тънки, по-дебели гарнитури, агресивен шлайф... белезите почват да бягат леко, но никакъв проблем, нито се усеща... Особено при разреждане за турбо с плоча...

газоразпределение се променя с разпределителен вал- и като зацепване и най вече като параметри на самия вал. Нека не се бърка неправилното зацепване на разпределителния вал спрямо коляновия, със донастройката на вала с раздвижно колело.

Спортните валове, особено по-агресивните разреждат динамично мотора. Степента на сгътяване е математична величина- съотношение на обеми, докато динамична степен се говори, когато се отчете фактора разпределителен вал.
Клапаните стоят отворени доста по-дълго време, и макар че степента на сгъстяване може да е една и съща, то компресията няма да е една и съща при замяната на стоков с агресивен спортен вал без да се пипа нищо друго.


колегата дето ни поучава- изясни си какво е компресия и какво е степен на сгъстяване. Има и други фрапантни неща, намесване на фазите на вала, изместване на въртящия момент и едни неща дето въобще не са ти ясни... Вместо да си ги обясняваш на себе си, вземи и виж как са ги обяснили хората, така си спестяваш изпадане в неловки положения.




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот brum » Пон 10 дек 2012 22:59


При VW е лего, при Suzuki - не съвсем :) . И глава съм търсил подходяща, и бутала, и със шлайфане съм го мислил. И 3те варианта ги има, но не ме устройват финансово и затова си карам мотора разреден.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот pe6kata » Пон 10 дек 2012 23:52


ама що трябва буталата да са от сузуки?

веднага ти давам жокер с фв бутала като диаметри.
75мм са 1.3, 1.4 ..

76.5мм има на 1.4, на 1.6

това е първото което ми идва в главата. Остава да се провери и другото- височина от буталния болт до челото и обем на горивната камера в буталото, ако има такава... за да се разбере в крайна сметка дали ще сгъсти или разреди..

най-евтино е да се направи нова втулка в биелата, ако има разлика в буталния болт с буталото.

въобще толкова варианти има, само да му се занимава на човек да търси и реализира...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот brum » Вто 11 дек 2012 10:42


brum написа:...И 3те варианта ги има, но не ме устройват финансово...


Което ще рече, че и глава намерих, и бутала намерих. Прецених парите които трябва да се налеят и се отказах.

Иначе най-добрия вариант беше с глава, от Swift GTI 1.3. Най-добрата глава дето може да пасне на моя мотор (G16A, 8V). Ама и тя иска много преправяне.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот Dushan » Пон 04 фев 2013 23:00


Един колега от форума каза че си взел от автотрейд оригинален датчик за температура на антифриза(68лева) и разхода на газ му паднал с 1 литър...


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот Dushan » Сря 05 юни 2013 18:14


След месеци ровене из форума стигнах до заключението, че единствения оправдан тунинг за ABD, е глава от NZ. С нея се повишава степента на сгъстяване, но не се знае дали не е с прекалено много. Аз съм твърдо решил ако стане нещо и се стигне до махане на глава да сложа от NZ.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот brum » Сря 05 юни 2013 19:52


Я да ти кажа аз какво направих последно и да видиш цифрите, после можеш да си прецениш дали си заслужава.

Та тая същата Витара дето писах за нея преди в темата е само на газ. Бензинов резервоар даже няма. ЕКУто е мегаскуърт 2ка. Управлява газови дюзи и авансите. Колата беше настроена 1:гьотере. След като я качих на дино разхода падна фрапиращо - 20%. От 15л градско стана на 12л. Оказа се, че бензиновите аванси са силно неподходящи при работа на газ. В ниските обороти идват малко, във високите идват много. Та при мен играта беше основно с аванси. И с тях докарах тия 20% по-нисък разход. И това на силно разреден мотор. Като резултат освен икономията имам и 15% повече мощност в целият диапазон.

Ако сгъстиш мотора и го управляваш правилно (аванси и смеси) ще имаш оптимални резултати.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот Dushan » Пет 07 юни 2013 18:40


Имам си обикновена газова - никви ядове нито с аванси, нито със смеси - каквито иска такива ще му дам. :beer


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот Ivan4u » Нед 28 юли 2013 8:14


Гледам добра темичка сте заформили , та и аз да се включа :mhihi ИНтересува ме някой сгъстявал ли е ABD ? Ще има ли проблем с опъването на ремъка ? На колко мм рязане държи главата ? :rolleyes


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот brum » Нед 28 юли 2013 8:33


Dushan написа:Имам си обикновена газова - никви ядове нито с аванси, нито със смеси - каквито иска такива ще му дам. :beer


Ей тая работа става само с програмируема електроника или някакъв много добър ТАП дето прави корекция по MAP и обороти. Като врътнеш делкото на някъде ще имаш правилни аванси на 2000 оборота и от 3000 нагоре (примерно) ще са далеч от оптималните.

Може да пробваш да въртиш през 2-3 градуса авансите докато докараш оптимални аванси на оборотите на които караш основно. Ще познаеш, че си уцелил по минималния разход :) . Ако караш в по-високи обороти има голяма вероятност да се наложи да бутнеш делкото към закъснение, ако караш в ниски - към предверение.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво

Мнениеот muns61 » Нед 28 юли 2013 17:48


Най-добрият тунинг на АБД с цел икономия и вървеж, е Астра 1.4, или Сивик...



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта