от 8.6:1 до 10.5:1 с тънки гарнитури не става . Смятай ти:
достатъчно подобни сметки съм правил и правя, че и това да смятам...
ако е моя колата и реша, ще намеря подходящи бутала(стокови от някаква кола, не говоря за перформанс бутала, буквално за без пари) и ще я сгъстя, в това може да си сигурен. Работата е че иска много ровене из каталози и много сметки, общо взето ми отнема повече време в търсене на подходящите бутала, отколкото самото правене.
на фв главите позволяват до 1мм шлайф средно
отстоянието на разпред. вал спрямо коляновия вал е последната грижа при избора на глава. Последната. Паснаха водните и маслени линии, пасна механично главата на блока, и кво ли още не, че тръгваме да мерим разстоянието м/у коляновия и разпределителния вал. При малолитражките незнам как е, но от 1.6 с 81мм бутало до 2.0 блокове и глави са взаимозаменяемми (8в, 16в и с леки доработки и 20в и всичко си пасва като зъби)и Един зъб е много, но никога няма как да имаш един зъб разлика, просто щото при един зъб разлика означава, че си прехвърлил зъб при зацепването т.е. тогава проблема е в теб самия. Ако има да речем разлика, то единствено трябва да подбереш подходящия като дължина ремък.
По-тънки, по-дебели гарнитури, агресивен шлайф... белезите почват да бягат леко, но никакъв проблем, нито се усеща... Особено при разреждане за турбо с плоча...
газоразпределение се променя с разпределителен вал- и като зацепване и най вече като параметри на самия вал. Нека не се бърка неправилното зацепване на разпределителния вал спрямо коляновия, със донастройката на вала с раздвижно колело.
Спортните валове, особено по-агресивните разреждат динамично мотора. Степента на сгътяване е математична величина- съотношение на обеми, докато динамична степен се говори, когато се отчете фактора разпределителен вал.
Клапаните стоят отворени доста по-дълго време, и макар че степента на сгъстяване може да е една и съща, то компресията няма да е една и съща при замяната на стоков с агресивен спортен вал без да се пипа нищо друго.
колегата дето ни поучава- изясни си какво е компресия и какво е степен на сгъстяване. Има и други фрапантни неща, намесване на фазите на вала, изместване на въртящия момент и едни неща дето въобще не са ти ясни... Вместо да си ги обясняваш на себе си, вземи и виж как са ги обяснили хората, така си спестяваш изпадане в неловки положения.