Голф мк2 - преработка в електромобил

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Velko » Сря 29 дек 2010 20:22


Страхотна идея и перфектно осъществяване :) Много безаварийни и безшумни километри ти желая колега.




Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Bobby_ » Пет 31 дек 2010 12:57


tvt555 написа::да: Браво!
Колега замислял ли си се за някакво динамо, което да използва кинетичната енергия и инерционните сили при движение с което да помагаш на батериите. Може би с нещо подобно може да се увеличи пробега с 10-15 %.


Ето това е въпроса който и аз исках да задада!
Вярно е че ще има и някаква консумация от алтернатора но ......


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот stefan4o » Пет 31 дек 2010 19:18


tvt555 написа::да: Браво!
Колега замислял ли си се за някакво динамо, което да използва кинетичната енергия и инерционните сили при движение с което да помагаш на батериите. Може би с нещо подобно може да се увеличи пробега с 10-15 %.

В хибридите има система, която генерира енергия от спирачките. Само тогава е ефективно това, което предлагаш на колегата. Иначе инерционните сили при оказано съпротивление ще намалеят силно и колата ще загуби бързо инерцията си. Щото се получава така, че ел. мотор движи колелата, а на тяхната ос има сложен друг, който оказва съпротивление на първия и генерира енергия, но с механичните загуби тя ще е много по-малка от дадената му такава.


tvt555
Мнения: 208
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот tvt555 » Нед 02 яну 2011 20:59


stefan4o написа:
tvt555 написа::да: Браво!
Колега замислял ли си се за някакво динамо, което да използва кинетичната енергия и инерционните сили при движение с което да помагаш на батериите. Може би с нещо подобно може да се увеличи пробега с 10-15 %.

В хибридите има система, която генерира енергия от спирачките. Само тогава е ефективно това, което предлагаш на колегата. Иначе инерционните сили при оказано съпротивление ще намалеят силно и колата ще загуби бързо инерцията си. Щото се получава така, че ел. мотор движи колелата, а на тяхната ос има сложен друг, който оказва съпротивление на първия и генерира енергия, но с механичните загуби тя ще е много по-малка от дадената му такава.

..може и да си прав, не съм мн. запознат, но съм карал Тойота Приус и когато съм "по енерция" - ако може така да се нарече или на спускане (без да използвам спирачките) на борд компа също отчита пълнене на батериите. Предполагам, че тогава генераторът също оказва някакво съпротивление, но за по-дългите спускания има ефект.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот stefan4o » Нед 02 яну 2011 21:03


Да, колега. Оказва, ама тогава не се иска усилие от батерията, за да движи колелата. Това имах предвид. Или казано с други думи така и така батерията не движи мотора, поне той да напълни батерията. Нещо като ППХ е ситуацията, само дето там се използва 0 гориво за движение, а тук се зарежда батерията от генератор, който се задвижва от колелетата на колата.


tvt555
Мнения: 208
Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот tvt555 » Нед 02 яну 2011 21:35


stefan4o написа:Да, колега. Оказва, ама тогава не се иска усилие от батерията, за да движи колелата. Това имах предвид. Или казано с други думи така и така батерията не движи мотора, поне той да напълни батерията. Нещо като ППХ е ситуацията, само дето там се използва 0 гориво за движение, а тук се зарежда батерията от генератор, който се задвижва от колелетата на колата.

:да: Прев си. Точно за такъв "ъпгрейт" може би тр. да се замисли колегата - когато не се използва електромотора нещо да помага на батериите..


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Пон 07 фев 2011 19:36


Благодаря за мненията! Наистина много неща не са направени както трябва при този първи проект.
Надявам се при всеки следващ нещата да се поизчистят и да знаем кое как трябва да става перфектно!

Малко развитие от днес. Лагерите на скоростната кутия виеха от доста време, мисля че още от преди конверсията са си така.
Нищо необичайно, но при липсата на друг шум това стържене много дразнеше.
Проблема в момента го отстраняваме чрез два нови лагера и едно пръстенче, което се оказа счупено.
Ето и няколко снимки:
Прикачени файлове
gear_box_repair004.JPG
gear_box_repair003.JPG
gear_box_repair002.JPG
gear_box_repair001.JPG

Последна промяна от staraplanina на Вто 08 фев 2011 18:31, променено общо 1 път.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот golfmk1 » Пон 07 фев 2011 21:45


Това пръстенче струва само около 28 лева scare


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Вто 08 фев 2011 0:20


Е, това си беше радост за душата и ума!
Жив и здрав! И да ни радваш с още много такива проекти!
Поздравления за всичко, направено дотук!
:да:


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Вто 08 фев 2011 18:29


golfmk1 написа:Това пръстенче струва само около 28 лева scare

на моргата двете за 20лв... А чисто нова гарнитура пък струва 35 евро и се чака 5 дена за доставка от Германия mhihi
gear_box_repair005.JPG


Днес вече може да се похваля със сглобена кутия, даже и работи... :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun
Само забравих да я щракна :banghead:


Потребителски аватар
demooo74
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:32
Автомобил: vw golf 4 TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: godech

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот demooo74 » Пон 21 фев 2011 19:23


Евалатаааааа !! Страотноооооо!! :applause:


Aivary
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 27 фев 2011 11:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Aivary » Нед 27 фев 2011 12:08


Здравейте искам да попитам как влизат скоростите без съединителя не хъркат ли.И о6те нето колко анперови акумолатори ползваш


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот golfmk1 » Нед 27 фев 2011 18:26


Кой ти каза, че е без съединител :roll:


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Нед 27 фев 2011 22:54


golfmk1 написа:Кой ти каза, че е без съединител :roll:


Без съединител съм :Mr Green Fun
Писъл съм по този въпрос и преди - вала на електромотора е директно зацепен към вала на скоростната кутия.
И скоростите влизат без проблем - за около година да се е случило на 3-4 пъти да е "изхъркала"


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот golfmk1 » Нед 27 фев 2011 23:02


Явно съм пропуснал този момент :oops:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта