
Голф мк2 - преработка в електромобил
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Страхотна идея и перфектно осъществяване
Много безаварийни и безшумни километри ти желая колега.

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
tvt555 написа::да: Браво!
Колега замислял ли си се за някакво динамо, което да използва кинетичната енергия и инерционните сили при движение с което да помагаш на батериите. Може би с нещо подобно може да се увеличи пробега с 10-15 %.
Ето това е въпроса който и аз исках да задада!
Вярно е че ще има и някаква консумация от алтернатора но ......
- stefan4o
- Мнения: 19293
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
tvt555 написа::да: Браво!
Колега замислял ли си се за някакво динамо, което да използва кинетичната енергия и инерционните сили при движение с което да помагаш на батериите. Може би с нещо подобно може да се увеличи пробега с 10-15 %.
В хибридите има система, която генерира енергия от спирачките. Само тогава е ефективно това, което предлагаш на колегата. Иначе инерционните сили при оказано съпротивление ще намалеят силно и колата ще загуби бързо инерцията си. Щото се получава така, че ел. мотор движи колелата, а на тяхната ос има сложен друг, който оказва съпротивление на първия и генерира енергия, но с механичните загуби тя ще е много по-малка от дадената му такава.
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
stefan4o написа:tvt555 написа::да: Браво!
Колега замислял ли си се за някакво динамо, което да използва кинетичната енергия и инерционните сили при движение с което да помагаш на батериите. Може би с нещо подобно може да се увеличи пробега с 10-15 %.
В хибридите има система, която генерира енергия от спирачките. Само тогава е ефективно това, което предлагаш на колегата. Иначе инерционните сили при оказано съпротивление ще намалеят силно и колата ще загуби бързо инерцията си. Щото се получава така, че ел. мотор движи колелата, а на тяхната ос има сложен друг, който оказва съпротивление на първия и генерира енергия, но с механичните загуби тя ще е много по-малка от дадената му такава.
..може и да си прав, не съм мн. запознат, но съм карал Тойота Приус и когато съм "по енерция" - ако може така да се нарече или на спускане (без да използвам спирачките) на борд компа също отчита пълнене на батериите. Предполагам, че тогава генераторът също оказва някакво съпротивление, но за по-дългите спускания има ефект.
- stefan4o
- Мнения: 19293
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Да, колега. Оказва, ама тогава не се иска усилие от батерията, за да движи колелата. Това имах предвид. Или казано с други думи така и така батерията не движи мотора, поне той да напълни батерията. Нещо като ППХ е ситуацията, само дето там се използва 0 гориво за движение, а тук се зарежда батерията от генератор, който се задвижва от колелетата на колата.
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
stefan4o написа:Да, колега. Оказва, ама тогава не се иска усилие от батерията, за да движи колелата. Това имах предвид. Или казано с други думи така и така батерията не движи мотора, поне той да напълни батерията. Нещо като ППХ е ситуацията, само дето там се използва 0 гориво за движение, а тук се зарежда батерията от генератор, който се задвижва от колелетата на колата.

- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Благодаря за мненията! Наистина много неща не са направени както трябва при този първи проект.
Надявам се при всеки следващ нещата да се поизчистят и да знаем кое как трябва да става перфектно!
Малко развитие от днес. Лагерите на скоростната кутия виеха от доста време, мисля че още от преди конверсията са си така.
Нищо необичайно, но при липсата на друг шум това стържене много дразнеше.
Проблема в момента го отстраняваме чрез два нови лагера и едно пръстенче, което се оказа счупено.
Ето и няколко снимки:
Надявам се при всеки следващ нещата да се поизчистят и да знаем кое как трябва да става перфектно!
Малко развитие от днес. Лагерите на скоростната кутия виеха от доста време, мисля че още от преди конверсията са си така.
Нищо необичайно, но при липсата на друг шум това стържене много дразнеше.
Проблема в момента го отстраняваме чрез два нови лагера и едно пръстенче, което се оказа счупено.
Ето и няколко снимки:
Последна промяна от staraplanina на Вто 08 фев 2011 18:31, променено общо 1 път.
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Това пръстенче струва само около 28 лева 

- Ivo_Golf3_GT
- Мнения: 109
- Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
- Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
- Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Е, това си беше радост за душата и ума!
Жив и здрав! И да ни радваш с още много такива проекти!
Поздравления за всичко, направено дотук!

Жив и здрав! И да ни радваш с още много такива проекти!
Поздравления за всичко, направено дотук!

- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
golfmk1 написа:Това пръстенче струва само около 28 лева
на моргата двете за 20лв... А чисто нова гарнитура пък струва 35 евро и се чака 5 дена за доставка от Германия

Днес вече може да се похваля със сглобена кутия, даже и работи...



Само забравих да я щракна

- demooo74
- Мнения: 135
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:32
- Автомобил: vw golf 4 TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: godech
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Евалатаааааа !! Страотноооооо!! 

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Здравейте искам да попитам как влизат скоростите без съединителя не хъркат ли.И о6те нето колко анперови акумолатори ползваш
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Кой ти каза, че е без съединител 

- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
golfmk1 написа:Кой ти каза, че е без съединител
Без съединител съм

Писъл съм по този въпрос и преди - вала на електромотора е директно зацепен към вала на скоростната кутия.
И скоростите влизат без проблем - за около година да се е случило на 3-4 пъти да е "изхъркала"
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Явно съм пропуснал този момент 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта