
http://vbox7.com/play:d63f4632ba
http://vbox7.com/play:0c5909da62
http://vbox7.com/play:4bf29e2fac
ЭКСПЛУАТАЦИОННЫЕ ПОКАЗАТЕЛИ
Максимальная скорость 224 км/час
Время разгона (0-100 км/ч) 7.8 с
stefan4o написа:ЭКСПЛУАТАЦИОННЫЕ ПОКАЗАТЕЛИ
Максимальная скорость 224 км/час
Время разгона (0-100 км/ч) 7.8 с
Ако вярваме на тоя тефтер нямаш повод за притеснение
shanadjiqta написа:е то така излиза,че в двойково купе топ-спийда трябва да пада щото аеродинамичността е по-кофти от тройковата
Навъдиха се напоследък много теми с въпрос "какво ми е въздушното съпротивление на колата?" И реших да внеса малко пояснения по темата.
Прочутия коефициент Cx или Cd (в зависимост от източника) показва в каква степен дадена форма има по-добра аеродинамика от паралепипед със същите пропорции.
Този коефициент по никакъв начин не може да се ползва за съпоставка между две различни коли! Защото той е относителен и не е свързан с габарита на конкретния автомобил. Ако увеличите едно АУДИ 10 пъти Cx ще се запази но нали не мислите че ще може да се движи със същият двигател?
Ето ви примери:
Снимка на Ролс-Ройс Фантом:
Снимка на OPEL VX220:
Можете ли да познаете кой има по-малък коефициент?
ОПЕЛА ? Грешен отговор.
Напук на вашия окомер:
Rolls има Cx = 0.385, и VX220 има 0.41!
И сега какво? Ами този коефициент се запазва и при малките моделчета. Т.е. ако си купите играчка АУДИ от магазина и тя е изработена прецизно ще има същият Cx както истинския екземпляр но не и същото челно съпротивление.
Добре де, изплюй камъчето ще кажете вие...
Мдааа. Коефициента Cx е безсмислен ако не се знае челната площ на тялото (автомобила в нашия случай). Да вземем да го сметнем това с Ролса и Опела че ме обзеха съмнения нещо... Може ли тоя "сандък" да бие такава малка спортна сладурана?
Силата оказвана от въздуха на движещо се тяло се описва със следната формула:
F = 1/2 * rho * S * Cx * v^2
Където:
* F е силата в Нютони (N);
* S е лицевата (фронтална) площ на колата в квадратни метри (m²);
* Cx е аеродинамичния коефициент който така смело цитирате наляво-надясно и зависи само от формата на обекта. Не и от размерите му;
* v е относителната скорост на колата спрямо въздуха в метри за секунда;
* rho (ро) е плътността на въздуха в килограми на кубичен метър (kg/m^3), приблизително е 1.55 kg/m^3.
Площта на Ролса е 2.8 m²
Площта на Опела е 1.6 m²
И тук вече като вържем нещата излиза един друг коефициент (не много популярен) SCx или SCd.
На Ролса SCx = 2.8 * 0.385 = 1.078
На Опела SCx = 1.6 * 0.410 = 0.656
Ааааа! Хванахме го! Нещата си дойдоха на място. При равни други условия на Ролса ще му трябва 1.64 пъти по-голяма сила (мощност) за да има същата скорост на Опела.
Та внимавайте с коефициентите и с кого се ловите на бас.
Дано го разберете всичкото че много ми беше трудно да обяснявам неща които не разбирам.
Ааа, и ако си сложите спортно окачване или гуми с по-малък диаметър възд. съпротивление намалява защото така намалявате площта на колата - нали слиза надолу.
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта