Coilover - спортно окачване

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Kozunak » Сря 28 юли 2010 10:51


Кефи ме как авторитетно се отговаря на въпроси тука. Специално за реглажа говоря. Кой ви каза, че не трябва да се прави реглаж като променяте височината? Нещо камбъри, мамбъри, такива работи чували ли сте? mhihi




Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот alpine » Сря 28 юли 2010 20:58


pe6kata написа:Пак казвам, лично мое мнение.

:да: :да: :да:
Някой е ходил в часовете по физика в малките класове - добре обяснено :lol: :да:



Kozunak написа:Кефи ме как авторитетно се отговаря на въпроси тука. Специално за реглажа говоря. Кой ви каза, че не трябва да се прави реглаж като променяте височината? Нещо камбъри, мамбъри, такива работи чували ли сте? mhihi

То добре, че са ни толкова прости окачванията(сток) от към настройки :lol: mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот pe6kata » Чет 29 юли 2010 7:11


говорех за това как влиея регулирането на пружината, а за амортисора дотолкова, че няма отношение към височната, а към твърдостта само.
При свалена кола пружината омеква, но това се компенсира от амортисора. Колкото по-близо до положение сгънат работи, толкова по- твърд става. Все пак амортисора не е обикновен маслен, че твърдостта му да е постоянна в целия диапазон от хода, а има и газ, който се компресира...
Койла дори и да няма реглаж на амортисорите, те се саморегулират като твърдост в зависимост от това в какъв диапазон от хода си работят. Но е хубаво да имат, да има какво да въртим :lol:
За твърдостта, в много по-голяма степен зависи от настройката на амортисора, отколкото тази на пружината..


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Vento » Чет 29 юли 2010 16:59


pe6kata написа:Ако реглажа на предницата е направен при максимално свалена кола, носачите ще стоят успоредно на асвалта.......
Пеше, как реши, че ще са хоризонтални? При мен при пусната кола са точно обратно на стандартния наклон - т.е. към моста са с около 3 пръста по-ниско отколкото към колелото... :?

гума
|SSS| / - нормално положение на носача;
|SSS|/
|SSS|

гума
|SSS|
|SSS|\
|SSS| \ - свалено окачване;


Грешите и за друго (според мен) - поне на моите окачвания е така - независимо най-ниска или най-висока е колата, пружините са в еднакво положение като натегнатост и разстояние между витките. Просто целият пакет се мести нагоре и надолу. От това съдя, че и твърдостта им не се променя на висока или ниска кола.



Kozunak написа:... мамбъри, такива работи чували ли сте? mhihi

Какво е "мамбъри" и само аз ли не съм го чувал :shock :oops: :oops: :oops: mhihi :Mr Green Fun :063: :applause:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот pe6kata » Чет 29 юли 2010 21:56


Vento написа: Пеше, как реши, че ще са хоризонтални? При мен при пусната кола са точно обратно на стандартния наклон - т.е. към моста са с около 3 пръста по-ниско отколкото към колелото... :?

Ами луд, какво да кажа... и после що велосипедистите не само те задминават, ами и ти свирят, че им пречиш по вашия паваж :twisted:
Идяяата беше, че се променя сериозно ъгъла на носача и няма как да не иска стенд. На тоя пасат дето му свалих мотора, сега е като татра в колелата естествено, много му се вдигна предницата...


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот alpine » Чет 29 юли 2010 22:20


Vento написа:Грешите и за друго (според мен) - поне на моите окачвания е така - независимо най-ниска или най-висока е колата, пружините са в еднакво положение като натегнатост и разстояние между витките. Просто целият пакет се мести нагоре и надолу. От това съдя, че и твърдостта им не се променя на висока или ниска кола.

Това е така,но когато вдигнеш яко нагоре и почнеш да натягаш пружината нещата седят по друг начин - втвърдява се (лично аз съм го пробвал на ралито)


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот judasss » Чет 29 юли 2010 23:06


По тази логика можеш да я караш високо ,но пак да е надървена ? така ли ?
Щото нали като я дигаш дигаш и омеква ... обаче по едно време става твърда ? mhihi


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Vento » Пет 30 юли 2010 8:21


:да: Нееее, като я вдигаш се втвърдява, втвърдява... и изведнъж рязко омеква и сама пада ниско... mhihi
Не говоря за колата обаче! :012:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот paco » Пет 30 юли 2010 13:09


Говорите за различни койлоувъри ве колеги.
Ей Ви такива дето се вдигат и свалят без да натягаш или охлабваш пружината.
Изображение
Ей Ви и такива дето са най-разпространени по нашенско и тук щеш нещеш натягаш и разхлабваш ако искаш да променяв височина.
Изображение


РАСО


Потребителски аватар
Пайо01
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 08 юли 2008 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Пайо01 » Нед 01 авг 2010 23:47


И в 2та варианта я местиш по стеблото на амортесьора :!:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Vizor » Пон 02 авг 2010 7:38


Пайо01 написа:И в 2та варианта я местиш по стеблото на амортесьора :!:


В първия вариант местиш само стеблото и не пипаш пружината ако обърнеш внимание...
Можеш и пружината и стеблото да вдигаш.. зависи как ти е кеф..


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот paco » Пон 02 авг 2010 10:09


Пайо01 написа:И в 2та варианта я местиш по стеблото на амортесьора :!:

Тази иконка" :!: " я слагай само когато си 110% сигурен в това дето казваш.
------------------------------------------------------------------------------
Твърдостта на пружината е функция от височина, диаметър на стоманата и вътрешен диаметър на навивката. На повечето такива е написано примерно 210/62/10,5 което е 210мм височина, 62мм вътрешен диаметър и 10,5мм дебелина на стоманата . По таблица или формула се гледа/пресмята колко е твърдостта на пружината а за разгледаният случай тя е 5,3кг/мм. Това в стойност когато е в покой и не е натегната. Когато я натегнеш с гайката ти я свиваш и височината и се променя съответно и твърдостта трябва да се преизчисли. Не се бъркайте с това, че твърдостта е константа за стоманата. Да, така е но само когато е в покой а във всеки друг случай тя е динамична.

http://www.d2racingsports.com.au/images ... uction.jpg
http://www.d2racingsports.com.au/images/springrates.JPG

РАСО


Потребителски аватар
Пайо01
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 08 юли 2008 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Пайо01 » Сря 04 авг 2010 21:55


Прав си :!: Сега видях че се регулира височината отдолу.
...Твърдостта на пружината е функция от височина, диаметър на стоманата и вътрешен диаметър на навивката. Това е от значение на материала от който е направена самата пружина :wink:


Потребителски аватар
marzykov
Мнения: 94
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 19:22
Автомобил: Passat 1_9tdi 1998г 90ks
Двигател: Kia Sorento 2_4 CRDI 2004г
Местоположение: veliko tyrnovo

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот marzykov » Чет 02 сеп 2010 1:08


Хайде сега някой да каже две неща:
Къде в Търново могат да ти регулират спортното окачване КАЧЕСТВЕНО?
Къде мога да се закупи ключ за него?
:drunk


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот judasss » Чет 02 сеп 2010 7:42


Колега ти сам не можеш ли ? Мисля че всеки има различна представа за това как да бъде регулирано , някой по ниско , други по твърдо 3 ти високо ... :063: ... 8 гайки са все пак :screwy



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта