
Coilover - спортно окачване
- Kozunak
- Мнения: 2105
- Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Coilover - спортно окачване
Кефи ме как авторитетно се отговаря на въпроси тука. Специално за реглажа говоря. Кой ви каза, че не трябва да се прави реглаж като променяте височината? Нещо камбъри, мамбъри, такива работи чували ли сте? 

- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
pe6kata написа:Пак казвам, лично мое мнение.



Някой е ходил в часовете по физика в малките класове - добре обяснено


Kozunak написа:Кефи ме как авторитетно се отговаря на въпроси тука. Специално за реглажа говоря. Кой ви каза, че не трябва да се прави реглаж като променяте височината? Нещо камбъри, мамбъри, такива работи чували ли сте?
То добре, че са ни толкова прости окачванията(сток) от към настройки


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Coilover - спортно окачване
говорех за това как влиея регулирането на пружината, а за амортисора дотолкова, че няма отношение към височната, а към твърдостта само.
При свалена кола пружината омеква, но това се компенсира от амортисора. Колкото по-близо до положение сгънат работи, толкова по- твърд става. Все пак амортисора не е обикновен маслен, че твърдостта му да е постоянна в целия диапазон от хода, а има и газ, който се компресира...
Койла дори и да няма реглаж на амортисорите, те се саморегулират като твърдост в зависимост от това в какъв диапазон от хода си работят. Но е хубаво да имат, да има какво да въртим
За твърдостта, в много по-голяма степен зависи от настройката на амортисора, отколкото тази на пружината..
При свалена кола пружината омеква, но това се компенсира от амортисора. Колкото по-близо до положение сгънат работи, толкова по- твърд става. Все пак амортисора не е обикновен маслен, че твърдостта му да е постоянна в целия диапазон от хода, а има и газ, който се компресира...
Койла дори и да няма реглаж на амортисорите, те се саморегулират като твърдост в зависимост от това в какъв диапазон от хода си работят. Но е хубаво да имат, да има какво да въртим

За твърдостта, в много по-голяма степен зависи от настройката на амортисора, отколкото тази на пружината..
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Coilover - спортно окачване
Пеше, как реши, че ще са хоризонтални? При мен при пусната кола са точно обратно на стандартния наклон - т.е. към моста са с около 3 пръста по-ниско отколкото към колелото...pe6kata написа:Ако реглажа на предницата е направен при максимално свалена кола, носачите ще стоят успоредно на асвалта.......

гума
|SSS| / - нормално положение на носача;
|SSS|/
|SSS|
гума
|SSS|
|SSS|\
|SSS| \ - свалено окачване;
Грешите и за друго (според мен) - поне на моите окачвания е така - независимо най-ниска или най-висока е колата, пружините са в еднакво положение като натегнатост и разстояние между витките. Просто целият пакет се мести нагоре и надолу. От това съдя, че и твърдостта им не се променя на висока или ниска кола.
Kozunak написа:... мамбъри, такива работи чували ли сте?
Какво е "мамбъри" и само аз ли не съм го чувал








- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Coilover - спортно окачване
Vento написа: Пеше, как реши, че ще са хоризонтални? При мен при пусната кола са точно обратно на стандартния наклон - т.е. към моста са с около 3 пръста по-ниско отколкото към колелото...
Ами луд, какво да кажа... и после що велосипедистите не само те задминават, ами и ти свирят, че им пречиш по вашия паваж

Идяяата беше, че се променя сериозно ъгъла на носача и няма как да не иска стенд. На тоя пасат дето му свалих мотора, сега е като татра в колелата естествено, много му се вдигна предницата...
- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
Vento написа:Грешите и за друго (според мен) - поне на моите окачвания е така - независимо най-ниска или най-висока е колата, пружините са в еднакво положение като натегнатост и разстояние между витките. Просто целият пакет се мести нагоре и надолу. От това съдя, че и твърдостта им не се променя на висока или ниска кола.
Това е така,но когато вдигнеш яко нагоре и почнеш да натягаш пружината нещата седят по друг начин - втвърдява се (лично аз съм го пробвал на ралито)
- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
По тази логика можеш да я караш високо ,но пак да е надървена ? така ли ?
Щото нали като я дигаш дигаш и омеква ... обаче по едно време става твърда ?
Щото нали като я дигаш дигаш и омеква ... обаче по едно време става твърда ?

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Coilover - спортно окачване


Не говоря за колата обаче!

- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
Говорите за различни койлоувъри ве колеги.
Ей Ви такива дето се вдигат и свалят без да натягаш или охлабваш пружината.

Ей Ви и такива дето са най-разпространени по нашенско и тук щеш нещеш натягаш и разхлабваш ако искаш да променяв височина.

РАСО
Ей Ви такива дето се вдигат и свалят без да натягаш или охлабваш пружината.

Ей Ви и такива дето са най-разпространени по нашенско и тук щеш нещеш натягаш и разхлабваш ако искаш да променяв височина.

РАСО
- Пайо01
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 08 юли 2008 17:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
И в 2та варианта я местиш по стеблото на амортесьора 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
Пайо01 написа:И в 2та варианта я местиш по стеблото на амортесьора
В първия вариант местиш само стеблото и не пипаш пружината ако обърнеш внимание...
Можеш и пружината и стеблото да вдигаш.. зависи как ти е кеф..
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
Пайо01 написа:И в 2та варианта я местиш по стеблото на амортесьора
Тази иконка"

------------------------------------------------------------------------------
Твърдостта на пружината е функция от височина, диаметър на стоманата и вътрешен диаметър на навивката. На повечето такива е написано примерно 210/62/10,5 което е 210мм височина, 62мм вътрешен диаметър и 10,5мм дебелина на стоманата . По таблица или формула се гледа/пресмята колко е твърдостта на пружината а за разгледаният случай тя е 5,3кг/мм. Това в стойност когато е в покой и не е натегната. Когато я натегнеш с гайката ти я свиваш и височината и се променя съответно и твърдостта трябва да се преизчисли. Не се бъркайте с това, че твърдостта е константа за стоманата. Да, така е но само когато е в покой а във всеки друг случай тя е динамична.
http://www.d2racingsports.com.au/images ... uction.jpg
http://www.d2racingsports.com.au/images/springrates.JPG
РАСО
- Пайо01
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 08 юли 2008 17:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
Прав си
Сега видях че се регулира височината отдолу.
...Твърдостта на пружината е функция от височина, диаметър на стоманата и вътрешен диаметър на навивката. Това е от значение на материала от който е направена самата пружина

...Твърдостта на пружината е функция от височина, диаметър на стоманата и вътрешен диаметър на навивката. Това е от значение на материала от който е направена самата пружина

- marzykov
- Мнения: 94
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 19:22
- Автомобил: Passat 1_9tdi 1998г 90ks
- Двигател: Kia Sorento 2_4 CRDI 2004г
- Местоположение: veliko tyrnovo
Re: Coilover - спортно окачване
Хайде сега някой да каже две неща:
Къде в Търново могат да ти регулират спортното окачване КАЧЕСТВЕНО?
Къде мога да се закупи ключ за него?

Къде в Търново могат да ти регулират спортното окачване КАЧЕСТВЕНО?
Къде мога да се закупи ключ за него?

- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Coilover - спортно окачване
Колега ти сам не можеш ли ? Мисля че всеки има различна представа за това как да бъде регулирано , някой по ниско , други по твърдо 3 ти високо ...
... 8 гайки са все пак 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта