G60 -> VR6 - струва ли си?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот myrshavija » Нед 22 фев 2009 21:11


Искам да сменя PG-то с AAA или ABV. Доводите:
1. Въртящият момент на ААА е над 210нм от 2 до 6к оборота, докато на ПГ е от 3 до 5к. Моето добиче под 3к оборота се държи като моно 90кс, след 3 почва да върви, на 4 върви доста и към 5 вече почва да не дърпа толкова. Според графиките, ВР6цата ще започва да дърпа по-рано и ще умира по-късно, като ускорението ще е по-плавно, без готиното усещане, което имам сега към 4к оборота.
http://www.doppel-wobber.de/pix/ld/pg.jpg срещу http://img134.imageshack.us/img134/1407 ... rd1ud8.jpg
2. За обслужване на компресора ми искат над 500 кинта, ако всичко му е наред и няма нищо счупено. Не ми харесва идеята да давам по 500 кинта през година. Свикнал съм да давам за гуми, спирачки, масло и всичко, което се износва. Искам колата ми да върви, но не на всяка цена. Искам надеждна кола, с която да си возя семейството на почивка без да се притеснявам, че компресорът може да се окоти. Нямам желание да извадя максималното от един мотор - по-скоро наливам бензин и карам и съсипвам нервите на Никси, когато нещо се разтропа.

Дидо днес вложи много усилия да ме убеди, че идеята ми не струва. Предложи да пусна тема. Очаквам отзиви.




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот brabus » Нед 22 фев 2009 21:21


Ако директно слагаш VR6 мотор без ревизия може би си струва.
Но ако го отвориш, за да си направиш всичко като трябва да бъде ще ти излезе доста пари.
Аз лично не бих сложил ново "сърце" без преди това да съм го разкостил до последно винтче. Да се ревизира цялата глава, да се сменят сегменти и лагери. Разбираш ме за какво говоря. Та тази процедура при едно VR6 ще ти излезе обслужването на G60-то поне за 8 години (около 2 бона). Отделно парите за самия мотор.
Дали си струва?
Ежедневка ли ще правиш или шоукар?


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот Supawiza » Нед 22 фев 2009 22:29


Дали не е по добре да махнеш компресора и да си сложиш една турбинка?

Според мен ще стане по лесно от колкото да сменяш цялото сърце но това е мое мнение.


Потребителски аватар
alpine_j
Мнения: 253
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 1:33
Автомобил: Golf Country
Двигател:
Местоположение: София

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот alpine_j » Нед 22 фев 2009 22:50


Питай Наско G60 той мина от 1h на ААА .


Потребителски аватар
Bubo
Мнения: 584
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 19:30
Автомобил: Audi S4 Biturbo
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот Bubo » Нед 22 фев 2009 23:06


Supawiza написа:Дали не е по добре да махнеш компресора и да си сложиш една турбинка?

Според мен ще стане по лесно от колкото да сменяш цялото сърце но това е мое мнение.


Или пък друг компресор,напримерно един Итън М62,нов излиза горе долу 1600лв.,и си решаваш проблемите. :wink:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот myrshavija » Пон 23 фев 2009 6:27


Идеята за турбината не е лоша, но управлението не ми е много ясно - с моя компот май няма да стане.
Друг компресор още по-малко ми трябва - искам надеждна кола, която да карам на дълги разстояния и да мога да изпреварвам лесно. И то без да вкарам 2000 лв накуп. Това е. На никого няма да показвам нищо. Не искам да купувам друга кола, защото моята си ми харесва, постегнал съм я, а смяната на кола си е приключение. А и мотор се прави по-лесно от купе. По моите сметки мога да засиля моя мотор за около 1к. Ако имам късмет, ще се намери ВР6 за 1-1.5к и със слагането ще дойде до 2к. Така магията ще ми дойде под 1к - устройва ме.
Пак да кажа - нито на състезания ще ходя, нито ще тунинговам. По спирачките и окачването съм сменил почти всичко, а дъщеря си по магистралата с повече от 140 не я возя.


Потребителски аватар
cerber4o
Мнения: 258
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот cerber4o » Пон 23 фев 2009 7:30


Аз мисля че за целите които ти описа ВР6 ще ти е по добре , понеже аз моя ще го карам Г60 само заради това че е рядък екземпляр и чесно казано само защото не искам да изчезне този вид не искам да барам нищо но аз го карам за да си начеша крастата и да си се погъзаря иначе си върша работа с голф-а :012:
Ако с решил ежедневна кола според мен е по добре по лесната поддръжка без правене на компресори през определен период от време death


Потребителски аватар
Masserati
Мнения: 3696
Регистриран на: Пет 21 юли 2006 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - West side
Контакти:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот Masserati » Пон 23 фев 2009 14:49


myrshavija написа:Друг компресор още по-малко ми трябва - искам надеждна кола, която да карам на дълги разстояния и да мога да изпреварвам лесно.

Бате явно ти е доста умрело Г60то след като изпреварваш трудно?Какво не му е надеждното?Компресора ли е проблема?2 пъти ходя до морето и двата пъти си изпреварвам доста приятно(питай Pironski :wink: ) и не съм се страхувал дали ще стане нещо.Доводите който даваш за компресора ич не ми се виждат смислени ама твоя си работа.Аз не бих развалил кола, която след година - две ще виждаме твърде рядко(и за това и не съм я развалил все още)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот myrshavija » Пон 23 фев 2009 14:53


Това, че с Гладера не се изпреварва лесно ти сам си го измисли. :mrgreen:

Последна промяна от myrshavija на Пон 23 фев 2009 16:27, променено общо 1 път.


Atanas14
Мнения: 749
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот Atanas14 » Пон 23 фев 2009 16:11


струва си, слагай. :063: :063: :screwy


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот Supawiza » Пон 23 фев 2009 20:01


Тея сметки кадето си ги правил по горе ми се струват малко без кръчмар ма както и да е.
За 1000 лв. не виждам как ще я правиш тая работа дето си я замислил :Mr Green Fun


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот myrshavija » Пон 23 фев 2009 20:13


С удоволствие ще прочета каквото имаш да напишеш за разходите по смяната.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот niikoo_1 » Пон 23 фев 2009 20:13


ВР6 също е муден на ниски обороти почва да върви прилично на около 4000об/мин и определено не е някакъв самолет :idea: лично ми харесва като поведение, но пак да кажа не е самолет.
Пълното обслужване на Г60 също е скъпичко, свещите са му към 30лв. парчето, ако не и повече, биелните лагери, гарнитури и други нещица също са си му по-скъпи от нормалните мотори. Да не говорим, ако роди Г-ладера.

Според мен си стегни Г-60 и не се занимавай с глупости, с чип шайба, генерация и читав ладер върви задоволително, че даже и повече от сток ВР6.
Звука на ВР6 е уникален, но този на Г60-то също много радва, виенето от компресора ми пълни душата и типичните за всяка кола с принудително пълнен шъшкания и фъшкания радват доста :Mr Green Fun


Проблема на Г60-то, е че са му много къси скоростите и в сток вариант се върти до съвсем малко над 6000об/мин и сменяш скорости като луд, за да направи 100км/ч трябва да смениш 3скорости, нагоре след 100км/ч тръгва добре.

На какво купе караш Г60 ?

А с тия 1000лв нищо не правим :wink:

Последна промяна от niikoo_1 на Пон 23 фев 2009 20:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот brabus » Пон 23 фев 2009 20:20


Колегата прояден от глисти, които го правят мършав, говори за Пасат В3 :lol:
Нещо да допълня. Те и другите колеги ти го казаха. Ако ще сменяш мотор и ако се вслушаш в моя съвет се откажи от VR6.
Намери един ABF и го слагай. Според мен тези 150 кс, дори и в малко по-високи обороти е най-балансирания мотор, който дава достатъчна мощност за твоето купе.
Имаш и шанс да ти излезе по-евтино спрямо 6така и то голям.
Колеги, разберете (за съжаление не го казвам от личен опит), че VR6 си е доста претенциозен двигател, лаком, тежък и не чак толкова вървящ.
Всичко това, което написах не означава, че не бих се заиграл да си сложа такъв в Голфа.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: G60 -> VR6 - струва ли си?

Мнениеот myrshavija » Пон 23 фев 2009 20:27


niikoo_1 написа:... с чип шайба, генерация и читав ладер върви задоволително, че даже и повече от сток ВР6...

Стига ве, хора, ще ме накарате да съжалявам, че съм пуснал тема, толкова ли неясно пиша? НЕ ИСКАМ ДА ЧИПВАМ, ТУНИНГОВАМ И ДА СЕ ДЪРПАМ!!! Искам да знам, че мога да карам 50к км като само сменям масло, гуми и спирачки и това, което се счупи. На тия дето казват, че ВР6 го няма в ниските обороти, да заповядат да ми покарат сешоарчето - под 3к оборота все едно карам ABS/RP. Не искам самолет. Боли ме фара, че ще ме минават АБФи, дизели и квото и да е още.
Напишете ми колко ще ми струва смяната, но нека да е някой, който го е правил, а не е чул от един приятел!
Колкото до смяната с АБФ - там въртящият момент е доста надолу - 200нм мах за АБФа при 3200об/мин срещу 210нм преди 2500об/мин за ВР6 :( А парите на двата мотора са горе-долу същите.
Карам Б3 комби синхро СТОК



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта