Искам да сменя PG-то с AAA или ABV. Доводите:
1. Въртящият момент на ААА е над 210нм от 2 до 6к оборота, докато на ПГ е от 3 до 5к. Моето добиче под 3к оборота се държи като моно 90кс, след 3 почва да върви, на 4 върви доста и към 5 вече почва да не дърпа толкова. Според графиките, ВР6цата ще започва да дърпа по-рано и ще умира по-късно, като ускорението ще е по-плавно, без готиното усещане, което имам сега към 4к оборота.
http://www.doppel-wobber.de/pix/ld/pg.jpg срещу http://img134.imageshack.us/img134/1407 ... rd1ud8.jpg
2. За обслужване на компресора ми искат над 500 кинта, ако всичко му е наред и няма нищо счупено. Не ми харесва идеята да давам по 500 кинта през година. Свикнал съм да давам за гуми, спирачки, масло и всичко, което се износва. Искам колата ми да върви, но не на всяка цена. Искам надеждна кола, с която да си возя семейството на почивка без да се притеснявам, че компресорът може да се окоти. Нямам желание да извадя максималното от един мотор - по-скоро наливам бензин и карам и съсипвам нервите на Никси, когато нещо се разтропа.
Дидо днес вложи много усилия да ме убеди, че идеята ми не струва. Предложи да пусна тема. Очаквам отзиви.
G60 -> VR6 - струва ли си?
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Ако директно слагаш VR6 мотор без ревизия може би си струва.
Но ако го отвориш, за да си направиш всичко като трябва да бъде ще ти излезе доста пари.
Аз лично не бих сложил ново "сърце" без преди това да съм го разкостил до последно винтче. Да се ревизира цялата глава, да се сменят сегменти и лагери. Разбираш ме за какво говоря. Та тази процедура при едно VR6 ще ти излезе обслужването на G60-то поне за 8 години (около 2 бона). Отделно парите за самия мотор.
Дали си струва?
Ежедневка ли ще правиш или шоукар?
Но ако го отвориш, за да си направиш всичко като трябва да бъде ще ти излезе доста пари.
Аз лично не бих сложил ново "сърце" без преди това да съм го разкостил до последно винтче. Да се ревизира цялата глава, да се сменят сегменти и лагери. Разбираш ме за какво говоря. Та тази процедура при едно VR6 ще ти излезе обслужването на G60-то поне за 8 години (около 2 бона). Отделно парите за самия мотор.
Дали си струва?
Ежедневка ли ще правиш или шоукар?
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Дали не е по добре да махнеш компресора и да си сложиш една турбинка?
Според мен ще стане по лесно от колкото да сменяш цялото сърце но това е мое мнение.
Според мен ще стане по лесно от колкото да сменяш цялото сърце но това е мое мнение.
- alpine_j
- Мнения: 253
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 1:33
- Автомобил: Golf Country
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Питай Наско G60 той мина от 1h на ААА .
- Bubo
- Мнения: 584
- Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 19:30
- Автомобил: Audi S4 Biturbo
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Supawiza написа:Дали не е по добре да махнеш компресора и да си сложиш една турбинка?
Според мен ще стане по лесно от колкото да сменяш цялото сърце но това е мое мнение.
Или пък друг компресор,напримерно един Итън М62,нов излиза горе долу 1600лв.,и си решаваш проблемите.

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Идеята за турбината не е лоша, но управлението не ми е много ясно - с моя компот май няма да стане.
Друг компресор още по-малко ми трябва - искам надеждна кола, която да карам на дълги разстояния и да мога да изпреварвам лесно. И то без да вкарам 2000 лв накуп. Това е. На никого няма да показвам нищо. Не искам да купувам друга кола, защото моята си ми харесва, постегнал съм я, а смяната на кола си е приключение. А и мотор се прави по-лесно от купе. По моите сметки мога да засиля моя мотор за около 1к. Ако имам късмет, ще се намери ВР6 за 1-1.5к и със слагането ще дойде до 2к. Така магията ще ми дойде под 1к - устройва ме.
Пак да кажа - нито на състезания ще ходя, нито ще тунинговам. По спирачките и окачването съм сменил почти всичко, а дъщеря си по магистралата с повече от 140 не я возя.
Друг компресор още по-малко ми трябва - искам надеждна кола, която да карам на дълги разстояния и да мога да изпреварвам лесно. И то без да вкарам 2000 лв накуп. Това е. На никого няма да показвам нищо. Не искам да купувам друга кола, защото моята си ми харесва, постегнал съм я, а смяната на кола си е приключение. А и мотор се прави по-лесно от купе. По моите сметки мога да засиля моя мотор за около 1к. Ако имам късмет, ще се намери ВР6 за 1-1.5к и със слагането ще дойде до 2к. Така магията ще ми дойде под 1к - устройва ме.
Пак да кажа - нито на състезания ще ходя, нито ще тунинговам. По спирачките и окачването съм сменил почти всичко, а дъщеря си по магистралата с повече от 140 не я возя.
- cerber4o
- Мнения: 258
- Регистриран на: Нед 30 дек 2007 19:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Аз мисля че за целите които ти описа ВР6 ще ти е по добре , понеже аз моя ще го карам Г60 само заради това че е рядък екземпляр и чесно казано само защото не искам да изчезне този вид не искам да барам нищо но аз го карам за да си начеша крастата и да си се погъзаря иначе си върша работа с голф-а
Ако с решил ежедневна кола според мен е по добре по лесната поддръжка без правене на компресори през определен период от време

Ако с решил ежедневна кола според мен е по добре по лесната поддръжка без правене на компресори през определен период от време

- Masserati
- Мнения: 3696
- Регистриран на: Пет 21 юли 2006 8:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - West side
- Контакти:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
myrshavija написа:Друг компресор още по-малко ми трябва - искам надеждна кола, която да карам на дълги разстояния и да мога да изпреварвам лесно.
Бате явно ти е доста умрело Г60то след като изпреварваш трудно?Какво не му е надеждното?Компресора ли е проблема?2 пъти ходя до морето и двата пъти си изпреварвам доста приятно(питай Pironski

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Това, че с Гладера не се изпреварва лесно ти сам си го измисли. 

Последна промяна от myrshavija на Пон 23 фев 2009 16:27, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 749
- Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
струва си, слагай.




- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Тея сметки кадето си ги правил по горе ми се струват малко без кръчмар ма както и да е.
За 1000 лв. не виждам как ще я правиш тая работа дето си я замислил
За 1000 лв. не виждам как ще я правиш тая работа дето си я замислил

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
С удоволствие ще прочета каквото имаш да напишеш за разходите по смяната.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
ВР6 също е муден на ниски обороти почва да върви прилично на около 4000об/мин и определено не е някакъв самолет
лично ми харесва като поведение, но пак да кажа не е самолет.
Пълното обслужване на Г60 също е скъпичко, свещите са му към 30лв. парчето, ако не и повече, биелните лагери, гарнитури и други нещица също са си му по-скъпи от нормалните мотори. Да не говорим, ако роди Г-ладера.
Според мен си стегни Г-60 и не се занимавай с глупости, с чип шайба, генерация и читав ладер върви задоволително, че даже и повече от сток ВР6.
Звука на ВР6 е уникален, но този на Г60-то също много радва, виенето от компресора ми пълни душата и типичните за всяка кола с принудително пълнен шъшкания и фъшкания радват доста
Проблема на Г60-то, е че са му много къси скоростите и в сток вариант се върти до съвсем малко над 6000об/мин и сменяш скорости като луд, за да направи 100км/ч трябва да смениш 3скорости, нагоре след 100км/ч тръгва добре.
На какво купе караш Г60 ?
А с тия 1000лв нищо не правим

Пълното обслужване на Г60 също е скъпичко, свещите са му към 30лв. парчето, ако не и повече, биелните лагери, гарнитури и други нещица също са си му по-скъпи от нормалните мотори. Да не говорим, ако роди Г-ладера.
Според мен си стегни Г-60 и не се занимавай с глупости, с чип шайба, генерация и читав ладер върви задоволително, че даже и повече от сток ВР6.
Звука на ВР6 е уникален, но този на Г60-то също много радва, виенето от компресора ми пълни душата и типичните за всяка кола с принудително пълнен шъшкания и фъшкания радват доста

Проблема на Г60-то, е че са му много къси скоростите и в сток вариант се върти до съвсем малко над 6000об/мин и сменяш скорости като луд, за да направи 100км/ч трябва да смениш 3скорости, нагоре след 100км/ч тръгва добре.
На какво купе караш Г60 ?
А с тия 1000лв нищо не правим

Последна промяна от niikoo_1 на Пон 23 фев 2009 20:24, променено общо 1 път.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
Колегата прояден от глисти, които го правят мършав, говори за Пасат В3
Нещо да допълня. Те и другите колеги ти го казаха. Ако ще сменяш мотор и ако се вслушаш в моя съвет се откажи от VR6.
Намери един ABF и го слагай. Според мен тези 150 кс, дори и в малко по-високи обороти е най-балансирания мотор, който дава достатъчна мощност за твоето купе.
Имаш и шанс да ти излезе по-евтино спрямо 6така и то голям.
Колеги, разберете (за съжаление не го казвам от личен опит), че VR6 си е доста претенциозен двигател, лаком, тежък и не чак толкова вървящ.
Всичко това, което написах не означава, че не бих се заиграл да си сложа такъв в Голфа.

Нещо да допълня. Те и другите колеги ти го казаха. Ако ще сменяш мотор и ако се вслушаш в моя съвет се откажи от VR6.
Намери един ABF и го слагай. Според мен тези 150 кс, дори и в малко по-високи обороти е най-балансирания мотор, който дава достатъчна мощност за твоето купе.
Имаш и шанс да ти излезе по-евтино спрямо 6така и то голям.
Колеги, разберете (за съжаление не го казвам от личен опит), че VR6 си е доста претенциозен двигател, лаком, тежък и не чак толкова вървящ.
Всичко това, което написах не означава, че не бих се заиграл да си сложа такъв в Голфа.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: G60 -> VR6 - струва ли си?
niikoo_1 написа:... с чип шайба, генерация и читав ладер върви задоволително, че даже и повече от сток ВР6...
Стига ве, хора, ще ме накарате да съжалявам, че съм пуснал тема, толкова ли неясно пиша? НЕ ИСКАМ ДА ЧИПВАМ, ТУНИНГОВАМ И ДА СЕ ДЪРПАМ!!! Искам да знам, че мога да карам 50к км като само сменям масло, гуми и спирачки и това, което се счупи. На тия дето казват, че ВР6 го няма в ниските обороти, да заповядат да ми покарат сешоарчето - под 3к оборота все едно карам ABS/RP. Не искам самолет. Боли ме фара, че ще ме минават АБФи, дизели и квото и да е още.
Напишете ми колко ще ми струва смяната, но нека да е някой, който го е правил, а не е чул от един приятел!
Колкото до смяната с АБФ - там въртящият момент е доста надолу - 200нм мах за АБФа при 3200об/мин срещу 210нм преди 2500об/мин за ВР6

Карам Б3 комби синхро СТОК
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта