АЕК 8в ->16в
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
АЕК 8в ->16в
Здравейте колеги знам че има много дъвкано по темата за засилване на 1.6 АЕК мотор но не намерих отговор на моите дерзания.Та въпроса ми е следния може ли на моят блок да се постави 16в глава от КР мотор,какво ми е нужно освен буталата,масления охладител,паразитният вал за маслената помпа.И най-важното ще има ли смисъл от подобна интервенция от към вървеж на колата.Поздрави.
Re: АЕК 8в ->16в
Колкото и банално да звучи, ако си потърсиш някой двигател АБФ от друг автомобил , ще имаш доста плюсове, които не трябва да пренебрегваш:
1)ще ти излезе доста по-евтино от това да събираш части и да се опитваш да направиш някакъв сбирщайн
2)ще си спестиш доста мъки
3)ще имаш в пъти по-надежден двигател в оригиналното му състояние
4)вървежа ще е доста повече от 1.6, каквото и да го мъчиш стария мотор
5)ще имаш възможност да си узакониш колата с този двигател на някой етап ако ти се наложи
Такива двигатели вече и по 500 лв се намират с документи
1)ще ти излезе доста по-евтино от това да събираш части и да се опитваш да направиш някакъв сбирщайн
2)ще си спестиш доста мъки
3)ще имаш в пъти по-надежден двигател в оригиналното му състояние
4)вървежа ще е доста повече от 1.6, каквото и да го мъчиш стария мотор
5)ще имаш възможност да си узакониш колата с този двигател на някой етап ако ти се наложи
Такива двигатели вече и по 500 лв се намират с документи

- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Така е колега много си прав,но нещо от вътре ме гъделичка да се заиграя с моят мотор.Относно частите за сега не са проблем може да се каже че ги имам налични всичките.А относно АБФ-а според мен е много трудно да се намери някой читав който да не е изцеден почти до край.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: АЕК 8в ->16в
Отиваш в близкия магазин и ги молиш да ти дадат гарнитури от AEK, КР и ABF да ги погледнеш. Слагаш ги една върху друга и ще видиш колко точно не става това дето си го замислил.
- Volkov
- Мнения: 1704
- Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
- Автомобил: Golf 3 20 Jahre
- Двигател: 2.0 16V ABF
- Местоположение: София
Re: АЕК 8в ->16в
MiTe написа:Така е колега много си прав,но нещо от вътре ме гъделичка да се заиграя с моят мотор.Относно частите за сега не са проблем може да се каже че ги имам налични всичките.А относно АБФ-а според мен е много трудно да се намери някой читав който да не е изцеден почти до край.
А повярвай ми, да отвориш един ABF и да го обслужиш, за около 500 лв. + 500 както каза колегата да го купиш, ще имаш нещо което ще е в светлинни годино по-здраво, по-надеждно, по-мощно от какъвто и да е тунинг на твоя двигател, и тука бързам да изпреваря въпроса ти, тоя вариянт ще ти е по-евтин отколкото да турбинираш твоя мотор!!!!
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Volkov написа:MiTe написа:Така е колега много си прав,но нещо от вътре ме гъделичка да се заиграя с моят мотор.Относно частите за сега не са проблем може да се каже че ги имам налични всичките.А относно АБФ-а според мен е много трудно да се намери някой читав който да не е изцеден почти до край.
А повярвай ми, да отвориш един ABF и да го обслужиш, за около 500 лв. + 500 както каза колегата да го купиш, ще имаш нещо което ще е в светлинни годино по-здраво, по-надеждно, по-мощно от какъвто и да е тунинг на твоя двигател, и тука бързам да изпреваря въпроса ти, тоя вариянт ще ти е по-евтин отколкото да турбинираш твоя мотор!!!!
Напълно съм съгласен и с теб колега,но на този етап нямам финансовите средства за такава интервенция.За да сложа АБФ ще ми трябват и скоростите,цялата инсталация,помпите за съединителя,конзолата с педалите и още и още.Направих си проста сметка и тази интервенция ще струва не по-малко от 1500лв. може и малко повече.За това питах дали ще стане главата от КР-а,а и не търся кой знае какво покачване на конете,а може би да стане по пъргав самият двигател.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: АЕК 8в ->16в
Колегата пита може или не може глава от КР,вие пак почнахте с АБФ-та или то може и ВР6 да се сложи,може и 1.8Т или Р32
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: АЕК 8в ->16в
Глава, гарнитура, болтове, семеринги.. така и така си свалил тиквата едни сегменти и поне биелни лагери отдолу. Като теглиш чертата имаш 1.6 16в с да кажем 110-120 коня. Забравих ремапа.. той безплатен ли е? Ето ти още едни 300-400лв.. Или ще се кара ненастроен.. та от 115 да ги свалим на 108.. а дали пък да не ги свалим на 94 к.с.?
Та да се върна на мисълта си.. получаваш 1.6 16в - 120 к.с. двигател за ХХХХ сума пари който припада от стоков АБФ. Чувството, че се возиш на твое произведение е неповторимо.. ама така и така ще хвърляш пари в горяща кофа.. поне го прави като развиваш топ двигателя на модела. Ако си фен на 4 цил. - АБФ.. ако си фен на големите батковци.. ВР6 и т.н.
Това всичкото го пиша без изобщо да знам дали 16в глава става на АЕК.. мисълта ми е принципна.
Та да се върна на мисълта си.. получаваш 1.6 16в - 120 к.с. двигател за ХХХХ сума пари който припада от стоков АБФ. Чувството, че се возиш на твое произведение е неповторимо.. ама така и така ще хвърляш пари в горяща кофа.. поне го прави като развиваш топ двигателя на модела. Ако си фен на 4 цил. - АБФ.. ако си фен на големите батковци.. ВР6 и т.н.
Това всичкото го пиша без изобщо да знам дали 16в глава става на АЕК.. мисълта ми е принципна.
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Ясно значи ситуацията е следната процедурата АЕК+КР е скъпа и не практична инвестиция а до колкото разбрах и не осъществима.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: АЕК 8в ->16в
А защо глава от КР? 

- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: АЕК 8в ->16в
Защо не сложиш целия мотор ?
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Bai Sando написа:А защо глава от КР?
Ами защото такава глава имам под ръка и мисля че ще стане поради тази причина.Станиславе целият двигател на този етап не ми се сменява поради причини изброени по горе пък и инсталацията за мотора от твоя може би вече е претопена многократно

- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: АЕК 8в ->16в
MiTe написа:Ясно значи ситуацията е следната процедурата АЕК+КР е скъпа и не практична инвестиция а до колкото разбрах и не осъществима.
Зависи от гледната точка.АЕК и АFТ се куплират със 16в глава,със дребни преработки(на единият модел трябва да се запушат отворите за слив на масло,които пасват на 20в глава),като ще трябва да използваш и буталата на КР-а със твоите биели,останалото са финансови подробности.Инвестицията е скъпа и се прави на състезателни машини където примерно си ограничен във клас до 1,6 асматик,инак послушай колегите и си вземи цял мотор над който да работиш,ще ти излезе във пъти по-евтино.
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
petroffbg написа:MiTe написа:Ясно значи ситуацията е следната процедурата АЕК+КР е скъпа и не практична инвестиция а до колкото разбрах и не осъществима.
Зависи от гледната точка.АЕК и АFТ се куплират със 16в глава,със дребни преработки(на единият модел трябва да се запушат отворите за слив на масло,които пасват на 20в глава),като ще трябва да използваш и буталата на КР-а със твоите биели,останалото са финансови подробности.Инвестицията е скъпа и се прави на състезателни машини където примерно си ограничен във клас до 1,6 асматик,инак послушай колегите и си вземи цял мотор над който да работиш,ще ти излезе във пъти по-евтино.
На кой от двата модела се затапват отворите аз съм с АЕК.Буталата ще се използват със сигурност иначе много ще се разреди мотора.Значи само да кажа че разполагам със цял двигател КР значи имам всичко налично и не мисля,че останалото ще излезне не повече от 200 лв (по мой сметки) само не разбрах дали пасва главата на моя блок.Колега може ли да разясниш малко и за 20в главата
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: АЕК 8в ->16в
Вие имате и 20в глава от аудито
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта