АЕК 8в ->16в

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Чет 06 мар 2014 21:58


Здравейте колеги знам че има много дъвкано по темата за засилване на 1.6 АЕК мотор но не намерих отговор на моите дерзания.Та въпроса ми е следния може ли на моят блок да се постави 16в глава от КР мотор,какво ми е нужно освен буталата,масления охладител,паразитният вал за маслената помпа.И най-важното ще има ли смисъл от подобна интервенция от към вървеж на колата.Поздрави.




Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Garchev » Пет 07 мар 2014 8:07


Колкото и банално да звучи, ако си потърсиш някой двигател АБФ от друг автомобил , ще имаш доста плюсове, които не трябва да пренебрегваш:

1)ще ти излезе доста по-евтино от това да събираш части и да се опитваш да направиш някакъв сбирщайн
2)ще си спестиш доста мъки
3)ще имаш в пъти по-надежден двигател в оригиналното му състояние
4)вървежа ще е доста повече от 1.6, каквото и да го мъчиш стария мотор
5)ще имаш възможност да си узакониш колата с този двигател на някой етап ако ти се наложи

Такива двигатели вече и по 500 лв се намират с документи :eek


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пет 07 мар 2014 8:34


Така е колега много си прав,но нещо от вътре ме гъделичка да се заиграя с моят мотор.Относно частите за сега не са проблем може да се каже че ги имам налични всичките.А относно АБФ-а според мен е много трудно да се намери някой читав който да не е изцеден почти до край.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот radi_nrj » Пет 07 мар 2014 11:51


Отиваш в близкия магазин и ги молиш да ти дадат гарнитури от AEK, КР и ABF да ги погледнеш. Слагаш ги една върху друга и ще видиш колко точно не става това дето си го замислил.


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Volkov » Пет 07 мар 2014 12:45


MiTe написа:Така е колега много си прав,но нещо от вътре ме гъделичка да се заиграя с моят мотор.Относно частите за сега не са проблем може да се каже че ги имам налични всичките.А относно АБФ-а според мен е много трудно да се намери някой читав който да не е изцеден почти до край.


А повярвай ми, да отвориш един ABF и да го обслужиш, за около 500 лв. + 500 както каза колегата да го купиш, ще имаш нещо което ще е в светлинни годино по-здраво, по-надеждно, по-мощно от какъвто и да е тунинг на твоя двигател, и тука бързам да изпреваря въпроса ти, тоя вариянт ще ти е по-евтин отколкото да турбинираш твоя мотор!!!!


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пет 07 мар 2014 13:51


Volkov написа:
MiTe написа:Така е колега много си прав,но нещо от вътре ме гъделичка да се заиграя с моят мотор.Относно частите за сега не са проблем може да се каже че ги имам налични всичките.А относно АБФ-а според мен е много трудно да се намери някой читав който да не е изцеден почти до край.


А повярвай ми, да отвориш един ABF и да го обслужиш, за около 500 лв. + 500 както каза колегата да го купиш, ще имаш нещо което ще е в светлинни годино по-здраво, по-надеждно, по-мощно от какъвто и да е тунинг на твоя двигател, и тука бързам да изпреваря въпроса ти, тоя вариянт ще ти е по-евтин отколкото да турбинираш твоя мотор!!!!



Напълно съм съгласен и с теб колега,но на този етап нямам финансовите средства за такава интервенция.За да сложа АБФ ще ми трябват и скоростите,цялата инсталация,помпите за съединителя,конзолата с педалите и още и още.Направих си проста сметка и тази интервенция ще струва не по-малко от 1500лв. може и малко повече.За това питах дали ще стане главата от КР-а,а и не търся кой знае какво покачване на конете,а може би да стане по пъргав самият двигател.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот nuri_3556 » Пет 07 мар 2014 18:14


Колегата пита може или не може глава от КР,вие пак почнахте с АБФ-та или то може и ВР6 да се сложи,може и 1.8Т или Р32


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Iago » Пет 07 мар 2014 19:51


Глава, гарнитура, болтове, семеринги.. така и така си свалил тиквата едни сегменти и поне биелни лагери отдолу. Като теглиш чертата имаш 1.6 16в с да кажем 110-120 коня. Забравих ремапа.. той безплатен ли е? Ето ти още едни 300-400лв.. Или ще се кара ненастроен.. та от 115 да ги свалим на 108.. а дали пък да не ги свалим на 94 к.с.?

Та да се върна на мисълта си.. получаваш 1.6 16в - 120 к.с. двигател за ХХХХ сума пари който припада от стоков АБФ. Чувството, че се возиш на твое произведение е неповторимо.. ама така и така ще хвърляш пари в горяща кофа.. поне го прави като развиваш топ двигателя на модела. Ако си фен на 4 цил. - АБФ.. ако си фен на големите батковци.. ВР6 и т.н.

Това всичкото го пиша без изобщо да знам дали 16в глава става на АЕК.. мисълта ми е принципна.


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пет 07 мар 2014 20:03


Ясно значи ситуацията е следната процедурата АЕК+КР е скъпа и не практична инвестиция а до колкото разбрах и не осъществима.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Bai Sando » Пет 07 мар 2014 20:27


А защо глава от КР? :rolleyes


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот SpeeDLine » Пет 07 мар 2014 21:05


Защо не сложиш целия мотор ?


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пет 07 мар 2014 21:43


Bai Sando написа:А защо глава от КР? :rolleyes



Ами защото такава глава имам под ръка и мисля че ще стане поради тази причина.Станиславе целият двигател на този етап не ми се сменява поради причини изброени по горе пък и инсталацията за мотора от твоя може би вече е претопена многократно :mhihi


Потребителски аватар
petroffbg
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот petroffbg » Съб 08 мар 2014 10:14


MiTe написа:Ясно значи ситуацията е следната процедурата АЕК+КР е скъпа и не практична инвестиция а до колкото разбрах и не осъществима.


Зависи от гледната точка.АЕК и АFТ се куплират със 16в глава,със дребни преработки(на единият модел трябва да се запушат отворите за слив на масло,които пасват на 20в глава),като ще трябва да използваш и буталата на КР-а със твоите биели,останалото са финансови подробности.Инвестицията е скъпа и се прави на състезателни машини където примерно си ограничен във клас до 1,6 асматик,инак послушай колегите и си вземи цял мотор над който да работиш,ще ти излезе във пъти по-евтино.


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Съб 08 мар 2014 11:21


petroffbg написа:
MiTe написа:Ясно значи ситуацията е следната процедурата АЕК+КР е скъпа и не практична инвестиция а до колкото разбрах и не осъществима.


Зависи от гледната точка.АЕК и АFТ се куплират със 16в глава,със дребни преработки(на единият модел трябва да се запушат отворите за слив на масло,които пасват на 20в глава),като ще трябва да използваш и буталата на КР-а със твоите биели,останалото са финансови подробности.Инвестицията е скъпа и се прави на състезателни машини където примерно си ограничен във клас до 1,6 асматик,инак послушай колегите и си вземи цял мотор над който да работиш,ще ти излезе във пъти по-евтино.



На кой от двата модела се затапват отворите аз съм с АЕК.Буталата ще се използват със сигурност иначе много ще се разреди мотора.Значи само да кажа че разполагам със цял двигател КР значи имам всичко налично и не мисля,че останалото ще излезне не повече от 200 лв (по мой сметки) само не разбрах дали пасва главата на моя блок.Колега може ли да разясниш малко и за 20в главата


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот SpeeDLine » Съб 08 мар 2014 19:57


Вие имате и 20в глава от аудито



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта