допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот mirogti1983 » Вто 10 авг 2010 19:21


от къде да 'хвана' маслото за да го прекарам през външен охладител пред кулера за да се охлажда по-добре. ако някои има някаква идея или схема . единствената идея ми е от трабичката която отива към турбото (дали е добра идеята) :bowdown :bowdown :bowdown




Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот rabotnika » Вто 10 авг 2010 19:53


Намери си преходник от опел C20XE той е с термостат или от голф 1гти мисля беше пак подобно два мъркуча и радиатор и си ти


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот 6669 » Вто 10 авг 2010 19:55


Именно, над масления филтър изхвърляш водния охладител и на негово място завиваш масления от Опел ц20хе с радиатора :wink:


Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот mirogti1983 » Вто 10 авг 2010 20:02


предполагам този опелския може да се изведе отпред пред кулера . и това допълнително охлаждане не влияе ли на налягането на маслото .?


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот leonardo_vd » Сря 11 авг 2010 6:56


MuTa4eTo написа:Именно, над масления филтър изхвърляш водния охладител и на негово място завиваш масления от Опел ц20хе с радиатора :wink:

Да ама опелския е с по-малък диаметър за втулката и трябва или да се направи друга втулка или да се престърже самия охладител. Относно този от Голф 1 ГТИ НЕ СТАВА


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот madcap » Сря 11 авг 2010 12:40


Ми има си готови китове, кво се мъчите да приспособите, че са и фешън, сини, червени


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот pe6kata » Сря 11 авг 2010 13:21


пристъргването е минимално, просто трябва да се разшири съвсем малко отвора... елементарно е
освен от гси, става и от фронтера, като тя има и по-голям радиатор с много приятна форма :wink:


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот skotis » Чет 12 авг 2010 16:53


А ще има ли ефект от това?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vizor » Чет 12 авг 2010 16:56


"Ще_ми_вдигне_ли_10_коня" тип ефект ли?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Чет 12 авг 2010 18:14


Аз слагах плочка с термостат от някакво Волво турбо-дизел и радиатор от Голф 1 GTi и съм много доволен!
Падна с доста температурата на маслото, сега изхвърля много по-малко масло през картерните...
Има и готови китове, но са много скъпи!
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот mirogti1983 » Чет 12 авг 2010 18:38


пусни някакъв жокер от какво волво е (ако се сещаш ). иначе за радиатора не ме притеснява . имам 2-3 радиатора все някои ще стане.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Чет 12 авг 2010 18:44


Не знам точно, от всички стари турбо-дизели с Рено мотор, и на Рено 19 TD се монтира май.
Аз го купих от едно момче тук. Питай по морги за Рено и Волво или във форумите им.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vizor » Чет 12 авг 2010 21:57


От Уно турбо и астра ГСИ записва плейта. От астрата се скъсява малко болта, а на уното се нарязва нова резба и се скъсява с 5-6мм. Аз си взех с работещ термостат и заспа всичко!


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот skotis » Пет 13 авг 2010 9:47


Vizor написа:"Ще_ми_вдигне_ли_10_коня" тип ефект ли?


Не приятелю, нямах това предвид. Чисто и просто какъв ще е ефекта от по-хладно масло. От поста на Vento, по-долу разбрах едно от предимствата. :)


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Пет 13 авг 2010 10:11


Мазителните и почистващи свойства на маслото зависят в огромна степен от температурата му! Чак след това от старостта му и пробега.
Когато маслото прегрее (т.е. превиши предвидения температурен диапазон на работа), то вече не смазва триещите детайли достатъчно добре и не отмива нагар и други наслоявания, както е нормално. Става и доста по-рядко (почти като вода).
Това са ужасно вредни последици - едновременно рязко пада налягането му (защото е "по-течливо", а не е "гъсто" и маслената помпа не може да го нагнетява с нужното налягане) и мазителните му свойства. В резултат на това всички триещи се повърхности все едно се трият на сухо - без масло! Не могат да се напомпват и хидравличните повдигачи и като цяло до високите части в мотора (главата) стига много малко масло.
Маслото в двигателите работи оптимално до 100-105 градуса (моментно и не за дълго и до 110-115). Нормално е до 10-15 градуса над температурата на охлаждащата течност. При "ръчки" и по-яки натоварвания на мотора, то може да стигне до 130-150 градуса, когато вече има мазителни и други свойства почти като вода.

На едно от каранията на пистата един приятел прегря Венто 1,8 моно (изпуснал от поглед стрелката и температурата на водата забила на макс.), в резултат на което моторът "изтропа". Отворихме го на място - черупките на лагерите на колянови вал се бяха накачили една върху друга и се бяха размазали буквално! Картерът беше пълен с метални стружки, а валът беше за шлайф (не помня биелите дали бяха засегнати). И това само за под минута прегряване на маслото! При по-напънати и херметични мотори (турбо, с голяма компресия и малки хлабини и т.н.), може дори буталата да се разтопят или да се заварят за блока.

При мен на Голфа примерно, един цилиндър не ми е достатъчно добре уплътнен, понеже е надран блока (и не ми се занимава да го оправя). В резултат на това на високи обороти от липса на плътност изхвърляше много масло през картерната вентилация - 500-600ml на 10 обиколки на пистата (това са 16км). Откакто монтирах тоя кит за охлаждане (на снимката горе), рязко спадна разходът на масло - под 250ml за същите 10 обиколки (16км). Още не съм си монтирал датчика за температура на маслото, НО съм сигурен, че тя спадна с ПОНЕ 10 градуса на "яки ръчки" на пистата.

Така че, температурата на маслото е много важно да е под 110 градуса, затова на всички по-натоварени двигатели (GTi, TD, TDi и т.н.) заводско е предвидено водно охлаждане. Което обаче върши работа донякъде. На още по-натоварени мотори (състезателни и други), маслото е изведено с отделен радиатор да се охлажда от поток въздух.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта