От много време замислям да си направя един "скромен проект". Преди почти 2 години си купих Ауди А6(100) 96г. куатро 2.0 16 механичен инжекцион. Бях много наясно какво да очаквам от колата, и от механичния инжекцион. След 20 000км минати на бензин без никакви проблеми, ми стана ясно че в този си вид колата е чудесна за мен и моите цели. За съжаление в хубавата ни държава бензина е достатъчно скъп, и ми се наложи да монтирам АГУ. Преди да купя колата знаех какво значи механичен инжекцион и АГУ, но въпреки всичко монтирах газова. До ден днешен освен "никаквия" празен ход други проблеми НЯМА(това само на газ).
Двигателя на моята кола по ВАГ код е АЦЕ. За по лесно и разбираемо това е Ауди мотора копие на АБФ на ФВ монтиран примерно в Голф 3 ГТИ 150 коня. Разликата е в степента на сгъстяване(по-висока при мен 10,8:1), в смукателния разпределителен вал, и горивната уредба(съответно АБФ ел.инж 150 коня. и АЦЕ мех.инж 140коня). Има и други разлики разбира се, но на този етап май това са по съществените. За двете години в който колата е в мен по колата не ремонтирано почти нищо. След вече над 40 000км ми стана пределно ясно, че мотора гори масло. Умишлено забавих ремонта, докато съм наясно със себе си какво ще правя с колата???(тука имам предвид много безсънни нощи четене, защо не мога да сгъстя мотора и после да карам на газ, защо не мога ей така да сложа турбо, и всякакви такива питания на начинаещ ентусиаст

На кратко казано разбрах, че най-хубавия тунинг за хора като мен(без голям бюджет) е връщането на колата в заводски вид.....при мен това е един хубав почти основен ремонт на двигателя. Надявам се сега Декември месец да го направя. Горе/долу от многото четене разбрах, че нямам какво реално да пипам след като ще карам на газ и бензин(приемам всякакви издържани предложения). Това ще бъде моята първа стъпка към постигането на целта!!!
Като казах целта, да споделя и какво искам? Искам след монтажа на MegaSquirt колата да има устойчив празен ход, хубав разход, и да върви по-добре от сега на бензин. Звука на този тип мотор с "конусен" спортен филтър ми пълни душата, така че няма как без него

За втората стъпка именно тунинга на двигателя ми е нужна вашата помощ

Както написах горе АЦЕ и АБФ са почти еднакви. Ще взема смукателен колектор с дросела от АБФ(по думи на колеги бил по-широк колектора което отпушвало мотора). Дросела с монтиран на него ТПС пак от АБФ. Чудя се за смукателния разп. вал? Рейл и дюзи мисля да ползвам пак от АБФ. Това е една много приемлива като цена алтернатива на всичко друго. Притеснения за храненето нямам, бензиновата помпа на мех.инжекционите е с по-голям дебит и налягане. Дебита и налягането мисля да оправя с "някакъв" хубав регулируем регулатор на налягане(Приемам предложения като мисля, че 200лв за него са достатъчни?)
Така, е до тука съм го измислил!!!


-За сега си мисля за MegaSquirt, МАП, дебитомер, широколентова ламбда. С кое запалване да остана? Сега съм с дистрибуторна капачка и палец? Мисля си за бобини с лули от ВР6(нямам информация, и съм бос в областта моля помагайте) Какво ще спечеля от 4бр бобини, спрямо сега? Секвенциално впръскване възможно ли е с MegaSquirt и какво още трябва за да стане възможно?
Кажете какво ви е мнението за това което съм намислил? Всички който се чудят защо ще влагам средства да знаят, че просто си обичам колата. Горе казвам "вървене" наясно съм колко може да е "вървежна" 1600кг. мъртво родена кола


Поздрави и мерси предварително за отделеното време
