Мех.инжекцион към digifant на АЦЕ Ауди + АГУ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Мех.инжекцион към digifant на АЦЕ Ауди + АГУ

Мнениеот Vankata_84 » Нед 20 ное 2011 14:03


Здравей те колеги!
От много време замислям да си направя един "скромен проект". Преди почти 2 години си купих Ауди А6(100) 96г. куатро 2.0 16 механичен инжекцион. Бях много наясно какво да очаквам от колата, и от механичния инжекцион. След 20 000км минати на бензин без никакви проблеми, ми стана ясно че в този си вид колата е чудесна за мен и моите цели. За съжаление в хубавата ни държава бензина е достатъчно скъп, и ми се наложи да монтирам АГУ. Преди да купя колата знаех какво значи механичен инжекцион и АГУ, но въпреки всичко монтирах газова. До ден днешен освен "никаквия" празен ход други проблеми НЯМА(това само на газ).
Двигателя на моята кола по ВАГ код е АЦЕ. За по лесно и разбираемо това е Ауди мотора копие на АБФ на ФВ монтиран примерно в Голф 3 ГТИ 150 коня. Разликата е в степента на сгъстяване(по-висока при мен 10,8:1), в смукателния разпределителен вал, и горивната уредба(съответно АБФ ел.инж 150 коня. и АЦЕ мех.инж 140коня). Има и други разлики разбира се, но на този етап май това са по съществените. За двете години в който колата е в мен по колата не ремонтирано почти нищо. След вече над 40 000км ми стана пределно ясно, че мотора гори масло. Умишлено забавих ремонта, докато съм наясно със себе си какво ще правя с колата???(тука имам предвид много безсънни нощи четене, защо не мога да сгъстя мотора и после да карам на газ, защо не мога ей така да сложа турбо, и всякакви такива питания на начинаещ ентусиаст :D )
На кратко казано разбрах, че най-хубавия тунинг за хора като мен(без голям бюджет) е връщането на колата в заводски вид.....при мен това е един хубав почти основен ремонт на двигателя. Надявам се сега Декември месец да го направя. Горе/долу от многото четене разбрах, че нямам какво реално да пипам след като ще карам на газ и бензин(приемам всякакви издържани предложения). Това ще бъде моята първа стъпка към постигането на целта!!!
Като казах целта, да споделя и какво искам? Искам след монтажа на MegaSquirt колата да има устойчив празен ход, хубав разход, и да върви по-добре от сега на бензин. Звука на този тип мотор с "конусен" спортен филтър ми пълни душата, така че няма как без него :Mr Green Fun Колата поне в началото искам да остане на газ и бензин. След похарчените пари ако резултата е положителен на бензин може газовата да изчезне?
За втората стъпка именно тунинга на двигателя ми е нужна вашата помощ :ok:
Както написах горе АЦЕ и АБФ са почти еднакви. Ще взема смукателен колектор с дросела от АБФ(по думи на колеги бил по-широк колектора което отпушвало мотора). Дросела с монтиран на него ТПС пак от АБФ. Чудя се за смукателния разп. вал? Рейл и дюзи мисля да ползвам пак от АБФ. Това е една много приемлива като цена алтернатива на всичко друго. Притеснения за храненето нямам, бензиновата помпа на мех.инжекционите е с по-голям дебит и налягане. Дебита и налягането мисля да оправя с "някакъв" хубав регулируем регулатор на налягане(Приемам предложения като мисля, че 200лв за него са достатъчни?)
Така, е до тука съм го измислил!!! :oops: :lol: Имам нужда от помощ за самата конфигурация на Мегата? MegaSquirt ще е заради бюджета, но с какво периферно работи най-добре ежедневна атомосферка даже с газ?
-За сега си мисля за MegaSquirt, МАП, дебитомер, широколентова ламбда. С кое запалване да остана? Сега съм с дистрибуторна капачка и палец? Мисля си за бобини с лули от ВР6(нямам информация, и съм бос в областта моля помагайте) Какво ще спечеля от 4бр бобини, спрямо сега? Секвенциално впръскване възможно ли е с MegaSquirt и какво още трябва за да стане възможно?

Кажете какво ви е мнението за това което съм намислил? Всички който се чудят защо ще влагам средства да знаят, че просто си обичам колата. Горе казвам "вървене" наясно съм колко може да е "вървежна" 1600кг. мъртво родена кола :lol: Добавката на цялата електроника е за хубав разход, и по-събудено поведение на бензин. На газ се надявам МАП контрола да ми реши проблемите с празния ход, а вървенето с алтернативно гориво не е от значение, а разхода е с кранче :)

Поздрави и мерси предварително за отделеното време :beer

Последна промяна от Vankata_84 на Нед 21 апр 2013 17:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vankata_84 » Нед 20 ное 2011 19:15


Уж елементарни неща питам а няма кой да отговори? Толкова ли добре съм го измислил та никой не казва, че няма да стане толкова лесно?

Има ли някой който да кара Мега на ежедневка? Някакви проблеми има ли? Чул съм за проблем с студен старт под -15 градуса, има ли вярно?


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот 55555 » Нед 20 ное 2011 21:34


Vankata_84 написа:Уж елементарни неща питам а няма кой да отговори? Толкова ли добре съм го измислил та никой не казва, че няма да стане толкова лесно?

Има ли някой който да кара Мега на ежедневка? Някакви проблеми има ли? Чул съм за проблем с студен старт под -15 градуса, има ли вярно?

Може да имаш проблеми още при -5 а не при -15 ако горивото и предварението не са както трябва по картите.Карам ms1 на голф 2 1,8 16в който прави средно 7-10 000км на година ако това може да се нарече ежедневка според някои.При мен ламбда сондата е изключена и не коригира горивото постоянно и това ми създава някой проблеми с обедняване на смесите при по ниски температури на околния въздух или при планински изкачвания над 600м надморска защото основните настройки са правени в града на около 20 градуса температура на въздуха и около 600м надморска.Имам приятели който карат и на газ и на бензин с мега и нямат проблеми от към електрониката.Според мен ако мегата [инсталация,електроника,датчици] е направена добре всичко опира до настройки........


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vankata_84 » Пон 21 ное 2011 0:12


Губи ми се една много сериозна информация :oops: Мега си я купувам от някой. Тя върви ли с работни карти? Ако няма ясно тегля ги от някъде....Ама после как точно се напасват въпросните карти за "моя" мотор? :beer


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот 55555 » Пон 21 ное 2011 0:28


Vankata_84 написа:Губи ми се една много сериозна информация :oops: Мега си я купувам от някой. Тя върви ли с работни карти? Ако няма ясно тегля ги от някъде....Ама после как точно се напасват въпросните карти за "моя" мотор? :beer

Все пак това не е булсат приемник.Доверяваш се на някой които разбира и е правил настроики а не се учиш тепърва как да си счупиш двигателя.Предполага се че човека дето ще ти я направи [ако я купуваш нова] ще ти въведе някой базови параметри съобразени с твоя мотор но докато изчистиш работата на мотора във всички обороти,студени стартове,стабилни обороти на празен ход и си мислиш че нещата трябва да се направят без никакви забележки си търси човек който тепърва няма да се учи върху твоя двигател.Имам усещането че скоро темата ти ще е заключена поради въпросите които задаваш,защото не си ползвал търсачката достатъчно и не си прочел основни неща за това дето питаш а просто чатиш. :beer


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vankata_84 » Пон 21 ное 2011 22:39


Благодаря за насоките :beer
Лесно е да се каже ползвай търсачката, но все пак съм пуснал тема за персонален случай. Искам да конфигурирам система която да е надеждна и добра за мен. Аз не гоня сила, като в повечето теми където еднаквото е ползването на Мега. Понеже за сега никой не казва остави това запалване защото..., и ползвай само МАП без дебитомер защото.....Явно трябва да стана половин мапер. Аз ще си направя всичко по колата, но искам малко помощ. За настройката съм готов да си платя каквото трябва. Колко пари е тя? Очакванията който имам на фона дадени пари не ми се струват непостижими. Сега искам просто насоки кое може да стане, кое не?

-Какво печеля ако мина на двойна блок бобина спрямо сега?
-Секвенциално, 2 по 2, или 4-те едновременно да е впръскването на гориво? С кое според вас ще има събуден мотор и по-важното хубав разход?
-Празен ход евентуално какво моторче да ползвам за по-стабилен такъв?


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vankata_84 » Вто 22 ное 2011 22:28


Само линкове къде да чета също ми вършат работа. Искам да благодаря на всички който ми помагат на ЛС. Просто не съм очаквал, БЛАГОДАРЯ :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот pe6kata » Вто 22 ное 2011 23:00


ами що не помислиш в/у варианта да си качиш инсталацията и компа от абф, така и така ще слагаш абф-ските части.
Оригинална електорника управлява идеално оригинален(стоков) мотор!

И точно когато се сгъстява колата, като е на газ не я бърка, газта е доста детонационо устойчива, по спомен беше 106-107 октана, ако не бъркам


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4293
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 23 ное 2011 11:23


Vankata_84 написа:Само линкове къде да чета също ми вършат работа. Искам да благодаря на всички който ми помагат на ЛС. Просто не съм очаквал, БЛАГОДАРЯ :beer

:офф то хубаво помагат ама защо на лични ... нали затова е пусната тема...


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот 55555 » Сря 23 ное 2011 19:04


Vankata_84 написа:Благодаря за насоките :beer
Лесно е да се каже ползвай търсачката, но все пак съм пуснал тема за персонален случай. Искам да конфигурирам система която да е надеждна и добра за мен. Аз не гоня сила, като в повечето теми където еднаквото е ползването на Мега. Понеже за сега никой не казва остави това запалване защото..., и ползвай само МАП без дебитомер защото.....Явно трябва да стана половин мапер. Аз ще си направя всичко по колата, но искам малко помощ. За настройката съм готов да си платя каквото трябва. Колко пари е тя? Очакванията който имам на фона дадени пари не ми се струват непостижими. Сега искам просто насоки кое може да стане, кое не?

-Какво печеля ако мина на двойна блок бобина спрямо сега?
-Секвенциално, 2 по 2, или 4-те едновременно да е впръскването на гориво? С кое според вас ще има събуден мотор и по-важното хубав разход?
-Празен ход евентуално какво моторче да ползвам за по-стабилен такъв?

Значи колегата ти е казал много добре за АБФ електрониката,мойто мнение е същото щом ще караш на газ и то няма да е инжекцион не ти трябва мега.Ако за напред смяташ да правиш още промени по мотора вземи мега иначе си сложи абф-ска и си карай ежедневна кола.Под промени имам предвид да слагаш други валове [да презацепваш стоковите] да експериментираш с портове,смяна или преработки по всмукателен и изпускателен колектор,по големи клапани или да сгъстяваш доста над сериините 10,5:1 взимай мегата иначе не се занимавай.За бубините мога да ти дам личен пример че и аз махнах делкото и минах на фордово запалване и съм по доволен но карам само на бензин а ти ако сложиш една плочка на колектора не ги мисли дали да са 2 двоини или 4 единични a си карай това дето лесно и евтино можеш да намериш в някоя морга.


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Flatmo » Сря 23 ное 2011 19:38


Чел ли си това? -> http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=91292
Не е АСЕ двигателя но мисля, че ще е полезно и за теб.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vankata_84 » Сря 23 ное 2011 22:52


Поне 100 пъти :Mr Green Fun Пише основното. Точно от тая тема ми е ясно, че АБФ смукателния колектор е задължителен. Точно в тая тема чета за употребата на АБФ стъпково моторче. Защо е тази интервенция?
Да бях пуснал анкета. Сега пак се разколебах дали Мега, или комп от АБФ? Добре е, че около март трябва да я подкарам с новата електроника. Поне да има възможност да изясня въпроса. Как е АБФ-а с нормална газова със спортен филтър без плочка, с щуцер???

ПП - Слагам гарнитури Елринг. Гарнитурата за главата също е такава. Да взема ли оригинална? Елринга за главата е метална :screwy


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vankata_84 » Нед 12 фев 2012 19:05


Оправих някой неща по колата, и започвам да се замислям за други.

Някой ползвал ли е Аванс процесора на ДЕК Интересуват ме всякакви мнения свързани с него/тях. Аз по специално търся дали някой е използвал функцията му да се закачи към МАП сензор, и да има динамична корекция???

ПП - Няколко пъти търся във вашия форум как лекувате ПХ на 9А, КР, и др. при каране на газ??? Може ли някой да помогне с линк към някоя тема, или да обясни с две думи


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Инжекцион с Мега на ежедневката+АГУ(не ГИ)

Мнениеот Vizor » Нед 12 фев 2012 21:53


pe6kata написа:И точно когато се сгъстява колата, като е на газ не я бърка, газта е доста детонационо устойчива, по спомен беше 106-107 октана, ако не бъркам


110-112 октана

За сега си мисля за MegaSquirt, МАП, дебитомер, широколентова ламбда


Мисля, че автора на темата първо трябва да прочете какво значат всичките тези неща и тогава да прави и мисли каквото и да било друго.. защото по начина, по който е написан горния цитат съдя, че си няма ни най-малка представа..


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Мех.инжекцион към digifant на АЦЕ Ауди + АГУ

Мнениеот Vankata_84 » Нед 21 апр 2013 18:02


Здравейте
Нещата ги движа, до сега бавно...можеше да чакам, чаках. Мех.инж. започна да умира бавно но сигурно. Понеже до сега 90 000км се караше аз имах възможност да се чудя :Mr Green Fun Вече не става. Всичко взе да се предава, а си е филм кабелите на свещите са 350лв :11 Капачка и палец и те са 100лв. Тая няма да стане. Намерил съм начини да си спестя тия неща, и едно от тях е да сложа дигифант.

Купих си комп. от АБФ с инсталацията от Голф3, нова бобина, нов датчик кол.вал, ст.мотор, темп.датчик, и др. С инсталацията за сега мисля че ще се справя сам. Надявам се ако питам да има кой да помага :c020
Имам нужда малко от съвет и помощ по следните въпроси:
-Мога ли да ползвам дюзи с 11ома съпротивление? Оригиналните са 15,6. Знам че всичко над 10 е високо омно, но проблеми може ли да има?
-Може ли да ползвам ТПС от друга кола понеже от АБФ не намирам? Разбира се ще му направя напрежението при затворен дросел същото. Линейността до колко според вас ще е проблем?

ПП - Тия дни се мъча с рейл, и тригерния диск 60/2 зъба на коляновия вал. Много е готино, нищо става. Балансирам го до 1 десета, заварявам, и всичко отива на май**** си. Ако е някой е правил до колко мятане горе/долу понася системата?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта