Въпрос относно megasquirt 1 ...
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Въпрос относно megasquirt 1 ...
Колеги сложих си мега на колата и имам един странен проблем.Делкото ми е с индуктивен датчик който при повишаване на оборотите дава по рано сигнал.Чрез корекция на картата на мегата успява да държи сигнала до към 4000об./мин. и след това предварението скача много.може ли да се направи нещо или да слагам датчик на хол?И другото ми питане е когато колата е студена си пали нормално ,но като е загряла като завъртя да паля и в момента на палене направо ми спира двигателя.Според мен има някаква настройка която като стигне мотора дадени градуси и увеличава аванса при палене защото след като запали аванса си е колкото е направен.
Благодаря ви предварително!
Надявам се да има колега от форума който ще може и има желание да помогне на един новобранец относно мегата ...
Благодаря ви предварително!
Надявам се да има колега от форума който ще може и има желание да помогне на един новобранец относно мегата ...
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
С какъв мотор си и защо не си сложил делко с датчик на Хол от самото начало?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
С мотор 1,6 16V на Сузуки Витара. Ми незнам защо не съм сложил делко с датчик на хол.Оригинално си е с индуктивен!
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Ти сигурен ли си, че датчика в делкото е индуктивен? Щото на 1.6 8V (G16A) мотора е най-нормален датчик на Хол. И там няма проблеми след малко настройки, но и мегата при мен е 2ка.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
brum написа:Ти сигурен ли си, че датчика в делкото е индуктивен? Щото на 1.6 8V (G16A) мотора е най-нормален датчик на Хол. И там няма проблеми след малко настройки, но и мегата при мен е 2ка.
Сигурен съм че е индуктивен!На G16A има и с датчик на хол има и с индуктивен!!!Доста 8 клапанови витари са с индуктивен.
И като си с 2ка какво?Всичко каквото имаш ти и аз го имам ;)Кажи ми има ли настройки и къде са за първоначално запалване на топъл мотор.Казто е студен пали добре а като загрее ми увеличава предварението и чак се мъчи да връща назад :(
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Настройката за палене не е нещо сложно. Имаш:
1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
2) обогатяване при палене в зависимост от температурата на мотора
3) обороти които да поддържа мотора след като запали (празен ход) дето могат да зависят от температурата на мотора
Май т'ва да бяха.
Кога ти увеличава предверенитео? Точно при палене ли? Да не би като е топъл да се завърта на по-високи обороти и да почват да се ползват авансите от картата, а не тези за палене дето са. Я качи логове при палене на студен и топъл мотор.
1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
2) обогатяване при палене в зависимост от температурата на мотора
3) обороти които да поддържа мотора след като запали (празен ход) дето могат да зависят от температурата на мотора
Май т'ва да бяха.
Кога ти увеличава предверенитео? Точно при палене ли? Да не би като е топъл да се завърта на по-високи обороти и да почват да се ползват авансите от картата, а не тези за палене дето са. Я качи логове при палене на студен и топъл мотор.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
brum написа:Настройката за палене не е нещо сложно. Имаш:
1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
2) обогатяване при палене в зависимост от температурата на мотора
3) обороти които да поддържа мотора след като запали (празен ход) дето могат да зависят от температурата на мотора
Май т'ва да бяха.
Кога ти увеличава предверенитео? Точно при палене ли? Да не би като е топъл да се завърта на по-високи обороти и да почват да се ползват авансите от картата, а не тези за палене дето са. Я качи логове при палене на студен и топъл мотор.
Аз ползвам тунер студио за връзка с мегата.къде точно се намира това:1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
Да точно по време на палене на топъл мотор.Като завъртя и вмомента в който пали и сппира мотора направо(блъска яко на зад)
Аз знам за аванси само на картата ......
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Cranking settings -> Cranking RPM
Като мине над тези обороти почва да си чете картите за VE и аванси. Под тях ползва някакви константи (май). Виж ей тук какво е писал човека - http://www.e30tech.com/forum/showpost.php?&p=163482&postcount=2 .
Като мине над тези обороти почва да си чете картите за VE и аванси. Под тях ползва някакви константи (май). Виж ей тук какво е писал човека - http://www.e30tech.com/forum/showpost.php?&p=163482&postcount=2 .
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Кажи какви трябва да са настройките там PLS.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Tози линк се отнася за горивото а аз питам за токовете(авансите)
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Прочети го по-внимателно. Ако палиш с много гориво рязко скачат оборотите. И тогава се случват тези проблеми. Или поне така пишат хората. Ако е така - ще трябва и горивото, и авансите да оправиш.
Ама аз много не ги разбирам тия работи де. Имам малък опит и споделям разни наблюдения. Карам точно витара 91ва с мега, ама 8 клапановия 1.6 мотор.
Ама аз много не ги разбирам тия работи де. Имам малък опит и споделям разни наблюдения. Карам точно витара 91ва с мега, ама 8 клапановия 1.6 мотор.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Карам на газ така че не мога да коригирам горивото от мегата.трябва ми да разбера къде са настройките за времето на искрата.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Е нали ти ги казах. При палене преди да достигнеш зададените обороти (по-горе писах къде са) палиш със статичен аванс - колкото си задал. Там аз слагам 0 градуса. При преминаване над зададените обороти минава по картата с авансите.
Направи един лог и гледай какво става. Пише ти и авансите, и оборотите. Лесно ще разбереш какво се случва, но после ще трябва да измислиш как да го оправиш.
Направи един лог и гледай какво става. Пише ти и авансите, и оборотите. Лесно ще разбереш какво се случва, но после ще трябва да измислиш как да го оправиш.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
brum написа:Е нали ти ги казах. При палене преди да достигнеш зададените обороти (по-горе писах къде са) палиш със статичен аванс - колкото си задал. Там аз слагам 0 градуса. При преминаване над зададените обороти минава по картата с авансите.
Направи един лог и гледай какво става. Пише ти и авансите, и оборотите. Лесно ще разбереш какво се случва, но после ще трябва да измислиш как да го оправиш.
Как да го направя този лог?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...
Datalogging -> Start datalogging или нещо подобно.
Не разбирам как може да сложиш самоделен компютър за управление на двигателя като даже не си прочел документацията която върви с него. Там тия неща са ясно описани. Като съвет - прочети manual-а на мегата. Определено ще ти е полезен ако мислиш да карая с тая електроника.
Не разбирам как може да сложиш самоделен компютър за управление на двигателя като даже не си прочел документацията която върви с него. Там тия неща са ясно описани. Като съвет - прочети manual-а на мегата. Определено ще ти е полезен ако мислиш да карая с тая електроника.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта