Въпрос относно megasquirt 1 ...

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Пон 02 сеп 2013 9:53


Колеги сложих си мега на колата и имам един странен проблем.Делкото ми е с индуктивен датчик който при повишаване на оборотите дава по рано сигнал.Чрез корекция на картата на мегата успява да държи сигнала до към 4000об./мин. и след това предварението скача много.може ли да се направи нещо или да слагам датчик на хол?И другото ми питане е когато колата е студена си пали нормално ,но като е загряла като завъртя да паля и в момента на палене направо ми спира двигателя.Според мен има някаква настройка която като стигне мотора дадени градуси и увеличава аванса при палене защото след като запали аванса си е колкото е направен.
Благодаря ви предварително!
Надявам се да има колега от форума който ще може и има желание да помогне на един новобранец относно мегата ...




Потребителски аватар
lino__
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот lino__ » Пон 02 сеп 2013 23:53


С какъв мотор си и защо не си сложил делко с датчик на Хол от самото начало?


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Вто 03 сеп 2013 7:35


С мотор 1,6 16V на Сузуки Витара. Ми незнам защо не съм сложил делко с датчик на хол.Оригинално си е с индуктивен!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот brum » Вто 03 сеп 2013 15:11


Ти сигурен ли си, че датчика в делкото е индуктивен? Щото на 1.6 8V (G16A) мотора е най-нормален датчик на Хол. И там няма проблеми след малко настройки, но и мегата при мен е 2ка.


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Вто 03 сеп 2013 16:33


brum написа:Ти сигурен ли си, че датчика в делкото е индуктивен? Щото на 1.6 8V (G16A) мотора е най-нормален датчик на Хол. И там няма проблеми след малко настройки, но и мегата при мен е 2ка.

Сигурен съм че е индуктивен!На G16A има и с датчик на хол има и с индуктивен!!!Доста 8 клапанови витари са с индуктивен.
И като си с 2ка какво?Всичко каквото имаш ти и аз го имам ;)Кажи ми има ли настройки и къде са за първоначално запалване на топъл мотор.Казто е студен пали добре а като загрее ми увеличава предварението и чак се мъчи да връща назад :(


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот brum » Вто 03 сеп 2013 16:46


Настройката за палене не е нещо сложно. Имаш:
1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
2) обогатяване при палене в зависимост от температурата на мотора
3) обороти които да поддържа мотора след като запали (празен ход) дето могат да зависят от температурата на мотора

Май т'ва да бяха.

Кога ти увеличава предверенитео? Точно при палене ли? Да не би като е топъл да се завърта на по-високи обороти и да почват да се ползват авансите от картата, а не тези за палене дето са. Я качи логове при палене на студен и топъл мотор.


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Вто 03 сеп 2013 16:59


brum написа:Настройката за палене не е нещо сложно. Имаш:
1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
2) обогатяване при палене в зависимост от температурата на мотора
3) обороти които да поддържа мотора след като запали (празен ход) дето могат да зависят от температурата на мотора

Май т'ва да бяха.

Кога ти увеличава предверенитео? Точно при палене ли? Да не би като е топъл да се завърта на по-високи обороти и да почват да се ползват авансите от картата, а не тези за палене дето са. Я качи логове при палене на студен и топъл мотор.

Аз ползвам тунер студио за връзка с мегата.къде точно се намира това:1) аванси при палене и обороти над които се води, че мотора е запалил
Да точно по време на палене на топъл мотор.Като завъртя и вмомента в който пали и сппира мотора направо(блъска яко на зад)
Аз знам за аванси само на картата ......


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот brum » Вто 03 сеп 2013 18:02


Cranking settings -> Cranking RPM

Като мине над тези обороти почва да си чете картите за VE и аванси. Под тях ползва някакви константи (май). Виж ей тук какво е писал човека - http://www.e30tech.com/forum/showpost.php?&p=163482&postcount=2 .


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Вто 03 сеп 2013 18:17


Кажи какви трябва да са настройките там PLS.


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Вто 03 сеп 2013 19:04


Tози линк се отнася за горивото а аз питам за токовете(авансите)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот brum » Вто 03 сеп 2013 19:33


Прочети го по-внимателно. Ако палиш с много гориво рязко скачат оборотите. И тогава се случват тези проблеми. Или поне така пишат хората. Ако е така - ще трябва и горивото, и авансите да оправиш.

Ама аз много не ги разбирам тия работи де. Имам малък опит и споделям разни наблюдения. Карам точно витара 91ва с мега, ама 8 клапановия 1.6 мотор.


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Вто 03 сеп 2013 22:45


Карам на газ така че не мога да коригирам горивото от мегата.трябва ми да разбера къде са настройките за времето на искрата.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот brum » Сря 04 сеп 2013 10:16


Е нали ти ги казах. При палене преди да достигнеш зададените обороти (по-горе писах къде са) палиш със статичен аванс - колкото си задал. Там аз слагам 0 градуса. При преминаване над зададените обороти минава по картата с авансите.

Направи един лог и гледай какво става. Пише ти и авансите, и оборотите. Лесно ще разбереш какво се случва, но после ще трябва да измислиш как да го оправиш.


SaTaNaTa_83_stz
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот SaTaNaTa_83_stz » Сря 04 сеп 2013 11:53


brum написа:Е нали ти ги казах. При палене преди да достигнеш зададените обороти (по-горе писах къде са) палиш със статичен аванс - колкото си задал. Там аз слагам 0 градуса. При преминаване над зададените обороти минава по картата с авансите.

Направи един лог и гледай какво става. Пише ти и авансите, и оборотите. Лесно ще разбереш какво се случва, но после ще трябва да измислиш как да го оправиш.

Как да го направя този лог?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос относно megasquirt 1 ...

Мнениеот brum » Сря 04 сеп 2013 12:22


Datalogging -> Start datalogging или нещо подобно.

Не разбирам как може да сложиш самоделен компютър за управление на двигателя като даже не си прочел документацията която върви с него. Там тия неща са ясно описани. Като съвет - прочети manual-а на мегата. Определено ще ти е полезен ако мислиш да карая с тая електроника.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта