Здравейте колеги, върти ми се в глава от известно време, да махна досадния карб. pierburg и да сложа смукател от пб заедно с дросела с плочка за газ и само на газ да се кара, както се кара и сега. Знам, че най-лесно ще е с цяла глава от пб, но мотора е след ревизия и не ми се занимава пак да го отваряме. Целта е колата да тръгне повече и да не се занимавам с карбуратора, ще питате защо на газ .. защото колата почти не се кара на бензин, а и за да тръгне на бензин ще са нужни още доста неща.
Понеже не съм много наясно, ще се радвам да обясните кое, как и дали ще стане както го мисля
Идеята за колектора от 2е ми я даде моя майстор, но до колкото видях отворите на главата са съвсем различни м/д 1,8 е 2,0 и май няма да стане
Карб или смукател от PB - Решено -> Keihin 1
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Карб или смукател от PB - Решено -> Keihin 1
Последна промяна от chiki-riki на Пон 13 яну 2014 0:42, променено общо 2 пъти.
- stangero
- Мнения: 548
- Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lozen
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
имаше някакъв отвор за вода които трябва да запушиш
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
не че съм много наясно но....... при газ не е ли нужно просто да има дросел който да регулира притока на газо-въздушна смес?.........естествено с нужната корекция която трябва да се направи за подържане на обороти на празен ход при студено време/т.е. в зависимост от температурата/
при карба има термоампула която отваря леко дросела за да се държат обороти при по студено време
при РВ двигателя има електромагнитен клапан за празния ход който се управлява от компа,и се явява като байпас на дросела
при карба има термоампула която отваря леко дросела за да се държат обороти при по студено време
при РВ двигателя има електромагнитен клапан за празния ход който се управлява от компа,и се явява като байпас на дросела
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
Махни Пиер и сложи ДААЗ от Жигули.С горна плочка.
Мога да ти предложа Вебер ор Фиат с щуцери и отделни филтри за първа и втора камера.
Мога да ти предложа Вебер ор Фиат с щуцери и отделни филтри за първа и втора камера.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
moimoimoi написа:не че съм много наясно но....... при газ не е ли нужно просто да има дросел който да регулира притока на газо-въздушна смес?.........естествено с нужната корекция която трябва да се направи за подържане на обороти на празен ход при студено време/т.е. в зависимост от температурата/
при карба има термоампула която отваря леко дросела за да се държат обороти при по студено време
при РВ двигателя има електромагнитен клапан за празния ход който се управлява от компа,и се явява като байпас на дросела
За това точно и аз не съм запознат и не знам как ще стане и дали е възможно въобще
muns61 написа:Махни Пиер и сложи ДААЗ от Жигули.С горна плочка.
Мога да ти предложа Вебер ор Фиат с щуцери и отделни филтри за първа и втора камера.
това е другия вариант, който също не е лош, но не знам, какво друго ми е нужно освен карба, за да стане при мен
П.П. сега се сетих, че моя майстор ми беше казал, че има начин да се нагласят оборотите да не са ниски със смукател от gti когато е студено. Но тогава не бях особенно заинтересован и не съм разпитвам
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
Нужен ти е смукач - едно такова с жило и да го управляваш по време на движение.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
Освен това имам спомен, че предварението на ПБ и 2Е се управлява от ЕКУ - т.е. трябва ти делкото и инсталацията покрай мотора. Предполагам не смяташ да слагаш дебитомер, а не зная той до каква степен участва в сметките на ЕКУ и предварението му.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
stefan4o написа:Освен това имам спомен, че предварението на ПБ и 2Е се управлява от ЕКУ - т.е. трябва ти делкото и инсталацията покрай мотора. Предполагам не смяташ да слагаш дебитомер, а не зная той до каква степен участва в сметките на ЕКУ и предварението му.
Не съм запознат с PB като цяло, за това и пуснах темата, преди да почна да търся части. Нека който е наясно да казва ще стане ли сбирщайна който се опитва да забъркам
muns61 написа:Нужен ти е смукач - едно такова с жило и да го управляваш по време на движение.
За смукач знам, както и за плочка(преходник) от колектора към карба. Точно преходника ме притеснява дали ще можем да го направим. Но това в случай, че няма да стане смукателя от PB
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
ako ще ползваш нещо от РВ то това е всмукателния колектор с дросела,не може да ползваш компа и клапана за празния ход защото на компа му трябва инфо от темературния датчик,дебитомер,темп .въздух ,кнок сензор и др
ако ги нямаш тия датчици,изобщо няма да можеш да подкараш да работи компа,а щом компа не работи то той няма да може да управлява нито клапана за празния ход нито предварението т.е. можеш да ползваш дамо всмукателя с дросела,ама той твоя карб представлява същото-всмукател с дросел и разлика няма да има
а всъщност какво му е на твоя карб?
ако ги нямаш тия датчици,изобщо няма да можеш да подкараш да работи компа,а щом компа не работи то той няма да може да управлява нито клапана за празния ход нито предварението т.е. можеш да ползваш дамо всмукателя с дросела,ама той твоя карб представлява същото-всмукател с дросел и разлика няма да има
а всъщност какво му е на твоя карб?
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
целта е да се подобри пълненето на мотора със смукателя от PB и от там по добър вървеж. Реално ще се ползва само дросела, без компа и датчиците с него, но пък оборотите на празен ход ще се регулират само от изпарителя и до там
Моя карб за момента се е закрепил и работи добре, но не ми се занимава да го правя вече, ако пак му стане нещо
Моя карб за момента се е закрепил и работи добре, но не ми се занимава да го правя вече, ако пак му стане нещо
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
Главата в твоя случай е с по-малки клапани и от там идва най-голямата разлика. Слагането на колектор от ПБ може и да подобри малко нещата, но едва ли могат да се очакват чудеса. Колектор от 2Е твърдо няма да стане на твойта глава. За празния ход на студена кола можеш да използваш байпасен клапан от 1.3 пълна инжекция. Той е прост само му се подават 12В и отваря, като позагрее колата се махат тези 12В и затваря. Предварения и тн си ги оставяш точно както са си в момента и нямаш грижи, не ти трябват дебитомер комп и тн и тн.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
Ugeorge написа:Главата в твоя случай е с по-малки клапани и от там идва най-голямата разлика. Слагането на колектор от ПБ може и да подобри малко нещата, но едва ли могат да се очакват чудеса. Колектор от 2Е твърдо няма да стане на твойта глава. За празния ход на студена кола можеш да използваш байпасен клапан от 1.3 пълна инжекция. Той е прост само му се подават 12В и отваря, като позагрее колата се махат тези 12В и затваря. Предварения и тн си ги оставяш точно както са си в момента и нямаш грижи, не ти трябват дебитомер комп и тн и тн.
Такова мнение исках да видя ще дискутираме с майстора и ще видим кви ще ги вършим
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: От карб към смукател от пб или 2е ?!
Какво става с колектора, има ли развитие
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Карб или смукател от пб или 2е - Решено -> Keihin 1
Доста време нямаше развитие, понеже само се возих или се правеше нещо друго по колата. Дойде ред на "пълненето", варианта да се кара само на газ със смукател от PB го отхвърлих изцяло не ми се вкарваше в излишни филми. Разрових се из стари теми(който не ми помогнаха особенно, но..), поразпитах насам-натам и ми казаха, че се слага карбуратор кейхин от ауди 80, с който вървежа е по-добър. Така започна търсенето.. търсих кейхин 1, за да стане на моя колектор без да го сменям, след няколко обяви за коли на части намерих каквото търсех.. кейхин 1 с тампона към колектора и плочка за газта. Днес монтирах всичко, преправих кутията за филтъра и колата запали и работи добре и се усеща, че набира повече и много по леко сравнение с пиербурга, за сега само на газ
Остана да си взема малко по дълъг маркуч за бензина, че моя дойде къс, да захвана малко по стабилно кутията за филтъра, да пусна + на един от кабелите и да си взема жило за смукача
Мога да направя снимки при интерес
Остана да си взема малко по дълъг маркуч за бензина, че моя дойде къс, да захвана малко по стабилно кутията за филтъра, да пусна + на един от кабелите и да си взема жило за смукача
Мога да направя снимки при интерес
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта