
Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Здравейте колеги!!!
Въпроса ми е такъв: Значи имам Голф 4 1,9 ТDI ALH (90 к.с.) Започна да ми омаслява EGR-клапана и мисля, че е тръгнала турбината. Колата е с чип и за момента върви доста добре и няма проблем, но ЗА МОМЕНТА и искам да заменя турбината със по-голяма и има ли възможност да сложа по-голяма на моя колектор? Турбината е GT1749V. Може ли да се сложи VA или VB на моя колектор и ако може какво още трябва да се преправи? Разбрах че размера на маркучите е различен - трябва ли да се сменят всички маркучи или може само с преходници да се мине от турбото към сегашните маркучи и със стоковия си кулер?

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
VA-то мисля,ако не се лъжа няма стане на твоя колектор. Така или иначе бях гледал един от АРЛ със рейс пайп за 100лв.Ще трябва да се измисли и преходник към твойте пътища,,но не е нищо,което да не е правено досега.Само че сложиш ли по-голямо турбо,задължително трябва да смениш и разпръсквачите. На 0,205 би трябвало да ти свършат добра работа,и после задължително чип. А това с омасляването....заминал ти е по-скоро ЕГР,отколкото турбината.А и това,което излиза са мазнотии от маркуча за картерната вентилация.
П.п. И накрая имам странното чуство,че ще се наложи и съединител да сменяш,понеже твоят е на 228мм и вероятно няма да издържи
П.п. И накрая имам странното чуство,че ще се наложи и съединител да сменяш,понеже твоят е на 228мм и вероятно няма да издържи
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Колега дюзи от AHF/ASV сожи ли? Ако не си, може да вземеш едни такива, но ще ти трябва и нов ремап. Така колата ти реално ще стане 110ка + чип, към 140кс
110ките също са си с 228мм съединител и си карат стотици хиляди км с чип, такаче няма да е проблем. Иначе по първия ти въпрос - турбината ти е с излят колектор към нея. На AHF/AJM е същата... 


- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Ясно колега, може да мина и на такива дюзи, но мисълта ми е като сменям турбо що да не е VA или VB, ако могат да се монтират на моя колектор, защото обмислям вариант да взема само турбина без колектор и да я монтирам на моя, а ако не става ще се задоволя с твоето предложение и това е. А относно чипа моя нали може да се използва или ще трябва и нов чип?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Трябва нов чип за да се подава нужното гориво за по-големите дюзи. Ако искаш да минеш на турбина с отделен колектор, си трябва преправяне. Аз не бих го правил това. А и пак ти трябва нов чип, иначе ще си надува като старата, даже по-лагаво :да:
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Я да попитам само... до какви (хипотетични) коне мислиш да я докараш? Защото 1749V ще си издържи преспокойно едни дюзи 0,205 (от AHF) и от там имаш едни ~140к.с. на вала.Вече ако мислиш да нагазиш в дълбокото ще са малко по-различни нещата.
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
общо взето до там някъде (150-160к.с) и с колкото се може по разумни средства
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Тая турбина твойта е същата като на AHF, ASV и AJM и според мен ще издържи още доста, божа работа както се казва. Според мен сложи едни дюзи 0.216 от морга можеш да намериш от петцилиндровия стария мотор на Ауди А6 има го и на други модели примерно на бус транспортер. Желателно да се подаде гориво от помпата хардуерно вътре от датчика и един добър чип с максималното налягане за тази турбина, съобразен да не си замине прекалено бързо и ето ти ги 160 коня. Ако турбото замине преди да смениш дюзите, от 131 коня е 1749VA може да стане ама трябва преправяне мисля или хибридно турбо също е вариянт. Вече за съединителя и маховика не знам, ще си покаже.
Последна промяна от Zinoto на Пон 30 яну 2012 10:46, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Моето турбо беше същото като твоето колега и вчера се замени с GT1749VA колектора е същия като на старото ми(отлят).Разликата ,е че трябва да се направи един преходник от бърза връзка към нормален-както е твоя(със скоба)на мен ми взе стругара 25 лв за скобата.ако имаш затруднение пиши на лично и ще ти обясня по-подробно.
За задължително нов софтуер не съм много съгласен.Ако нямаш средства в момента не е задължително или поне на моя мотор.Колата започва да дърпа от около 1800-1900 оборота за сметка на старата турбина,която завихряше от около 1600-1700 оборота.Във високите съм много по-добре отколкото със старото ми.Софтуера ще се сменя,защото искам колата да си поема още от ниските обороти,както съм си свикнал до сега иначе ако я покарам така 1-2 седмици може и да не ми прави впечатление за 200 оборота.
А това че ти омаслява Егера не значи че е турбо първо свали и после купувай за да не пуснеш после тема продават турбо-взех го от колега,но моето си беше здраво
За задължително нов софтуер не съм много съгласен.Ако нямаш средства в момента не е задължително или поне на моя мотор.Колата започва да дърпа от около 1800-1900 оборота за сметка на старата турбина,която завихряше от около 1600-1700 оборота.Във високите съм много по-добре отколкото със старото ми.Софтуера ще се сменя,защото искам колата да си поема още от ниските обороти,както съм си свикнал до сега иначе ако я покарам така 1-2 седмици може и да не ми прави впечатление за 200 оборота.
А това че ти омаслява Егера не значи че е турбо първо свали и после купувай за да не пуснеш после тема продават турбо-взех го от колега,но моето си беше здраво

- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Определено първо ще прегледам моето и чак тогава ще търсим варианти ако е необходимо!!! 

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
оето ставаше да се отремонтира,но предпочетох за 500лв "VA" отколкото за 400 ремонт на старото ми "V".
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 20:33
- Автомобил: Golf4 Seat Leon
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
На ALH турбото не е с отлял колектор,отделя се.Слагаш 1749VA от ауди А4 или пасат,пасва перфектно на твоя колектор,и едни разпръсквачи 0,216(като няма да се наложи реглаж на стенд защото твойте дюзи си отварят на 220 бара),след което правиш ремап и ще останеш доволен.
На повече от 150 коня не се надявай,това че 110-ка с чип става 143 са пълни глупости!

- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Аз съм с ALH и моят колектор е отлят!!!
Има VA-та и с отлят и с отделящ се колектор. Вземи си ако си решил. Нищо особенно за преправянето! Колектора е 1 към 1 само на студената част един стругар ти прави преходна тръба, за да може да си мушнеш твоят маркуч. Ако искаш снимки мога да ти пратя (пиши на лични)
П.С. Има и вариант за по лагавото и тръгване, само несъм сигурен колко е за препоръчване!
Има VA-та и с отлят и с отделящ се колектор. Вземи си ако си решил. Нищо особенно за преправянето! Колектора е 1 към 1 само на студената част един стругар ти прави преходна тръба, за да може да си мушнеш твоят маркуч. Ако искаш снимки мога да ти пратя (пиши на лични)
П.С. Има и вариант за по лагавото и тръгване, само несъм сигурен колко е за препоръчване!
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
И кое и е по-лагавото на VA-то сравнено с V ?
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Повдигане на мощността на Голф 4 1,9 TDi (ALH)
Развинтва малко по късно! Не е както АЛХ да тръгне от ниските
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта