Няколко въпроса за 1.8т

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Няколко въпроса за 1.8т

Мнениеот nuri_3556 » Пон 07 юли 2014 6:51


1-Значи колата е голф 4 1.8т AGU с к03 отскоро.Колата има чип и преди ми правеше налягане 1.1бара след 5000 оборота падаше плавно,сега държи налягане пак 1.1 бара като след 4000-4500оборота прави 1.2-1.3 след 6000 оборота пада на 1 бар.Ако взема бууст контролер дали няма да си имам проблеми с колата?защото като пробвах да карам на гейт колата вдигаше 1.5-1.6 бара.
2-въпрос ако сложа такива пружини(външни) на актуатора дали ще има ефект?Ето и 2 теми да имате предвид за какво става въпрос
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5700226-Wastegate-Actuator-Spring-Mod
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5700226-Wastegate-Actuator-Spring-Mod/page3
3-Въпрос при AGU какво следи бууста като няма МАП?знам че гориво-въздушната смес се справя от дебитомера-отчетения въздух и така.Знам че Н75 разтоварва бууста,но то по принцип изпълнява нарежданията на компа и така откъде знае компа колко налягане прави че я разтоварва?

Последна промяна от nuri_3556 на Съб 25 юли 2015 17:39, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот Vizor » Пон 07 юли 2014 8:38


Има дебитомер и го смята по температура на входящ въздух. Н75 не го разтоварва, а регулира.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Вто 08 юли 2014 6:05


То по принцип blow off-а разтоварва,но аз си мислех че и Н75 разтоварва,щото гледам че влиза и в смукателни маркуч.А защо тогава е пъхнат и в този маркуч?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот Vizor » Вто 08 юли 2014 10:21


Кой от всичките маркучи, че от писането ти нищо не разбрах. N75 има вход от турбото, изход към турбото и маркуч, който изпуска в атмосферата за да може да регулира. Но производителите на автомобили не обичат "в атмосферата" и за това го връщат обратно.

Мисля, че имаш нужда от повече четене преди да правиш каквото и да било.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Вто 08 юли 2014 16:58


ето една примерна снимка оградена в червено,влиза в смукателния маркуч който го връща обратно.АЗ си мисля че изпуска там само когато е в авариен режим за да не надува турбото което надува е 0.3 бара,а през останалото време регулира чрез уестгейта :neutral .Поне така си го тълкувам
Прикачени файлове
022016190-big.jpg


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот paco » Сря 09 юли 2014 15:47


nuri_3556 написа:ето една примерна снимка оградена в червено,влиза в смукателния маркуч който го връща обратно.АЗ си мисля че изпуска там само когато е в авариен режим за да не надува турбото което надува е 0.3 бара,а през останалото време регулира чрез уестгейта :neutral .Поне така си го тълкувам


ЕКУ-то регулира налягането в системата чрез клапан N75, който пък контролира уестгейта (актуатора). Всичко е навързано и дето вика Визор-а...малко четене не е излишно.

На снимката долу N75 e номер 9 а уестгейта (актуатора)е номер 5.
Изображение

Хубаво е да се знае и какви са разликите между wastegate, internal wastegate и turbo actuator.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Сря 09 юли 2014 17:35


Ок но само едно не ми е ясно,например турбината е способна да направи 1.4-1.5бара но ЕКУ-то иска 1 бар и този клапан Н75 как регулира буста?
1. Н75 подава от буста към актуатора и уестгейта се отваря леко и така буста пада и го държи към 1 бар?
2. Н75 като пуска пак към всмукателния маркуч като един вид леко разтоварва буста?
3. Или Н75 отваря и двата отвора за да регулира буста?


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот paco » Чет 10 юли 2014 10:58


Когато турбото се развърти, то подава налягане към входа на N75. ЕКУ-то следи налягането в колектора и когато то стигне номинална стойност, праща сигнал на N75 (отваря го) и налягането преминава през него и отива към актуатора. Той бута вградения уестгеит на турбото за да се отвори . Турбото забавя въртенето си защото газовете заобикалят турбината перка и налягането в компресорната част започва да пада. ЕКУ-то следи пада на налягане и прекъсва сигнала към N75 (затваря го). Налягането което е било подадено към актуатора се връща пак през N75 в маркуча пред турбото. Затова N75 е трипътен. Всичко това се случва много бързо с висока честота. Това се нарича активен буст контрол и е значително по ефикасен от механичния или дето му викаме кранче тунинг.

Кранче тунинг:
Изображение

Това колко налягане е способна на да направи турбината е едно на ръка. Тя може да има капацитет за 1,5бара, но ЕКУ-то е мапнато, че максималното налягане трябва да е 0,9бара (примерно).


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Чет 10 юли 2014 19:21


Много ясно си го написал,мерси колега :bowdown ,вече мога да сложа и аз кранче


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Пон 14 юли 2014 23:35


Колеги нещо странно ми стана-като си монтирах спортен(конус) филтър на голфа буста не надвишаваше 0.9-1.0 бар,като с обикновения (хартиен)филтър достигаше1.2-1.3 бара.Мисля че до към 4000 оборота е по мудна със спортния,а във високите не намирам разлика.Защо се получава така?Тъкмо щях да си направя някакъв интейк но нещоо :icon_sad
Да добавя че с обикновения филтър дебитомера отчиташе макс 180грама,а сега със спортния отчита макс 186гр.
Не мога да разбера защо хем показва че дърпа повече въздух и хем ми бута надолу буста с 0.1-0.2бара?


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Вто 22 юли 2014 0:35


Значи искам да сложа бууст контролер,но точно кой да избера незнам.
Първия е този - http://racing-mania.com/browse/product/id/681/Buust+Kontrol%D0%B5r+Rach%D0%B5n+Turbosmart
2. - http://racing-mania.com/browse/product/id/653/Univ%D0%B5rsal%D0%B5n+rach%D0%B5n+r%D0%B5gulator
3.- http://racing-mania.com/browse/product/id/55/Univ%D0%B5rsal%D0%B5n+Buust+r%D0%B5gulator+-+rach%D0%B5n
Искам да вдигна налягането към 1.3-1.4бара :c020


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот MK4 » Сря 23 юли 2014 9:50


Доста добре са 180 грама, аз с това турбо имах макс стойности 164 гр/с :)


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Сря 23 юли 2014 15:29


сега е 180гр/с.Има промяна във вървежа и естествено че помага и генерацията вече.Не ми се дават пари за ремап или поне за сега,доволен съм от к03с-ката,но малко я чувствам като атмосферка :screwy .До 4000-4400 оборота бууста не надвишава 0.9-1 бар и след тия обороти се вдига на 1.1-1.2 и след 6000 оборота пада 0.9-1 бар и това е с хартиеният филтър.С конусния нещата до 4400 оборота са мааалко по зле,но след това разлика не намирам във вървежа.Как мога да си проверя смесите(въобще ако мога де)?Също така си мисля да взема регулатор 4 баров от с3,какво ще ме посъветвате колеги?

Последна промяна от nuri_3556 на Съб 25 юли 2015 17:40, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот Vizor » Сря 23 юли 2014 21:55


За какво ти е регулатора?


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s

Мнениеот nuri_3556 » Чет 24 юли 2014 0:14


ми защото си мисля че така ще е по добре,все пак мойте дюзи са 260цц и незнам дали ще смогнат,а с 4 баров отивам към 300цц май



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: zoovanka и 9 госта