1-Значи колата е голф 4 1.8т AGU с к03 отскоро.Колата има чип и преди ми правеше налягане 1.1бара след 5000 оборота падаше плавно,сега държи налягане пак 1.1 бара като след 4000-4500оборота прави 1.2-1.3 след 6000 оборота пада на 1 бар.Ако взема бууст контролер дали няма да си имам проблеми с колата?защото като пробвах да карам на гейт колата вдигаше 1.5-1.6 бара.
2-въпрос ако сложа такива пружини(външни) на актуатора дали ще има ефект?Ето и 2 теми да имате предвид за какво става въпрос
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5700226-Wastegate-Actuator-Spring-Mod
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5700226-Wastegate-Actuator-Spring-Mod/page3
3-Въпрос при AGU какво следи бууста като няма МАП?знам че гориво-въздушната смес се справя от дебитомера-отчетения въздух и така.Знам че Н75 разтоварва бууста,но то по принцип изпълнява нарежданията на компа и така откъде знае компа колко налягане прави че я разтоварва?
Няколко въпроса за 1.8т
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Няколко въпроса за 1.8т
Последна промяна от nuri_3556 на Съб 25 юли 2015 17:39, променено общо 3 пъти.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Има дебитомер и го смята по температура на входящ въздух. Н75 не го разтоварва, а регулира.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
То по принцип blow off-а разтоварва,но аз си мислех че и Н75 разтоварва,щото гледам че влиза и в смукателни маркуч.А защо тогава е пъхнат и в този маркуч?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Кой от всичките маркучи, че от писането ти нищо не разбрах. N75 има вход от турбото, изход към турбото и маркуч, който изпуска в атмосферата за да може да регулира. Но производителите на автомобили не обичат "в атмосферата" и за това го връщат обратно.
Мисля, че имаш нужда от повече четене преди да правиш каквото и да било.
Мисля, че имаш нужда от повече четене преди да правиш каквото и да било.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
ето една примерна снимка оградена в червено,влиза в смукателния маркуч който го връща обратно.АЗ си мисля че изпуска там само когато е в авариен режим за да не надува турбото което надува е 0.3 бара,а през останалото време регулира чрез уестгейта
.Поне така си го тълкувам

- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
nuri_3556 написа:ето една примерна снимка оградена в червено,влиза в смукателния маркуч който го връща обратно.АЗ си мисля че изпуска там само когато е в авариен режим за да не надува турбото което надува е 0.3 бара,а през останалото време регулира чрез уестгейта.Поне така си го тълкувам
ЕКУ-то регулира налягането в системата чрез клапан N75, който пък контролира уестгейта (актуатора). Всичко е навързано и дето вика Визор-а...малко четене не е излишно.
На снимката долу N75 e номер 9 а уестгейта (актуатора)е номер 5.

Хубаво е да се знае и какви са разликите между wastegate, internal wastegate и turbo actuator.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Ок но само едно не ми е ясно,например турбината е способна да направи 1.4-1.5бара но ЕКУ-то иска 1 бар и този клапан Н75 как регулира буста?
1. Н75 подава от буста към актуатора и уестгейта се отваря леко и така буста пада и го държи към 1 бар?
2. Н75 като пуска пак към всмукателния маркуч като един вид леко разтоварва буста?
3. Или Н75 отваря и двата отвора за да регулира буста?
1. Н75 подава от буста към актуатора и уестгейта се отваря леко и така буста пада и го държи към 1 бар?
2. Н75 като пуска пак към всмукателния маркуч като един вид леко разтоварва буста?
3. Или Н75 отваря и двата отвора за да регулира буста?
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Когато турбото се развърти, то подава налягане към входа на N75. ЕКУ-то следи налягането в колектора и когато то стигне номинална стойност, праща сигнал на N75 (отваря го) и налягането преминава през него и отива към актуатора. Той бута вградения уестгеит на турбото за да се отвори . Турбото забавя въртенето си защото газовете заобикалят турбината перка и налягането в компресорната част започва да пада. ЕКУ-то следи пада на налягане и прекъсва сигнала към N75 (затваря го). Налягането което е било подадено към актуатора се връща пак през N75 в маркуча пред турбото. Затова N75 е трипътен. Всичко това се случва много бързо с висока честота. Това се нарича активен буст контрол и е значително по ефикасен от механичния или дето му викаме кранче тунинг.
Кранче тунинг:

Това колко налягане е способна на да направи турбината е едно на ръка. Тя може да има капацитет за 1,5бара, но ЕКУ-то е мапнато, че максималното налягане трябва да е 0,9бара (примерно).
Кранче тунинг:

Това колко налягане е способна на да направи турбината е едно на ръка. Тя може да има капацитет за 1,5бара, но ЕКУ-то е мапнато, че максималното налягане трябва да е 0,9бара (примерно).
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Много ясно си го написал,мерси колега
,вече мога да сложа и аз кранче

- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Колеги нещо странно ми стана-като си монтирах спортен(конус) филтър на голфа буста не надвишаваше 0.9-1.0 бар,като с обикновения (хартиен)филтър достигаше1.2-1.3 бара.Мисля че до към 4000 оборота е по мудна със спортния,а във високите не намирам разлика.Защо се получава така?Тъкмо щях да си направя някакъв интейк но нещоо
Да добавя че с обикновения филтър дебитомера отчиташе макс 180грама,а сега със спортния отчита макс 186гр.
Не мога да разбера защо хем показва че дърпа повече въздух и хем ми бута надолу буста с 0.1-0.2бара?

Да добавя че с обикновения филтър дебитомера отчиташе макс 180грама,а сега със спортния отчита макс 186гр.
Не мога да разбера защо хем показва че дърпа повече въздух и хем ми бута надолу буста с 0.1-0.2бара?
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Значи искам да сложа бууст контролер,но точно кой да избера незнам.
Първия е този - http://racing-mania.com/browse/product/id/681/Buust+Kontrol%D0%B5r+Rach%D0%B5n+Turbosmart
2. - http://racing-mania.com/browse/product/id/653/Univ%D0%B5rsal%D0%B5n+rach%D0%B5n+r%D0%B5gulator
3.- http://racing-mania.com/browse/product/id/55/Univ%D0%B5rsal%D0%B5n+Buust+r%D0%B5gulator+-+rach%D0%B5n
Искам да вдигна налягането към 1.3-1.4бара
Първия е този - http://racing-mania.com/browse/product/id/681/Buust+Kontrol%D0%B5r+Rach%D0%B5n+Turbosmart
2. - http://racing-mania.com/browse/product/id/653/Univ%D0%B5rsal%D0%B5n+rach%D0%B5n+r%D0%B5gulator
3.- http://racing-mania.com/browse/product/id/55/Univ%D0%B5rsal%D0%B5n+Buust+r%D0%B5gulator+-+rach%D0%B5n
Искам да вдигна налягането към 1.3-1.4бара

- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
Доста добре са 180 грама, аз с това турбо имах макс стойности 164 гр/с :)
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
сега е 180гр/с.Има промяна във вървежа и естествено че помага и генерацията вече.Не ми се дават пари за ремап или поне за сега,доволен съм от к03с-ката,но малко я чувствам като атмосферка
.До 4000-4400 оборота бууста не надвишава 0.9-1 бар и след тия обороти се вдига на 1.1-1.2 и след 6000 оборота пада 0.9-1 бар и това е с хартиеният филтър.С конусния нещата до 4400 оборота са мааалко по зле,но след това разлика не намирам във вървежа.Как мога да си проверя смесите(въобще ако мога де)?Също така си мисля да взема регулатор 4 баров от с3,какво ще ме посъветвате колеги?

Последна промяна от nuri_3556 на Съб 25 юли 2015 17:40, променено общо 2 пъти.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
За какво ти е регулатора?
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 1.8т AGU k03s
ми защото си мисля че така ще е по добре,все пак мойте дюзи са 260цц и незнам дали ще смогнат,а с 4 баров отивам към 300цц май
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта