От къде се започва със силовият тунинг ???

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
PIPI
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 2:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

От къде се започва със силовият тунинг ???

Мнениеот PIPI » Вто 18 мар 2008 18:03


Здравейте,

И понеже вече се запалих наистина повече от колкото трябва със този тунинг,от желание за най-елементарни 20-30 коня отгоре,вече се превърна в желание за силов тунинг!Имам някакво финансово ограничение за направата на нещо подобно наведнъж,затова искам нещата да станат постепенно!Въпросът ми е от къде да започна,какви трява да са първите промени по колата ми?А със всеки изкаран лев нататък ще има постепенни подобрения!




Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Вто 18 мар 2008 18:11


Първо чип , филтър и колектор ,а после вече се задълбочават :twisted:


PIPI
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 2:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

Мнениеот PIPI » Вто 18 мар 2008 18:20


Аз пък мисля,че чипът е последната част,защото ще е съобразен със всичките промени!


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: От къде се започва със силовият тунинг ???

Мнениеот Li4o » Вто 18 мар 2008 18:39


PIPI написа:....

Колега, мойте уважения, ама вземи малко и да попрочетеш - има тонове инфо за тунинг - не злоупотребявай с форума и да продължаваш да пускаш тема след тема... :wink:


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Вто 18 мар 2008 18:50


PIPI написа:Аз пък мисля,че чипът е последната част,защото ще е съобразен със всичките промени!


Първо защо питаш като си си наумил вече и второ как чипа ще е съобразен с доработките??? :?:


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Вто 18 мар 2008 19:01


Човека вероятно мисли че чип и мапване е еднакво :roll:


PIPI
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 2:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

Мнениеот PIPI » Вто 18 мар 2008 19:35


Е каква е разликата в такъв случай м/у мапването и чипа?


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Вто 18 мар 2008 19:41


PIPI написа:Е каква е разликата в такъв случай м/у мапването и чипа?

Пипи мапване и чип са едно и също нещо изказано поразличен начин, коео означава смяна на твоя софтуер с друг/мапваме/ или заменяне на твоя чип с друг/чип/ :lol: Сложи си едно чипче от Брезел и си карай колата. И аз като теб се бях засилил да тунинговам 4-ката, но реших че ми трябва да ежедневна кола и се спрях. То пък взе че изби на друга страна, но това е друга тема :oops:


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Вто 18 мар 2008 19:44


Еми в чипа е записан файл, в който имаш карта/мап/ за аванс и горивна смес, трябва да има две за гор. смес и две за аванс! Ти имаш и турбо, в твойто еку трябва да имаш и карта за него! Като промениш тея данни/ако незнаеш не се захващай, ама и да се захванеш трябва да дадеш към 400-500лв за флашер, най-елементарното КВП2000 или нещо малко по-скъпо като Галето и т.н./, та като промениш тея данни правиш ремапинг! Има софтуери за намирането на тея карти като Уинолс на ЕВЦ, или програми с драйвъри за дадени коли и еку-та, които сами ти намират картите и ти ги представят в достъпен за теб вид, има си калкулатори на аванси като си зададеш дадения мениджмънт на самия мотор! И т.н и т.н. темата е много дълга, ама имаш нет, има и Гугул, има и достатъчно техническа литература, та трябва доста нощи да прекараш пред компа или над някоя книга та да научиш някои неща, по-добре дай на някой пари да ти направи това нещо! А и така зададена обща тема, няма смисъл, всичко е написано, сдъвкано, предъвкано, че даже и повърнато, ползвай търсачката и слушай Личо!!!

Поздрави!

ОФФ: Личка, бате, гледах по каталог за инжекторите за ПБ-то, 0 280 150 902 са за ПБ, като под тоя номер са 197,1кубиковите, а 0 280 150 903 са 218,1 кубиковите! На мен днес ми подариха едни от Сиера 191.,8 кубика, мисля, че няма да са му проблем 5 кубика разлика!

Крисо!

Имаш ЛС!
mod edit: Li4o


Потребителски аватар
sashoskiora
Мнения: 449
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » Вто 18 мар 2008 19:49


На първо време едно KN-че за старт.


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Вто 18 мар 2008 20:08


Аз се изказах погрешно.....

Под чип аз разбирам замяната на твоя софтуер с друг такъв пипнат, от който се очаква колата да върви повече, но самия софтуер не е оптимизиран за твоята кола, твоите подобрения и .тн, тоест е стандартен за всяко 1.8Т.

При ремапа /което си е пак един вид замяна на софт-а/ нещата са барнати изцяло и само по твоята кола или иначе казано най-доброто за твоята кола според направените промени, а не стандартна рамка както е при смяната на чипа.


PIPI
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 2:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

Мнениеот PIPI » Вто 18 мар 2008 20:19


Е точно това имам впредвид и аз,FreeSoul,но явно и аз съм се поубъркал с изказването!А относто задълбаването,leonardo_vd,абсолиутно си прав,но аз тази кола мисля да я карам единствено за удоволствие,за всеки ден съм си намерил едно кошниче,което ще ми върши работа!Затова искам да и създам един доста спортен дух! :D


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Вто 18 мар 2008 20:23


PIPI написа:Е точно това имам впредвид и аз,FreeSoul,но явно и аз съм се поубъркал с изказването!А относто задълбаването,leonardo_vd,абсолиутно си прав,но аз тази кола мисля да я карам единствено за удоволствие,за всеки ден съм си намерил едно кошниче,което ще ми върши работа!Затова искам да и създам един доста спортен дух! :D

Аз пък си намерих кошниче за спортен дух, защото повярвай ми тръпката да наказваш коли за по 10000лв с такава за 1000 е голем кеф. А и тръпката като стартираш с 1-ката е в пъти по-голяма. 4-ката е кеф като я опънеш на дълго.


PIPI
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 2:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

Мнениеот PIPI » Вто 18 мар 2008 20:39


Знам,че попрекалих малко,но ако търся поотделно да изкопчвам по нещо от всяка тема,нищо няма да разбера като хората!Затова Ви питам като бял човек,трябва да започна от тук...после да направя това...после онова...и т.н.!Ако някой разбира от това и не го мързи да ми помогне,да го направи,ако някой ще не критикува,по-добре да не започва въобще!


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Вто 18 мар 2008 21:06


PIPI написа:Знам,че попрекалих малко,но ако търся поотделно да изкопчвам по нещо от всяка тема,нищо няма да разбера като хората!Затова Ви питам като бял човек,трябва да започна от тук...после да направя това...после онова...и т.н.!Ако някой разбира от това и не го мързи да ми помогне,да го направи,ако някой ще не критикува,по-добре да не започва въобще!


Не очаквай такова нещо, напротив - търси, чети, сглобявай в главата си, докато разбереш. Това което искаш е някой да ти обясни устройство на двигател, компютри, спирачки, скорости, купе, положителни и отрицателни ефекти от един или друг вид модификация по тях. Какво разбираш под силов тунинг? За какво е колата? Как я виждаш ТИ и какво искаш да видиш от нея?

Тунинга си е наука и не става ей така. Колкото повече четеш, толкова повече ще научаваш и разбираш, а с това и ще се ошлайфат идеите и желанията ти.


Извинявам се за дългия офф!!!

Желая ти успех! Дано направиш прекрасна машина!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта