Пад на налягане в турбо пътища - отговор намерен, заключване

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
cupofcoffee

Пад на налягане в турбо пътища - отговор намерен, заключване

Мнениеот cupofcoffee » Чет 27 мар 2008 23:28


Колеги, може ли някой да изчисли какъв е коефициента на пад на налягането при 90 градусово и 45 градусово коляно на турбо път, при Ф55 на тръбата. Трябва ми практически тази информация, като не включвам интеркулера, че там е сложно, а и още не съм го избрал. Може би ще трябват хора с познания по физика и динамика на флуидите, не знам.
Благодаря.

Последна промяна от cupofcoffee на Сря 02 апр 2008 22:45, променено общо 1 път.




prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пет 28 мар 2008 0:05


Всичко е много хубаво, ама колко е налягането и колко са дълги тия пътища (площ)???

П.П. За кво ти е да смяташ тоя пад на налягане??? По принцип е около 1-2 PSI от филтъра до турбото, а после провери на самия кулер (производителя) обикновено пишат колко е!!!


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Пет 28 мар 2008 8:29


Ако имаш 2 псита пад до турбото положението е отчаиващо.


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Пет 28 мар 2008 8:54


Буста при турбината ще е 1.5, тръбните пътища ще са с обща дължина около 2м., при ф55 на тръбите, ще има две 90 градусови и две 45 градусови колена. Интеркулера не съм го избрал и взел още, но съм го смятал да е с размери 40 х 30 х 8 см.


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Пет 28 мар 2008 9:26


prj57 написа:...
П.П. За кво ти е да смяташ тоя пад на налягане??? ...

Трябва ми, защото гоня налягане в смукателните колектори, там е и буст-метъра... Освен това ми предстои цялата галимация с турбо-пътищата и имам два-три варианта да ги направя, като най-лесния е със споменатите по-горе колена на съответните градуси. По принцип мога да направя и доста по-сложно изпълнение с много плавни завои, но... Интересува ме и пада на налягането, защото ако е голям и търся 1.5 бара в колекторите, ще натоваря много турбината.

prj57 написа:...
...По принцип е около 1-2 PSI от филтъра до турбото, ...

Какво имаш предвид? От филтъра до турбото няма налягане.


cupofcoffee

Re: Пад на налягане в турбо пътища

Мнениеот cupofcoffee » Съб 29 мар 2008 22:54


cupofcoffee написа:Колеги, може ли някой да изчисли какъв е коефициента на пад на налягането при 90 градусово и 45 градусово коляно на турбо път, при Ф55 на тръбата. Трябва ми практически тази информация, като не включвам интеркулера, че там е сложно, а и още не съм го избрал. Може би ще трябват хора с познания по физика и динамика на флуидите, не знам.
Благодаря.

Ако никой не може да помогне, моля темата да се заключи. Благодаря.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Нед 30 мар 2008 0:24


На практика въпроса ти е безмислен и никой не се занимава да го смята това защотот е ясно, че бустметъра ти вързан към колектора и какъвто и пад да имаш по тръбите се компенсира с още буст докато докараш това което ти е нужно. :idea: Единственото нещо за което трябва да се притесняваш са дългите турбо пътща....колкото по-дълги толкова повече се лагва. Сега някой ще каже, че е спорен въпроса с това, но ако достатъчно се порови човек в дедо гугъл ще си намери и достатъчно мнения в подкрепа на моето.
Успех...

РАСО


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Нед 30 мар 2008 0:37


И още...
Пада зависи и от това дали използваш силиконови маркучи с Т-кламб скоби или тръби с колена заварени прилично без нарушаване на цялоста им вътре защото разликата м/у двата вариянта практически е огромна. Всеки един вътрешен ръб променя флоуа а какво правят 10ръба се сети сам, но пак...това са неща който са пренебрежими ако не се гони 100% максимум от смукателната система както при WRC примерно.
Като спомена 2м пътища веднага става ясноо, че сваляш кулера доло под бронята, но ми кажи какво печелиш от това а не го сложиш пред водния радиятор. ..... Помисли си и тогава ми отговори защото знам какво ти идва веднага на ум, но пак..помисли.
РАСО


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Нед 30 мар 2008 9:16


paco написа:На практика въпроса ти е безмислен и никой не се занимава да го смята това защотот е ясно, че бустметъра ти вързан към колектора и какъвто и пад да имаш по тръбите се компенсира с още буст докато докараш това което ти е нужно. :idea: Единственото нещо за което трябва да се притесняваш са дългите турбо пътща....колкото по-дълги толкова повече се лагва. Сега някой ще каже, че е спорен въпроса с това, но ако достатъчно се порови човек в дедо гугъл ще си намери и достатъчно мнения в подкрепа на моето.
Успех...

РАСО

Това точно ме притеснява, че трябва да компенсирам пада с още буст, т.е. ще натоваря турбината. Затова ако има начин да изчисля пада, поне приблизително, при различните варианти за турбо пътища, ще мога да преценя кой вариант да избера, преди да започна целия сет-ъп.

paco написа:И още...
Пада зависи и от това дали използваш силиконови маркучи с Т-кламб скоби или тръби с колена заварени прилично без нарушаване на цялоста им вътре защото разликата м/у двата вариянта практически е огромна. Всеки един вътрешен ръб променя флоуа а какво правят 10ръба се сети сам, но пак...това са неща който са пренебрежими ако не се гони 100% максимум от смукателната система както при WRC примерно.
Като спомена 2м пътища веднага става ясноо, че сваляш кулера доло под бронята, но ми кажи какво печелиш от това а не го сложиш пред водния радиятор. ..... Помисли си и тогава ми отговори защото знам какво ти идва веднага на ум, но пак..помисли.
РАСО


Мислил съм и върху разположението на кулера. От неговата позиция ще зависи големината и формата, както и входящата и изходящата точка на тръбите в капаците му. Разполагането му пред водния радиатор леко ме притеснява, заради нарушаване на потока на охлаждащия въздух към водния радиатор, но ако се избере този вариант, задължително ще има ел. перка между кулера и радиатора, която да не надвишава като размери размерите на самия кулер и да е позиционирана точно зад него.
При втория вариант отпадат тези съображения, но пък колкото по-ниско е кулера (и по-открит, а не зад решетка), толкова по-вероятно е да бъде изложен на риск от повреждане. Естествено, ще се удължат и турбо-пътищата, което е по-важното съображение, но пък изпълнението ще е доста по-просто.

Какво пропускам?


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Сря 02 апр 2008 22:43


Бладоря на всички включили се по темата и най вече на РАСО.
Намерих отговор на въпросите си.
За тези, които се интересуват, има доста полезна информация тук http://www.pressure-drop.com/

Поздрави.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 02 апр 2008 22:53


И отговора на загатката е ...?


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Сря 02 апр 2008 22:57


Отговора на загадката е http://www.pressure-drop.com/ :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта