Замислил съм следното нещо - надупчване и нарязване на дисковете при стругар/фрезист, слагане на много меки накладки, слагане на маркучи със стоманена оплетка, спитачна течност с висок ДОТ... искам да отбележа, че това е ниско-бюджетен проект и не става дума за препоръки на 'рейсинг' комплекти.
Някой пробвал ли е подобна процедура и има ли впечатления относно ефективността на спирачките и в частност, понижаване на 'фейдинг' ефекта, които се появява като резултат от високата температура на дисковете и апаратите и изпаряването на спирачна течност в следствие от нея?
Ъпгрейд на спирачки
- K_Power
- Мнения: 750
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Надупчването и нарязването има ефект! Дупките по спирачните дискове за изпускането на газовете, които се създават при триенето на феродото в спирачния диск, а нарезите са за да се изстъргва накладката, например при екстремно спиране, температурата на накладките нараства и се заглаждат и стават като огледало, тези нарези ги изтъргват! Ширмованите маркучи ... кво да ти кажа, разлика няма да усетиш, а тея маркучи струват мама и тати попринцип, най-добре си купи един комлект нормални маркучи за предните и задните, 6 маркучета са и общата им стойност чисто нови е около 50лв, според зависи откъде и каква марка купиш! Ширмованите в проспийд ако не се лъжа струваха около 50-60лв парчето, не съм сигурен, но цената беше горе долу такава! Ширмования уж трябва да е по-здрав и да го пази! За течността може да използваш по-висок дот ... но полза ще имаш може би от нарязването и надупчването на дисковете, а и ако повиши налягането в системата! Например 1,6 Голфовете са с 20мм бутало на помпата, има Голфове с 21мм, има и с 22мм бутало, колкото по-голямо бутало, толкова по-голямо налягане! Всички спирачни помпи на коли снабдени с АБС система са с 23мм бутало! Ефект ще усетиш и ако сложиш по-голямо серво от Пасат! Надявам се да съм ти бил полезен!
Крисо!
Крисо!
K_Power написа:Надупчването и нарязването има ефект! Дупките по спирачните дискове за изпускането на газовете, които се създават при триенето на феродото в спирачния диск, а нарезите са за да се изстъргва накладката, например при екстремно спиране, температурата на накладките нараства и се заглаждат и стават като огледало, тези нарези ги изтъргват! Ширмованите маркучи ... кво да ти кажа, разлика няма да усетиш, а тея маркучи струват мама и тати попринцип, най-добре си купи един комлект нормални маркучи за предните и задните, 6 маркучета са и общата им стойност чисто нови е около 50лв, според зависи откъде и каква марка купиш! Ширмованите в проспийд ако не се лъжа струваха около 50-60лв парчето, не съм сигурен, но цената беше горе долу такава! Ширмования уж трябва да е по-здрав и да го пази! За течността може да използваш по-висок дот ... но полза ще имаш може би от нарязването и надупчването на дисковете, а и ако повиши налягането в системата! Например 1,6 Голфовете са с 20мм бутало на помпата, има Голфове с 21мм, има и с 22мм бутало, колкото по-голямо бутало, толкова по-голямо налягане! Всички спирачни помпи на коли снабдени с АБС система са с 23мм бутало! Ефект ще усетиш и ако сложиш по-голямо серво от Пасат! Надявам се да съм ти бил полезен!
Крисо!
Много си полезен!
Не го знех това за маркучите и щях да се ръсна за такива със стоманена оплетка (ширмовка)...
Също и не знех, че серво от Пасат става на МК2.
Не знам какъв диаметър ми е буталото (предполагам става въпрос за спирачната помпа), но ако трябва ще я сменя.
Благодаря за изчерпателния отговор!
П.С. Можеш ли да ми дадеш препоръка за накладки?
И ако някой има такива правени дискове да пусне 1-2 снимки да видя как точно са нарязани и надупчени? Ако може и някой да даде размери на нарезите и размери на дупките, както и разстоянията между тях... ще е много добре. Защото не искам да прекалявам и да си 'играя' със 'здравето' на дисковете.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Тая идея с рязането и дупченето не е много добра! Първо, защото фабрично нарязаните (и надупчени) дискове са от маааалко по-различна стомана, и второ - има вероятност да ги дебалансираш, т.е.трябва после да ги носиш за баланс. А в тоя случай вероятно ще ти стъпят като за фабрични такива. Меки накладки стават за често спиране в градски условия = бърза реакция при ниска температура. При екстремно спиране има вероятност да
усетиш неприяна липса на спирачки! Маркучи с оплетка не са ти необходими - при тях ефекта е смислен когато си с др. спирачна система (подходяща за по-голямо натоварване и температури). Вършат работа, когато имаш екстремни температури и намалява разширението на маркуча при високо налягане в системата. Не е лошо да смениш течността, но смисъл няма голям, защото пак не може да я загрееш толкова, че да кипне - първо ще те предадат "меките" накладки.
Т.е. или ъпгредвай системата като хората, или не се занимавай със загубени каузи!
усетиш неприяна липса на спирачки! Маркучи с оплетка не са ти необходими - при тях ефекта е смислен когато си с др. спирачна система (подходяща за по-голямо натоварване и температури). Вършат работа, когато имаш екстремни температури и намалява разширението на маркуча при високо налягане в системата. Не е лошо да смениш течността, но смисъл няма голям, защото пак не може да я загрееш толкова, че да кипне - първо ще те предадат "меките" накладки.
Т.е. или ъпгредвай системата като хората, или не се занимавай със загубени каузи!
- K_Power
- Мнения: 750
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ти си с 256 мм дискове в момента, нали така? Щом си с ПЛ значи с такива, ако сложиш едно серво от Пасат, заедно с по-голямата спирачна помпа ще усетиш супер ефект! ВРЦ-та са със ширмовъни маркучи, рядко може да се срещне и Ево 8 или Импреза в група Н по ралитата, която да е с ширмовани, има, но има и без и държат на състезание, така че ... накладки може да си купиш Текстар, Паджид, Феродо рейсинг, ма имай предвид, че комплект накладки са ти от порядъка на 100лв и нагоре! Не взимай рейсинг накладки, че докато ги загрееш, няма да спираш изобщо, и като натиснеш спирачката само ще свириш и няма да спираш!
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Това, което си замислил е по-скоро даунгрейд на спирачки.
Най-доброто, което можеш да направиш е да си купиш нови дискове, накладки, маркучи, спирачна течност, ремонтен комплект гумички и да направиш профилактика на спирачната система.
Кажи все пак с какъв бюджет разполагаш, за да може да те насочим кое как и къде ...
Най-доброто, което можеш да направиш е да си купиш нови дискове, накладки, маркучи, спирачна течност, ремонтен комплект гумички и да направиш профилактика на спирачната система.
Кажи все пак с какъв бюджет разполагаш, за да може да те насочим кое как и къде ...
-
devil_vas
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
- Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
защо не потърсиш други апарати, който са с по големи спирачни дискове, примерно от Г60 или 280мм от голф 3 който си влизат и на 15'' джанти. макар че са 5х100, може да ти ги разпробият на 4х100.
цената на това да се сдобиеш с нови маркучи, не армирани, но пак за спирачната система, на който да бъдат захванати щуцерите на преса, т.е. да стане като трябва е 90 лева за двата
въобще не си и помисляй да режеш, разпробиваш, наразяваш и каквото ще да е спирачния диск.
цената на това да се сдобиеш с нови маркучи, не армирани, но пак за спирачната система, на който да бъдат захванати щуцерите на преса, т.е. да стане като трябва е 90 лева за двата
въобще не си и помисляй да режеш, разпробиваш, наразяваш и каквото ще да е спирачния диск.
В момента даже съм с нови дискове и накладки (PAGIT) и не мога да се оплача от спиране в градски условия, или т.н. нормално спиране. Течността не я знам каква е, щото не съм я сменял, ама сигурно е поне ДОТ 4. Става дума за т.нат. "фейдинг" ефект, който се появява при висока температура и води до изпаряване на течността. Идеята ми е да си запазя ежедневната функция на спирачките, но да подобря доколкото мога характеристиките при екстремно спиране, т.е. каране на писта. Намаляването на "фейдинг" ефекта става с по-добро охлаждане на спирачките... което се постига по различни начини. Някои слагат по-големи дискове и апарати (но трябва и по-голяма помпа, заради повишения дебит от по-голямото бурало), други ползват надупчени и нарязани дискове и накладки с по-голям температурен коефициент и т.н.
По-принцип не ми се правят трансплантации от други модели, защото разпробиването до 4х100 задължително ще дебалансира диска (според мен), а и по-големите дискове увеличават т.нар. "неокачено тегло - unsprung weight". По-голямо серво би помогнало много за преодоляване отчасти на фейдинг ефекта... по-големи дискове и апарати -да, но без преправяне, а тогава са цифра...
Защо да дебалансирам диска ако го надупча и нарежа? Ако се направи прецизно и грамотно, т.е. във всеки вентилационен сектор на диска еднакъв на размер и брой дупки и с еднакво разположение, прецизно направено? Дупките имат вентилационна функция, защото през тях се отвежда топлината и това много спомага за охлаждането на диска... нарезите K-Power много точно обясни каква функция имат... и аз съм чул за спукани дискове, които са пробивани, но това най-вероятно се дължи на неправилно разположение и размер на отворите...
Между другото някой правил ли е конверсия към по-големи дискове и апарати и ако да, нека сподели как става и какъв е ефекта?
По-принцип не ми се правят трансплантации от други модели, защото разпробиването до 4х100 задължително ще дебалансира диска (според мен), а и по-големите дискове увеличават т.нар. "неокачено тегло - unsprung weight". По-голямо серво би помогнало много за преодоляване отчасти на фейдинг ефекта... по-големи дискове и апарати -да, но без преправяне, а тогава са цифра...
Защо да дебалансирам диска ако го надупча и нарежа? Ако се направи прецизно и грамотно, т.е. във всеки вентилационен сектор на диска еднакъв на размер и брой дупки и с еднакво разположение, прецизно направено? Дупките имат вентилационна функция, защото през тях се отвежда топлината и това много спомага за охлаждането на диска... нарезите K-Power много точно обясни каква функция имат... и аз съм чул за спукани дискове, които са пробивани, но това най-вероятно се дължи на неправилно разположение и размер на отворите...
Между другото някой правил ли е конверсия към по-големи дискове и апарати и ако да, нека сподели как става и какъв е ефекта?
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз съм правил от 239мм на 256мм предни (заради 14" железни джанти, с които карам зимата, 280мм не влизат там) и определено има доста добър ефект. Увеличаването на теглото не е повече от 1-2кг, което е пренебрежимо малко, за сметка на доста по-доброто спиране, особено в екстремни ситуации.
Нарязаните/надупчени дискове - карах с такива, но ми изядоха накладките за по-малко то 10к км и според мен не си струва, а разлика в спирането спрямо плътните дискове нямаше особена.
Ако си с дискове отзад има доста по-голям ефект на цялата спирачна система.
Нарязаните/надупчени дискове - карах с такива, но ми изядоха накладките за по-малко то 10к км и според мен не си струва, а разлика в спирането спрямо плътните дискове нямаше особена.
Ако си с дискове отзад има доста по-голям ефект на цялата спирачна система.
-
devil_vas
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
- Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
ето на каква конверсия присъствах и за инфо от която може да се обърнеш към колегата RS-MAD от форума.
колата е шкода октавия 1.8Т, 6 бутални апарати от Порше , и 345х32 мм дискове от Мерцедес мисля че беше МЛ 430 (общо над 2000 лева по спомен)
без смяна на серво помпата без смяна на маркучи, само се разпробиха дисковете.
резултата - тествахме ги от 200 почти до покой. чувството е доста неприятно. понеже бях на задната седалка, мозъка искаше да изтече през носа, но колата спира зверската.
в момента съм замислил смяна на мойта апарати и дискове с такива 280 от калибра вектра турбо или 288 мм от омега. като цената на това да си остава колата и да си е взема с такива спирачки е около 500 лева.
бате има възможност да прецакаш спирачките, не дупчи и не режи. по добре ако нямаш сега пари събери и си поръчй брембота. ако щеш надупчерни нарязани, фрезовани, накъдрени, само не режи и не пробивай твоя диск.
ако пък имаш пара можеш да си поръчаш коплект спирани апарати с дискове и накладки D2, цената е към 2000 лева за комплекта (за 280 мм размер)
колата е шкода октавия 1.8Т, 6 бутални апарати от Порше , и 345х32 мм дискове от Мерцедес мисля че беше МЛ 430 (общо над 2000 лева по спомен)
без смяна на серво помпата без смяна на маркучи, само се разпробиха дисковете.
резултата - тествахме ги от 200 почти до покой. чувството е доста неприятно. понеже бях на задната седалка, мозъка искаше да изтече през носа, но колата спира зверската.
в момента съм замислил смяна на мойта апарати и дискове с такива 280 от калибра вектра турбо или 288 мм от омега. като цената на това да си остава колата и да си е взема с такива спирачки е около 500 лева.
ако пък имаш пара можеш да си поръчаш коплект спирани апарати с дискове и накладки D2, цената е към 2000 лева за комплекта (за 280 мм размер)
-
G60
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта
