Замислил съм следното нещо - надупчване и нарязване на дисковете при стругар/фрезист, слагане на много меки накладки, слагане на маркучи със стоманена оплетка, спитачна течност с висок ДОТ... искам да отбележа, че това е ниско-бюджетен проект и не става дума за препоръки на 'рейсинг' комплекти.
Някой пробвал ли е подобна процедура и има ли впечатления относно ефективността на спирачките и в частност, понижаване на 'фейдинг' ефекта, които се появява като резултат от високата температура на дисковете и апаратите и изпаряването на спирачна течност в следствие от нея?
Ъпгрейд на спирачки
- K_Power
- Мнения: 750
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Надупчването и нарязването има ефект! Дупките по спирачните дискове за изпускането на газовете, които се създават при триенето на феродото в спирачния диск, а нарезите са за да се изстъргва накладката, например при екстремно спиране, температурата на накладките нараства и се заглаждат и стават като огледало, тези нарези ги изтъргват! Ширмованите маркучи ... кво да ти кажа, разлика няма да усетиш, а тея маркучи струват мама и тати попринцип, най-добре си купи един комлект нормални маркучи за предните и задните, 6 маркучета са и общата им стойност чисто нови е около 50лв, според зависи откъде и каква марка купиш! Ширмованите в проспийд ако не се лъжа струваха около 50-60лв парчето, не съм сигурен, но цената беше горе долу такава! Ширмования уж трябва да е по-здрав и да го пази! За течността може да използваш по-висок дот ... но полза ще имаш може би от нарязването и надупчването на дисковете, а и ако повиши налягането в системата! Например 1,6 Голфовете са с 20мм бутало на помпата, има Голфове с 21мм, има и с 22мм бутало, колкото по-голямо бутало, толкова по-голямо налягане! Всички спирачни помпи на коли снабдени с АБС система са с 23мм бутало! Ефект ще усетиш и ако сложиш по-голямо серво от Пасат! Надявам се да съм ти бил полезен!
Крисо!
Крисо!
K_Power написа:Надупчването и нарязването има ефект! Дупките по спирачните дискове за изпускането на газовете, които се създават при триенето на феродото в спирачния диск, а нарезите са за да се изстъргва накладката, например при екстремно спиране, температурата на накладките нараства и се заглаждат и стават като огледало, тези нарези ги изтъргват! Ширмованите маркучи ... кво да ти кажа, разлика няма да усетиш, а тея маркучи струват мама и тати попринцип, най-добре си купи един комлект нормални маркучи за предните и задните, 6 маркучета са и общата им стойност чисто нови е около 50лв, според зависи откъде и каква марка купиш! Ширмованите в проспийд ако не се лъжа струваха около 50-60лв парчето, не съм сигурен, но цената беше горе долу такава! Ширмования уж трябва да е по-здрав и да го пази! За течността може да използваш по-висок дот ... но полза ще имаш може би от нарязването и надупчването на дисковете, а и ако повиши налягането в системата! Например 1,6 Голфовете са с 20мм бутало на помпата, има Голфове с 21мм, има и с 22мм бутало, колкото по-голямо бутало, толкова по-голямо налягане! Всички спирачни помпи на коли снабдени с АБС система са с 23мм бутало! Ефект ще усетиш и ако сложиш по-голямо серво от Пасат! Надявам се да съм ти бил полезен!
Крисо!
Много си полезен!
Не го знех това за маркучите и щях да се ръсна за такива със стоманена оплетка (ширмовка)...
Също и не знех, че серво от Пасат става на МК2.
Не знам какъв диаметър ми е буталото (предполагам става въпрос за спирачната помпа), но ако трябва ще я сменя.
Благодаря за изчерпателния отговор!
П.С. Можеш ли да ми дадеш препоръка за накладки?
И ако някой има такива правени дискове да пусне 1-2 снимки да видя как точно са нарязани и надупчени? Ако може и някой да даде размери на нарезите и размери на дупките, както и разстоянията между тях... ще е много добре. Защото не искам да прекалявам и да си 'играя' със 'здравето' на дисковете.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Тая идея с рязането и дупченето не е много добра! Първо, защото фабрично нарязаните (и надупчени) дискове са от маааалко по-различна стомана, и второ - има вероятност да ги дебалансираш, т.е.трябва после да ги носиш за баланс. А в тоя случай вероятно ще ти стъпят като за фабрични такива. Меки накладки стават за често спиране в градски условия = бърза реакция при ниска температура. При екстремно спиране има вероятност да
усетиш неприяна липса на спирачки! Маркучи с оплетка не са ти необходими - при тях ефекта е смислен когато си с др. спирачна система (подходяща за по-голямо натоварване и температури). Вършат работа, когато имаш екстремни температури и намалява разширението на маркуча при високо налягане в системата. Не е лошо да смениш течността, но смисъл няма голям, защото пак не може да я загрееш толкова, че да кипне - първо ще те предадат "меките" накладки.
Т.е. или ъпгредвай системата като хората, или не се занимавай със загубени каузи!

Т.е. или ъпгредвай системата като хората, или не се занимавай със загубени каузи!

- K_Power
- Мнения: 750
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ти си с 256 мм дискове в момента, нали така? Щом си с ПЛ значи с такива, ако сложиш едно серво от Пасат, заедно с по-голямата спирачна помпа ще усетиш супер ефект! ВРЦ-та са със ширмовъни маркучи, рядко може да се срещне и Ево 8 или Импреза в група Н по ралитата, която да е с ширмовани, има, но има и без и държат на състезание, така че ... накладки може да си купиш Текстар, Паджид, Феродо рейсинг, ма имай предвид, че комплект накладки са ти от порядъка на 100лв и нагоре! Не взимай рейсинг накладки, че докато ги загрееш, няма да спираш изобщо, и като натиснеш спирачката само ще свириш и няма да спираш!
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Това, което си замислил е по-скоро даунгрейд на спирачки.
Най-доброто, което можеш да направиш е да си купиш нови дискове, накладки, маркучи, спирачна течност, ремонтен комплект гумички и да направиш профилактика на спирачната система.
Кажи все пак с какъв бюджет разполагаш, за да може да те насочим кое как и къде ...
Най-доброто, което можеш да направиш е да си купиш нови дискове, накладки, маркучи, спирачна течност, ремонтен комплект гумички и да направиш профилактика на спирачната система.
Кажи все пак с какъв бюджет разполагаш, за да може да те насочим кое как и къде ...
-
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
- Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
защо не потърсиш други апарати, който са с по големи спирачни дискове, примерно от Г60 или 280мм от голф 3 който си влизат и на 15'' джанти. макар че са 5х100, може да ти ги разпробият на 4х100.
цената на това да се сдобиеш с нови маркучи, не армирани, но пак за спирачната система, на който да бъдат захванати щуцерите на преса, т.е. да стане като трябва е 90 лева за двата
въобще не си и помисляй да режеш, разпробиваш, наразяваш и каквото ще да е спирачния диск.
цената на това да се сдобиеш с нови маркучи, не армирани, но пак за спирачната система, на който да бъдат захванати щуцерите на преса, т.е. да стане като трябва е 90 лева за двата

въобще не си и помисляй да режеш, разпробиваш, наразяваш и каквото ще да е спирачния диск.

В момента даже съм с нови дискове и накладки (PAGIT) и не мога да се оплача от спиране в градски условия, или т.н. нормално спиране. Течността не я знам каква е, щото не съм я сменял, ама сигурно е поне ДОТ 4. Става дума за т.нат. "фейдинг" ефект, който се появява при висока температура и води до изпаряване на течността. Идеята ми е да си запазя ежедневната функция на спирачките, но да подобря доколкото мога характеристиките при екстремно спиране, т.е. каране на писта. Намаляването на "фейдинг" ефекта става с по-добро охлаждане на спирачките... което се постига по различни начини. Някои слагат по-големи дискове и апарати (но трябва и по-голяма помпа, заради повишения дебит от по-голямото бурало), други ползват надупчени и нарязани дискове и накладки с по-голям температурен коефициент и т.н.
По-принцип не ми се правят трансплантации от други модели, защото разпробиването до 4х100 задължително ще дебалансира диска (според мен), а и по-големите дискове увеличават т.нар. "неокачено тегло - unsprung weight". По-голямо серво би помогнало много за преодоляване отчасти на фейдинг ефекта... по-големи дискове и апарати -да, но без преправяне, а тогава са цифра...
Защо да дебалансирам диска ако го надупча и нарежа? Ако се направи прецизно и грамотно, т.е. във всеки вентилационен сектор на диска еднакъв на размер и брой дупки и с еднакво разположение, прецизно направено? Дупките имат вентилационна функция, защото през тях се отвежда топлината и това много спомага за охлаждането на диска... нарезите K-Power много точно обясни каква функция имат... и аз съм чул за спукани дискове, които са пробивани, но това най-вероятно се дължи на неправилно разположение и размер на отворите...
Между другото някой правил ли е конверсия към по-големи дискове и апарати и ако да, нека сподели как става и какъв е ефекта?
По-принцип не ми се правят трансплантации от други модели, защото разпробиването до 4х100 задължително ще дебалансира диска (според мен), а и по-големите дискове увеличават т.нар. "неокачено тегло - unsprung weight". По-голямо серво би помогнало много за преодоляване отчасти на фейдинг ефекта... по-големи дискове и апарати -да, но без преправяне, а тогава са цифра...
Защо да дебалансирам диска ако го надупча и нарежа? Ако се направи прецизно и грамотно, т.е. във всеки вентилационен сектор на диска еднакъв на размер и брой дупки и с еднакво разположение, прецизно направено? Дупките имат вентилационна функция, защото през тях се отвежда топлината и това много спомага за охлаждането на диска... нарезите K-Power много точно обясни каква функция имат... и аз съм чул за спукани дискове, които са пробивани, но това най-вероятно се дължи на неправилно разположение и размер на отворите...
Между другото някой правил ли е конверсия към по-големи дискове и апарати и ако да, нека сподели как става и какъв е ефекта?
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз съм правил от 239мм на 256мм предни (заради 14" железни джанти, с които карам зимата, 280мм не влизат там) и определено има доста добър ефект. Увеличаването на теглото не е повече от 1-2кг, което е пренебрежимо малко, за сметка на доста по-доброто спиране, особено в екстремни ситуации.
Нарязаните/надупчени дискове - карах с такива, но ми изядоха накладките за по-малко то 10к км и според мен не си струва, а разлика в спирането спрямо плътните дискове нямаше особена.
Ако си с дискове отзад има доста по-голям ефект на цялата спирачна система.
Нарязаните/надупчени дискове - карах с такива, но ми изядоха накладките за по-малко то 10к км и според мен не си струва, а разлика в спирането спрямо плътните дискове нямаше особена.
Ако си с дискове отзад има доста по-голям ефект на цялата спирачна система.
-
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
- Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
ето на каква конверсия присъствах и за инфо от която може да се обърнеш към колегата RS-MAD от форума.
колата е шкода октавия 1.8Т, 6 бутални апарати от Порше , и 345х32 мм дискове от Мерцедес мисля че беше МЛ 430 (общо над 2000 лева по спомен)
без смяна на серво помпата без смяна на маркучи, само се разпробиха дисковете.
резултата - тествахме ги от 200 почти до покой. чувството е доста неприятно. понеже бях на задната седалка, мозъка искаше да изтече през носа, но колата спира зверската.
в момента съм замислил смяна на мойта апарати и дискове с такива 280 от калибра вектра турбо или 288 мм от омега. като цената на това да си остава колата и да си е взема с такива спирачки е около 500 лева.
бате има възможност да прецакаш спирачките, не дупчи и не режи. по добре ако нямаш сега пари събери и си поръчй брембота. ако щеш надупчерни нарязани, фрезовани, накъдрени, само не режи и не пробивай твоя диск.
ако пък имаш пара можеш да си поръчаш коплект спирани апарати с дискове и накладки D2, цената е към 2000 лева за комплекта (за 280 мм размер)
колата е шкода октавия 1.8Т, 6 бутални апарати от Порше , и 345х32 мм дискове от Мерцедес мисля че беше МЛ 430 (общо над 2000 лева по спомен)

без смяна на серво помпата без смяна на маркучи, само се разпробиха дисковете.
резултата - тествахме ги от 200 почти до покой. чувството е доста неприятно. понеже бях на задната седалка, мозъка искаше да изтече през носа, но колата спира зверската.
в момента съм замислил смяна на мойта апарати и дискове с такива 280 от калибра вектра турбо или 288 мм от омега. като цената на това да си остава колата и да си е взема с такива спирачки е около 500 лева.







ако пък имаш пара можеш да си поръчаш коплект спирани апарати с дискове и накладки D2, цената е към 2000 лева за комплекта (за 280 мм размер)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта