Мнениеот oxam » Сря 03 ное 2004 13:32
Ето превод на статията, предварително се извинявам за правописни и терминологични грешки
Kакво ви трябва
Части: Табло от голф 3 вр6 или гти с мека пластмаса, всички ел.ключове, километраж, всички тръби за парното,
всички болтове от таблото на 3ката, кормилна колонка от голф 2 или регулируема на височина от корадо,
гъвкав маркуч от железарията
Инструменти: шестограни и гаечни ключове (различни размери), кръстати и нормални отверки, моторно трионче
(или ножовка), чук, макетен нож, пистолет за топло лепене
Преди да започнете трябва да знаете, че вграждането и нагласянето на таблото ще ви отнеме няколко дни, в нашия
случай на 2ма човека им трябваха 2 дни. За начало трябва да си осигурите табло с всичките части към него (от ебаи
или от някоя морга), за всичко около 100-120 евро.
След като сте осигурили таблото, трябва да го разглобите и да остане само голата пластмаса, това ще улесни
монтажа и нагласянето след това. Извадете таблото на г2 от вашата кола. Таблото на г3 не е много по-широко,
и не трябва да се скъсява много, трудното е самото напасване. Човек трябва да работи бавно и постепенно и да внимава
да не отреже твърде много.
Така трябва да изглежда вашият г2 след като сте махнали старото табло и сте откачили всички вентилационни тръби.
следва картинка 1 от статията
Напасването на таблото става най-добре от двама човека - трябва да се опитате да го сложите в правилното положение
и да маркирате каде опира в колонките на предното стъкло. Излишния материал се изрязва с ножовка (моторно трионче) като
се реже само от пластмасата на таблото (това е и причината да се вземе табло от вр6 или гти които са от по-мек
материал и по-лесно се огъват при притискане към колонката на стъклото).
Следващата стъпка е скъсяването на таблото в предната част която опира в стъклото. Откачат се 5те щифта(или куки за захващане
и се реже, докато таблото пасне. Също така трябва да се отреже и част от тръбата на вентилацията на предния прозорец
за да може таблото да легне на основата (купето). разрезът трябва да прав, защото по-късно на него ще бъде залепена
пластмаса.
Следва картинка 3
След като таблото е изрязано в правилната форма е време на захващането му към купето. На каросерията на г2 има 2 места
за захващане от външната и 2 по средата. За се убедите че всичко пасва както трябва първо се завинтват външните болтове
и след като сте нагласили всичко в правилното положение завивате и средните болтове. Сега таблото трябва да се държи от
само себе си (поне при мен беше така).Това беше най-трудната част.
следва картинка 4
Време е за вентилацията. Монтажът не е толкова сложен и с помощта на малко лепило и пластмаса се получава доста добра и силна
вентилация. За целта се използват купените преди това 3 маркуча, всеки около 30 см. Взимат се оригиналните маркучи от г3
и се режат краищата им както е показано с червените линии на картинка 5, защото по-късно трябва да се захванат за регулатора
на вентилацията.
картинка 5
След това се поставят новите маркучи в таблото. Трябва да се внимава да бъдат поставени точно и чисто, т.к. в противен случай
при поставяне на радиото и различните ключовете би възникнал проблем с мястото. Също така маркущите не трябва да се огъват
прекаленно много (да не се прищипят) иначе въздухът не би могъл да минава с необходимата сила.
картинка 6
Сега трябва да се сложат останалите части - регулатор на парното, ключове и т.н. За кормилната колонка има две възможности:
1. оригиналната от г2 с малко преработка
2. регулируема на височина от корадо
1. г2 оригинална колонка
Закрепването на колонката (металната скоба) се реже с флекс по шева на заварката и след това се заварява по-надолу след като и
е намерено правилното положение. Най-добре пробвайте с точкова заварка докато сте сигурни че сте намерили оптималната позиция.
След това направете цялостна заварка, за препоръчване е пълен шев около скобата, за да сте сигурни че кормилната колонка ще
си седи на мястото. Това е най-бързия вариант.
2. колонка от корадо.
аз лично предпочетох този вариант, (по-добрият според мен) въпреки че коства повече работа. Трябва да можете да заварявате
и да си направите сами скоба от 4 четириъгълни тръби. (тук обяснение липсва, има само снимка)