Понеже този проект е почти към края си (остава да сменя делкото и компа и да видим колко още може да изкараме от този мотор), мисля, че е време да изкажа своите ОГРОМНИ БЛАГОДАРНОСТИ към всички (дано не пропусна някой, извинявам се, ако стане), които МНОГО МИ ПОМАГАХА И СЪДЕЙСТВАХА през цялото време:
Bobby_ и Kyky - винаги са ми давали идеи и съвети;
ishodov (Иван) - подари ми двигател ABS за части (разплатих му се, разбира се - след като разпродадох ненужното), намота ми идеално колектора с термолента, даваше идеи и помощ през цялото време;
Tyan - началото - с неговите тунинги по Vento-то му;
baivan - НАЙ-ГОЛЕМИЯТ!!! Основен съидейник и консултант, както и искрата, запалила проекта. Много идеи измислихме заедно относно моното;
radotom - настройки, електроника и съвети. Не знам дали пие, ако не - трябва да го наяждам поне 3 пъти;
Stenly - конкурент и съперник на пистата, но ми дава мотивация, съвети и инфо за глави, клапани и бутала, смукатели и изпускатели в останалото време;
Stefan (от Смолян) - достави ми необходимата глава и части ABT;
neon - идеи и ъпгрейди по спирачки;
PACO - окачване, спирачки, следи, завиване;
prokopoff - СЪЩО МНОГО ГОЛЯМ! Съвети и инфо за спирачни помпи, апарати, дискове, накладки. Трябва да го напия безпаметно скоро;
КОКО - НАЙ-ДОБРИЯТ МАЙСТОР-МОНТЬОР!!! НЯМАМ ДУМИ! Без него тази кола нямаше да я има!
ВЕНЦИ - НАЙ-ДОБРИЯТ ТУНИНГИСТ в Пловдив и околията... Настройки на чип, аванс, бензин, делко, ангренаж, дино-рънове;
и един стругар със златни ръце;
и други знайни и незнайни тунингисти...
Надявам се да помагат и за новия проект, който замислих - 2,9 VR6 Syncro с тунинг, вероятно turbo!
Имам и един друг - започнат, но недовършен - Vento-то за визия и саунд. Като остане време и го приключа - и него ще представя!
П.П. Ако има още промени по тази кола - ще дописвам!
Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM
Забравих да кача графиката от диното, ето я и нея (с пропадането). Тия дни ще имплантираме другото ECU от Motronic и се надявам да корегираме дупката и да повишим с още няколко коня мощността:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM
Снощи най-накрая дойдоха гумите, мноооого съм щастлив, нямам търпение да ги пробвам:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Вече с ECU от MonoMotronic!
Днес с бат' Радо сменихме компютрите и вече съм с ECU от Passat B3 MonoMotronic! Много съм щастлив за което и просто не мога да му се отблагодаря за помощта!
Освен това стана супер културно и изобщо не си личи, че инсталацията е преправяна (без рязане и запояване) - изкарахме много внимателно всички пинове от старата букса (25-пинова) един по един и ги пренаредихме на новата букса (35-пинова).
Струва ми се, че колата върви малко повече, реагира мигновенно на подаването на газ и ускорява по-бързо. През седмицата пак ще я качим на диното за нови настройки, дано изкара 115-120 коня! Може да сменя и бобината и комутатора с новия модел (които са заедно, че сега са старите - комутаторът е върху ECU-то), защото ми се виждат по-добри.
Ето две снимки от процеса на окабеляването:
Освен това стана супер културно и изобщо не си личи, че инсталацията е преправяна (без рязане и запояване) - изкарахме много внимателно всички пинове от старата букса (25-пинова) един по един и ги пренаредихме на новата букса (35-пинова).
Струва ми се, че колата върви малко повече, реагира мигновенно на подаването на газ и ускорява по-бързо. През седмицата пак ще я качим на диното за нови настройки, дано изкара 115-120 коня! Може да сменя и бобината и комутатора с новия модел (които са заедно, че сега са старите - комутаторът е върху ECU-то), защото ми се виждат по-добри.
Ето две снимки от процеса на окабеляването:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM
шанс
Отново благодарности на Венци от Madness Motorsport за вниманието и помощта!
...следва продължение!
Отново благодарности на Венци от Madness Motorsport за вниманието и помощта!
...следва продължение!
Последна промяна от Vento на Вто 08 юни 2010 8:10, променено общо 1 път.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Времето от днес ми е 1:05:04...
Не е зле, но гоня под 1:04:50 - още поне половин секунда надолу!
Може би не утре, но ще го направя някой ден.
Благодаря за снимките на колегата Dimitaki!
Не е зле, но гоня под 1:04:50 - още поне половин секунда надолу!
Може би не утре, но ще го направя някой ден.
Благодаря за снимките на колегата Dimitaki!
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Купата е за първо място в италианското преследване в клас Малък (до 115к.с.):
Наред до другите на Vento-то. Ноооо.... има още място в секцията
Наред до другите на Vento-то. Ноооо.... има още място в секцията
Последна промяна от Vento на Нед 30 май 2010 19:38, променено общо 3 пъти.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Малко снимки от Събора:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Благодаря на фотографите за снимките!
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Днес ми остана време за Golf 2-ката и направих три нови подобрения:
- копче на таблото за принудително включване на перката на радиатора;
- допълнително радиаторче за охлаждане на маслото (от Golf 1 GTi - благодарение на колегата DEKSTAR);
- преден широк спойлер от GTi (но забравих да го снимам!).
Второто се налага, понеже на последното каране маслото прегряваше и лампата почваше да мига - явно алуминиевото ребро на масления филтър не успява да охлажда достатъчно. Поорязах малко декорацията на бронята и си го паснах така, както ми харесва (извинявам се за снимките - на тъмно с GSM срещу светлината са - скоро с апарата по-хубави и подробни):
- копче на таблото за принудително включване на перката на радиатора;
- допълнително радиаторче за охлаждане на маслото (от Golf 1 GTi - благодарение на колегата DEKSTAR);
- преден широк спойлер от GTi (но забравих да го снимам!).
Второто се налага, понеже на последното каране маслото прегряваше и лампата почваше да мига - явно алуминиевото ребро на масления филтър не успява да охлажда достатъчно. Поорязах малко декорацията на бронята и си го паснах така, както ми харесва (извинявам се за снимките - на тъмно с GSM срещу светлината са - скоро с апарата по-хубави и подробни):
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Ето и плочката между тялото и масления филтър, в която има термостат за маслото (мисля да го елиминирам)
Остава тия дни да направя маркучи и да вържа системата, ама си мисля и за едни радиаторни тръби за допълнително охлаждане, та дано до събота съм събрал всички части и да ги монтирам.
Остава тия дни да направя маркучи и да вържа системата, ама си мисля и за едни радиаторни тръби за допълнително охлаждане, та дано до събота съм събрал всички части и да ги монтирам.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Днес монтирахме комплекта за охлаждане на маслото - радиаторче със стойка, маркучи, плочка за свързване с вграден термостат и маслена помпа от KR. Не остана време да сложим датчика и уредчето за налягане на маслото, но и утре е ден. Радиаторът грее яко и мисля, че ще е доста ефективен в охлаждането.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Събота е ден за правене на Golf 2.
А тази му разменихме окачването с това на Vento-то, понеже KW-то ми харесва повече как държи на пистата от JOM-а. Като че ли е малко по-твърдо и стегнато, но може и да си внушавам - тестовете ще покажат. Не остана време да ги регулирам по височина на двете коли, през седмицата някой ден ще го направя.
Освен това монтирах и датчика и инсталацията за уреда за налягане на маслото, само трябва да му измисля закрепяне на таблото.
А тази му разменихме окачването с това на Vento-то, понеже KW-то ми харесва повече как държи на пистата от JOM-а. Като че ли е малко по-твърдо и стегнато, но може и да си внушавам - тестовете ще покажат. Не остана време да ги регулирам по височина на двете коли, през седмицата някой ден ще го направя.
Освен това монтирах и датчика и инсталацията за уреда за налягане на маслото, само трябва да му измисля закрепяне на таблото.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Снощи малко поработих по окачването - нагласих му височините на KW-то след размяната, сега колата с е просвет около 4-5см и гумите са на ръбовете на калниците. Монтирах и задната разпънка на бомбетата. Чудя се дали има смисъл от 5мм фланци на задната ос... Хем за разширяване на следата, хем сега гумата минава на 3-4мм от амортисьора вътре, но пък с фланци може да дере в калника и не знам...
Освен това - дали ще има смисъл да сменям сегашото задно гърне SuperSprint с един REMUS за Golf 2 G60, който имам, защото според някои мнения настоящото запушвало мотора и спъвало малко колата.
Сега отивам на стенд геометрия на ходовата част, за да си оправя наклоните след смяната на окачването.
Освен това - дали ще има смисъл да сменям сегашото задно гърне SuperSprint с един REMUS за Golf 2 G60, който имам, защото според някои мнения настоящото запушвало мотора и спъвало малко колата.
Сега отивам на стенд геометрия на ходовата част, за да си оправя наклоните след смяната на окачването.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост