Исках само да добавя за смяната на веригата, въпреки, че едва ли на някой от нас ще се наложи да го прави. Процедурата не е никак сложна. Аз лично го правя за около 3 часа.
Да вземем за пример една стара кола - Шкода 120L. Веригата се намира зад капак голям около педя под делкото. За да се свали се демонтира картера(двете са свързани с 4-5 болта). Самия капак се държи на 7-8 болта. После колата се включва на скорост и ръчна. С лула 30 се развива обратно на часовниковата стрелка болта на шайбата за ремъка на коляновия вал и се сваля самата шайба. От магазина сме закупили за 25 лева комплект от две зъбни колела с веригата на тях. И на двете зъбни колела има набита марка в близост до зъбите. Тези марки са важни за центровката на разпределителния спрямо коляновия вал.
При отваряне на гореспоменатия капак пред нас са двете зъбни колела с веригата на тях. Развиваме 2 гайки за да освободим зъбните колела и заменяме старите с новите. Както и да ги монтираме за да сме сигурни, че сме поставили правилно двата вала един спрямо друг между марката на голямото и тази на малкото зъбно колело трябва да има точно 12 звена от веригата. Не може да се сгреши, положението е само едно, а за улеснемие в завода производител са сглобили зъбчатите колела и веригата и са ги поставили в картонена кутия. Само ги вземаш и ги надяваш на двата вала. после сглобяваш всичко по обратния ред и си готов.
Никак не е сложно за първи път го направих на 16 годишна възраст. Изисква се малко смелост, сръчност и разбира се доста информация.



верига или ремък?
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: верига или ремък?
Колега bayspiro разбирам възмущението ти. Аз се чувствам по подобен начин, но трябва да разберем, че идеите идват не от нас,а от "развитите" държави. Ние сме просто бедни гастербайтери, които са готови на всичко за малко по-добър живот.
По този повод мога да разкажа как родните лекари ме докараха почти до................не ми се говори. И всичко заради това да си получат комисионните от съответните фармацевтични компании. Но мисля, че е редно тук темите да са с по-техническа насоченост.
До скоро!
По този повод мога да разкажа как родните лекари ме докараха почти до................не ми се говори. И всичко заради това да си получат комисионните от съответните фармацевтични компании. Но мисля, че е редно тук темите да са с по-техническа насоченост.
До скоро!
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: верига или ремък?
Трябва да свикваме с идеята че след 10 години на колите вместо ремък ще се сменя двигател
Моята кола е с верига и за да се смени се отцепва мотора от съединителя 


Re: верига или ремък?
а може ли да кажеш каква е твоята кола и каква е била причината за смяната на веригата
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: верига или ремък?
Това тук:
viewtopic.php?f=5&t=163399
са моите неволи.
В първият пост търся решение на проблем по моята нова-стара кола, а в четвъртия ми коментар е историята за една моя мечта - да разглобя нацяло, разгледам и пак да сглобя автомобил, което в крайна сметка ми излезе доста скъпо.
А на 16 години смених веригата на Шкодата на баща си.Това е една друга история.Майка ми беше млад шофьор, когато за нещастие допусна грешка при шофиране и се търкаляхме доста. Тази кола баща ми възстанови почти сам (и аз около него), но тя никога не заработи като преди. По време на катастрофата беше на 1 година, току що купена от магазина. Все носеше гуми, нещо тракаше по двигателя или скоростната кутия.Та смяната на веригата се наложи поради някакво тракане по двигателя. Не си спомням вече. Не беше много скоро.Разбира се на веригата нищо и нямаше, но когато човек не знае какъв е точно проблема сменя това онова без да е необходимо. Такива времена бяха тогава - нямаше части, търсиш връзки. Спомням си че за стъкла ходихме до Пловдив в уречен ден. Инструментите бяха ключове, щанги, чук, секач и други такива първични........Сега е доста по-лесно в това отношение.
Между другото това ме подсети - имам оригинални чешки части за шкода 120 и 105 L още оттогава.Полуоси, барабан, картер, тампони, предно стъкло, съединител и много други. Имам и скоба за вадене на барабаните. Жал ми е да ги изхвърля. Ако имате приятели, на които им трябват пишете. Ще им ги дам изгодно, за да не ги изхвърля.
viewtopic.php?f=5&t=163399
са моите неволи.
В първият пост търся решение на проблем по моята нова-стара кола, а в четвъртия ми коментар е историята за една моя мечта - да разглобя нацяло, разгледам и пак да сглобя автомобил, което в крайна сметка ми излезе доста скъпо.
А на 16 години смених веригата на Шкодата на баща си.Това е една друга история.Майка ми беше млад шофьор, когато за нещастие допусна грешка при шофиране и се търкаляхме доста. Тази кола баща ми възстанови почти сам (и аз около него), но тя никога не заработи като преди. По време на катастрофата беше на 1 година, току що купена от магазина. Все носеше гуми, нещо тракаше по двигателя или скоростната кутия.Та смяната на веригата се наложи поради някакво тракане по двигателя. Не си спомням вече. Не беше много скоро.Разбира се на веригата нищо и нямаше, но когато човек не знае какъв е точно проблема сменя това онова без да е необходимо. Такива времена бяха тогава - нямаше части, търсиш връзки. Спомням си че за стъкла ходихме до Пловдив в уречен ден. Инструментите бяха ключове, щанги, чук, секач и други такива първични........Сега е доста по-лесно в това отношение.
Между другото това ме подсети - имам оригинални чешки части за шкода 120 и 105 L още оттогава.Полуоси, барабан, картер, тампони, предно стъкло, съединител и много други. Имам и скоба за вадене на барабаните. Жал ми е да ги изхвърля. Ако имате приятели, на които им трябват пишете. Ще им ги дам изгодно, за да не ги изхвърля.
- stoqn_g60
- Мнения: 4380
- Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ADA
- Местоположение: у Софията
Re: верига или ремък?
И двете си имат слабите места и недостатъци,аз бих заложил на веригата.Ремъците уж "оригинални" от туркей или от друга де има дават живот 80 -90 000 км,а повечето дефектират още на 65 000.Не съм съгласе,че с верига мотора е по-шумен от колкото с ремък,имаме 1 служебна Хонда HR-V,по спомен мисля,че беше с верига,еми да му се невиди ама на празен оборот не се чува мотора
.Та и от мен +1 глас в подкрепа за веригата 


-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: верига или ремък?
Още един глас за веригата, вече 5 години колите ми са все такива и не мога да кажа, че са шумни. Скъсана верига е голяма рядкост, вярно, разтеглят се на към 200 000 км и почва да си губи центровката двигателя, но няма да те остави на пътя и да правиш основен ремонт.
- пламен пасков
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 10:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: верига или ремък?
освен пасата имам за работа и едно канго 1.2 и то е верига,но не се 4ува изобщо.не слу4айно мерцедес слагат вериги.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: верига или ремък?
nikolai_1 написа:Верига му е майката ама както каза колегата почти ги няма.Незнайно защо ги слагат на големи автомобили (мерцедес и БМВ)
Има ги и в 155 ца 8V до 409 000км не съмя сменял./
Пък загуба на мощност не съм усетил никак

Има ги и в Орел Комбо 1,3 CDTI италианска моторетка - ама от какъв зор веригата му се сменя на 100 оо км - явно новите вериги са оригинално китайски..
@shockhead Да Фиат 125 - смяна на верига на 60 000 км - записано в инструкцията. Няма оптегач на веригата , а се разчита на инерционни зъбци на осичките на веригата ,които колкото са по-високи оборотите от центробежната сила се изхвърлят в посока навън и се опъва веригата. Да ама , ако не се смени веригата започва да се чува 1 чукане- зъбците пилят алуминиевият капак на ангренажа и след известно време го пробиват .Смяна на верига около 2 часа заради това ,че се точи и налива антифриз и се демонтира и монтира радиатор.
Има и 3 ти вариант - също вечен - метални зъбни колела - хамериканска му работа.
Hiace 2l след поне 2,5 млн км не правеше проблеми / но трябваше да се прави шлаф вече на блока- вадене на двигател - мисия невъзможна .Направо заварен крепеж на блока и на блока към шасито , а и вадене е гърч . Изходя е само сваляне на предн мост и надолу.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: верига или ремък?
Според мен ремъците се слагат точно заради приходите. Всеки като купи кола сменя ремъците за всеки случаи. В нашата скромна държава ако за година се продадат 500 000 коли с по 100лв ремъци и ролки- това са 50 милиона приходи...Иначе за късане - до сега на колите в мойто семейство не се е случвало да им се къса ремък. Но пък някоя кака, която не отваря капака ако колата не спре - там това е проблем и то сериозен.
Re: верига или ремък?
С верига е по-добре. Най-големия "+" на веригата е сигурността.
По-горе никой не е отбелязал, че двигателите с верига побират повече масло. Това евентуално може да се отчете като минус, но не точно...
Ето един пример, че "-", който изтъквате за ремъка не е съвеим верен, както и минуса на веригата.
мерцедес 2.0 събира 5-5.5л. масло, Ауди 2.0 събира 3л.
Лично аз не рискувам и сменям ремък на 40-50000км.
Значи 5 смени на масло х 2л.= 10л.
10л.х14лв=140лв
Ми то ремък и ролка и труд излизат пак толкова...само дето тоя ремък може да се разплете всеки момент...
По-горе никой не е отбелязал, че двигателите с верига побират повече масло. Това евентуално може да се отчете като минус, но не точно...
Ето един пример, че "-", който изтъквате за ремъка не е съвеим верен, както и минуса на веригата.
мерцедес 2.0 събира 5-5.5л. масло, Ауди 2.0 събира 3л.
Лично аз не рискувам и сменям ремък на 40-50000км.
Значи 5 смени на масло х 2л.= 10л.
10л.х14лв=140лв
Ми то ремък и ролка и труд излизат пак толкова...само дето тоя ремък може да се разплете всеки момент...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: верига или ремък?
[quote="ginj"]
Ето един пример, че "-", който изтъквате за ремъка не е съвеим верен, както и минуса на веригата.
мерцедес 2.0 събира 5-5.5л. масло, Ауди 2.0 събира 3л.
quote]
Не е меродавно за веригите напр . 155 ца - 4 л масло с филтъра от туба 5 л зелен HPX остава повече от 1 за доливане.
Ето един пример, че "-", който изтъквате за ремъка не е съвеим верен, както и минуса на веригата.
мерцедес 2.0 събира 5-5.5л. масло, Ауди 2.0 събира 3л.
quote]
Не е меродавно за веригите напр . 155 ца - 4 л масло с филтъра от туба 5 л зелен HPX остава повече от 1 за доливане.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта