верига или ремък?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: верига или ремък?

Мнениеот shockhead » Вто 29 сеп 2009 13:56


Исках само да добавя за смяната на веригата, въпреки, че едва ли на някой от нас ще се наложи да го прави. Процедурата не е никак сложна. Аз лично го правя за около 3 часа.
Да вземем за пример една стара кола - Шкода 120L. Веригата се намира зад капак голям около педя под делкото. За да се свали се демонтира картера(двете са свързани с 4-5 болта). Самия капак се държи на 7-8 болта. После колата се включва на скорост и ръчна. С лула 30 се развива обратно на часовниковата стрелка болта на шайбата за ремъка на коляновия вал и се сваля самата шайба. От магазина сме закупили за 25 лева комплект от две зъбни колела с веригата на тях. И на двете зъбни колела има набита марка в близост до зъбите. Тези марки са важни за центровката на разпределителния спрямо коляновия вал.
При отваряне на гореспоменатия капак пред нас са двете зъбни колела с веригата на тях. Развиваме 2 гайки за да освободим зъбните колела и заменяме старите с новите. Както и да ги монтираме за да сме сигурни, че сме поставили правилно двата вала един спрямо друг между марката на голямото и тази на малкото зъбно колело трябва да има точно 12 звена от веригата. Не може да се сгреши, положението е само едно, а за улеснемие в завода производител са сглобили зъбчатите колела и веригата и са ги поставили в картонена кутия. Само ги вземаш и ги надяваш на двата вала. после сглобяваш всичко по обратния ред и си готов.
Никак не е сложно за първи път го направих на 16 годишна възраст. Изисква се малко смелост, сръчност и разбира се доста информация.




Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: верига или ремък?

Мнениеот shockhead » Вто 29 сеп 2009 14:04


Колега bayspiro разбирам възмущението ти. Аз се чувствам по подобен начин, но трябва да разберем, че идеите идват не от нас,а от "развитите" държави. Ние сме просто бедни гастербайтери, които са готови на всичко за малко по-добър живот.
По този повод мога да разкажа как родните лекари ме докараха почти до................не ми се говори. И всичко заради това да си получат комисионните от съответните фармацевтични компании. Но мисля, че е редно тук темите да са с по-техническа насоченост.
До скоро!


Потребителски аватар
Luper
Мнения: 903
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот Luper » Сря 30 сеп 2009 19:48


shockhead ти си моя идол


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот icoico » Сря 30 сеп 2009 20:08


Трябва да свикваме с идеята че след 10 години на колите вместо ремък ще се сменя двигател mhihi Моята кола е с верига и за да се смени се отцепва мотора от съединителя :screwy


Потребителски аватар
Luper
Мнения: 903
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот Luper » Сря 30 сеп 2009 20:12


а може ли да кажеш каква е твоята кола и каква е била причината за смяната на веригата


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: верига или ремък?

Мнениеот shockhead » Сря 30 сеп 2009 21:19


Това тук:
viewtopic.php?f=5&t=163399
са моите неволи.
В първият пост търся решение на проблем по моята нова-стара кола, а в четвъртия ми коментар е историята за една моя мечта - да разглобя нацяло, разгледам и пак да сглобя автомобил, което в крайна сметка ми излезе доста скъпо.
А на 16 години смених веригата на Шкодата на баща си.Това е една друга история.Майка ми беше млад шофьор, когато за нещастие допусна грешка при шофиране и се търкаляхме доста. Тази кола баща ми възстанови почти сам (и аз около него), но тя никога не заработи като преди. По време на катастрофата беше на 1 година, току що купена от магазина. Все носеше гуми, нещо тракаше по двигателя или скоростната кутия.Та смяната на веригата се наложи поради някакво тракане по двигателя. Не си спомням вече. Не беше много скоро.Разбира се на веригата нищо и нямаше, но когато човек не знае какъв е точно проблема сменя това онова без да е необходимо. Такива времена бяха тогава - нямаше части, търсиш връзки. Спомням си че за стъкла ходихме до Пловдив в уречен ден. Инструментите бяха ключове, щанги, чук, секач и други такива първични........Сега е доста по-лесно в това отношение.
Между другото това ме подсети - имам оригинални чешки части за шкода 120 и 105 L още оттогава.Полуоси, барабан, картер, тампони, предно стъкло, съединител и много други. Имам и скоба за вадене на барабаните. Жал ми е да ги изхвърля. Ако имате приятели, на които им трябват пишете. Ще им ги дам изгодно, за да не ги изхвърля.


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Re: верига или ремък?

Мнениеот stoqn_g60 » Пет 02 окт 2009 15:30


И двете си имат слабите места и недостатъци,аз бих заложил на веригата.Ремъците уж "оригинални" от туркей или от друга де има дават живот 80 -90 000 км,а повечето дефектират още на 65 000.Не съм съгласе,че с верига мотора е по-шумен от колкото с ремък,имаме 1 служебна Хонда HR-V,по спомен мисля,че беше с верига,еми да му се невиди ама на празен оборот не се чува мотора :) .Та и от мен +1 глас в подкрепа за веригата :applause:


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: верига или ремък?

Мнениеот DundyTheCroc » Пет 02 окт 2009 16:08


Още един глас за веригата, вече 5 години колите ми са все такива и не мога да кажа, че са шумни. Скъсана верига е голяма рядкост, вярно, разтеглят се на към 200 000 км и почва да си губи центровката двигателя, но няма да те остави на пътя и да правиш основен ремонт.


Потребителски аватар
пламен пасков
Мнения: 41
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 10:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот пламен пасков » Пет 02 окт 2009 18:49


освен пасата имам за работа и едно канго 1.2 и то е верига,но не се 4ува изобщо.не слу4айно мерцедес слагат вериги.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот kris11 » Нед 04 окт 2009 18:27


nikolai_1 написа:Верига му е майката ама както каза колегата почти ги няма.Незнайно защо ги слагат на големи автомобили (мерцедес и БМВ)

Има ги и в 155 ца 8V до 409 000км не съмя сменял./
Пък загуба на мощност не съм усетил никак :D
Има ги и в Орел Комбо 1,3 CDTI италианска моторетка - ама от какъв зор веригата му се сменя на 100 оо км - явно новите вериги са оригинално китайски..

@shockhead Да Фиат 125 - смяна на верига на 60 000 км - записано в инструкцията. Няма оптегач на веригата , а се разчита на инерционни зъбци на осичките на веригата ,които колкото са по-високи оборотите от центробежната сила се изхвърлят в посока навън и се опъва веригата. Да ама , ако не се смени веригата започва да се чува 1 чукане- зъбците пилят алуминиевият капак на ангренажа и след известно време го пробиват .Смяна на верига около 2 часа заради това ,че се точи и налива антифриз и се демонтира и монтира радиатор.
Има и 3 ти вариант - също вечен - метални зъбни колела - хамериканска му работа.
Hiace 2l след поне 2,5 млн км не правеше проблеми / но трябваше да се прави шлаф вече на блока- вадене на двигател - мисия невъзможна .Направо заварен крепеж на блока и на блока към шасито , а и вадене е гърч . Изходя е само сваляне на предн мост и надолу.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот theultimate » Пон 05 окт 2009 2:56


Според мен ремъците се слагат точно заради приходите. Всеки като купи кола сменя ремъците за всеки случаи. В нашата скромна държава ако за година се продадат 500 000 коли с по 100лв ремъци и ролки- това са 50 милиона приходи...Иначе за късане - до сега на колите в мойто семейство не се е случвало да им се къса ремък. Но пък някоя кака, която не отваря капака ако колата не спре - там това е проблем и то сериозен.


ginj
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хисаря

Re: верига или ремък?

Мнениеот ginj » Пон 05 окт 2009 14:55


С верига е по-добре. Най-големия "+" на веригата е сигурността.
По-горе никой не е отбелязал, че двигателите с верига побират повече масло. Това евентуално може да се отчете като минус, но не точно...

Ето един пример, че "-", който изтъквате за ремъка не е съвеим верен, както и минуса на веригата.
мерцедес 2.0 събира 5-5.5л. масло, Ауди 2.0 събира 3л.
Лично аз не рискувам и сменям ремък на 40-50000км.
Значи 5 смени на масло х 2л.= 10л.
10л.х14лв=140лв
Ми то ремък и ролка и труд излизат пак толкова...само дето тоя ремък може да се разплете всеки момент...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот kris11 » Пон 05 окт 2009 21:45


[quote="ginj"]
Ето един пример, че "-", който изтъквате за ремъка не е съвеим верен, както и минуса на веригата.
мерцедес 2.0 събира 5-5.5л. масло, Ауди 2.0 събира 3л.
quote]
Не е меродавно за веригите напр . 155 ца - 4 л масло с филтъра от туба 5 л зелен HPX остава повече от 1 за доливане.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 26 госта