привет.стоковите ми джанти са с ширина 5.5 инча и гуми 185/60/15.сега взех лети джанти но с ширина 6.5 инча.т.е.разликата в ширината е 2.54см.на новите джанти монтирах стоковите гуми.стоят идеално равно с джантата.но още не съм ги слагал на колата.чакам да се стопят снеговете та искам да попитам сега с тая разлика дали трябва да променям и налягането в гумите или...си остава както си е по книга????според мен сега колата ще вози по-твърдо щото гумите се изпънаха....прав ли съм??а дали ще се държи добре на пътя???или......с нормалните джанти на прав път със 180 залепяше като плюмка на пътя а тия.....изпънаха гумите--опасявам се че ще почне да захожда при по-висока скорост
SACHO7803 написа:според мен сега колата ще вози по-твърдо щото гумите се изпънаха....прав ли съм??
Според мен колата ще вози както е возила. Налягането на гумите ,си отговаря за съответният размер ,цолаж , и го пише на капачката на резервоара от вътре, в книжката, или на друго място за съответният модел автомобил. Според мен налягането не се променя.
Важен елемент от новите ти джанти е ЕТ. Виж какво написах преди няколко дни, на въпрос на колега защо му се разбива често предницата: ""Dобър ден, колега. Има нещо техническо, което избягва от погледа на всички. Това е ЕТ на джантата, цолаж на джантата, както и каква гума караш. Четох го някъде и го търся няколко пъти, но повече не съм намерил това изследване на руснаците, с диаграмите на специални стендове. Че те изследват Лада, с различни ЕТ, с различен цолаж и марка на гумите. Докато при стандартното окачване се приема за 100%, то при някой от комбинациите имаше увеличаване на амортизацията на предницата до 40%. И това при заводски части. Колко е намалението в амортиризацията при вложени части с неясен произход с монтажа им от самозвани майстори? Въпреки, че изследваният автомобил беше Лада, автоматически такъв тип изследвания се прехвърлят и за всички останали автомобили."""
Всеки един милиметър от предницата е изчислен от цяла армия инженери и те са счели, че най-доброто за този автомобил е това, с което излиза от завода.Това е комбинация от параметри, които влият на занасяне в завой, спиране на автомобила, разбиване на окачването на автомобила. Могат да се сменят металните джанти с алуминиеви, но нека да са със същите параметри. Недейте вярва на гумаджийте-те искат да си продадат стоката. Но парите са Ваши.