въпрос за съотношение на гума-джанта
-
SACHO7803
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
въпрос за съотношение на гума-джанта
привет.стоковите ми джанти са с ширина 5.5 инча и гуми 185/60/15.сега взех лети джанти но с ширина 6.5 инча.т.е.разликата в ширината е 2.54см.на новите джанти монтирах стоковите гуми.стоят идеално равно с джантата.но още не съм ги слагал на колата.чакам да се стопят снеговете
та искам да попитам сега с тая разлика дали трябва да променям и налягането в гумите или...си остава както си е по книга????според мен сега колата ще вози по-твърдо щото гумите се изпънаха....прав ли съм??а дали ще се държи добре на пътя???или......с нормалните джанти на прав път със 180 залепяше като плюмка на пътя а тия.....изпънаха гумите--опасявам се че ще почне да захожда при по-висока скорост 
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: въпрос за съотношение на гума-джанта
SACHO7803 написа:според мен сега колата ще вози по-твърдо щото гумите се изпънаха....прав ли съм??
Според мен колата ще вози както е возила.
Налягането на гумите ,си отговаря за съответният размер ,цолаж ,
и го пише на капачката на резервоара от вътре,
в книжката, или на друго място за съответният модел автомобил.
Според мен налягането не се променя.
...гумите се изпънаха,
-
SACHO7803
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: въпрос за съотношение на гума-джанта
мерси за отговора колега.не вярвам да няма промяна--но...ще видим.и гумаджиите така казаха ама те.....това им е работата 
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: въпрос за съотношение на гума-джанта
Обема на гумата е същия такаче... същия въздух вътре 
-
kiril_bulgaria
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: въпрос за съотношение на гума-джанта
Важен елемент от новите ти джанти е ЕТ.
Виж какво написах преди няколко дни, на въпрос на колега защо му се разбива често предницата:
""Dобър ден, колега. Има нещо техническо, което избягва от погледа на всички.
Това е ЕТ на джантата, цолаж на джантата, както и каква гума караш.
Четох го някъде и го търся няколко пъти, но повече не съм намерил това изследване на руснаците, с диаграмите на специални стендове. Че те изследват Лада, с различни ЕТ, с различен цолаж и марка на гумите. Докато при стандартното окачване се приема за 100%, то при някой от комбинациите имаше увеличаване на амортизацията на предницата до 40%. И това при заводски части. Колко е намалението в амортиризацията при вложени части с неясен произход с монтажа им от самозвани майстори?
Въпреки, че изследваният автомобил беше Лада, автоматически такъв тип изследвания се прехвърлят и за всички останали автомобили."""
Всеки един милиметър от предницата е изчислен от цяла армия инженери и те са счели, че най-доброто за този автомобил е това, с което излиза от завода.Това е комбинация от параметри, които влият на занасяне в завой, спиране на автомобила, разбиване на окачването на автомобила. Могат да се сменят металните джанти с алуминиеви, но нека да са със същите параметри.
Недейте вярва на гумаджийте-те искат да си продадат стоката. Но парите са Ваши.
Виж какво написах преди няколко дни, на въпрос на колега защо му се разбива често предницата:
""Dобър ден, колега. Има нещо техническо, което избягва от погледа на всички.
Това е ЕТ на джантата, цолаж на джантата, както и каква гума караш.
Четох го някъде и го търся няколко пъти, но повече не съм намерил това изследване на руснаците, с диаграмите на специални стендове. Че те изследват Лада, с различни ЕТ, с различен цолаж и марка на гумите. Докато при стандартното окачване се приема за 100%, то при някой от комбинациите имаше увеличаване на амортизацията на предницата до 40%. И това при заводски части. Колко е намалението в амортиризацията при вложени части с неясен произход с монтажа им от самозвани майстори?
Въпреки, че изследваният автомобил беше Лада, автоматически такъв тип изследвания се прехвърлят и за всички останали автомобили."""
Всеки един милиметър от предницата е изчислен от цяла армия инженери и те са счели, че най-доброто за този автомобил е това, с което излиза от завода.Това е комбинация от параметри, които влият на занасяне в завой, спиране на автомобила, разбиване на окачването на автомобила. Могат да се сменят металните джанти с алуминиеви, но нека да са със същите параметри.
Недейте вярва на гумаджийте-те искат да си продадат стоката. Но парите са Ваши.
-
SACHO7803
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: въпрос за съотношение на гума-джанта
офсета на стоковите джанти е 45 а на новите е 35.то сега туй остава...да натоваря и предницата 
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stanislavvcho и 55 госта