Колко интересно развитие... Задаваме въпрос
Dushan написа:Дилемата е следната. Една и съща марка акумулатори, за идентични пари, но единият (77 Ah) е от обикновената серия,
а другия (62 Ah) от по-скъпата (може би по читава версия).Кой ще се скапе по-бързо?
Няколко дена по-късно сме достатъчно компетентни да си отговорим сами, давайки квалификации на някой, който се е опитал да изрази мнение макар и противоположно на форумните капацитети.
Dushan написа: Какво сте направили темата ужас... и то само заради един многознайко.
Оставете го да си купува нов акумулатор(ама от скъпите дето не се отварят) на всеки 3 години ...
Купува се по-голям акумулатор, за колкото можеш да дадеш и край! За едни 30 лева-2 години живот отгоре!
Заради този тип смешници човек е добре да не изразява мнение и да излага доводи. Подаваш му ръка, а то ще ти я отхапе цялата. И за какво точно? Явно съчетанието на нисък интелект с ниска култура спомага много за развитието на темата.
Изказваш си мнението със съответните доводи и всички тъпаци скачат да ти обясняват колко си тъп, като насреща не дават нищо смислено като обосновка.
Карайте си кошниците с каквото и както искате, но се научете да уважавате и чуждото мнение, нищо че е противоположно на вашето, пък дори и да не е правилно. Някой ден пък докато четете чуждо мнение може и да протече някаква мисъл в някаква посока и дори да прозрете някаква логика, която никога не би ви хрумнала иначе. В този момент ще разберете, че не е нужно да подскачате като малки деца само защото някой мисли различно от вас и вместо да се заяждате за това как се бил изразил, да вникнете в това което е казал. И това, че 3-5 или 10 човека в някакъв форум имат еднакво мнение съвсем не означава, че са прави.
А на гения дето ще кара 10 години с големия акумулатор ще кажа да прочете точка 4 от стандартни гаранционни условия за акумулатори, която по принцип обезсмисля темата. Уточнение за тези, които няма да схванат как обезсмисля темата (забелязах че има и бавноразвиващи) - просто за акумулатори със спецификации различни от тези предписани от производителя гаранцията не важи. Простичко казано и 2 пъти по-голям и по-скъп акумулатор да си вземете, утре като се прецака, ще трябва да си вземате 3 пъти по-голям, за да изкара поне 15 години за да си избиете предния. Но пък винаги можете да се позовете на "капацитетите" от форума, които са ви казали "ПРОБЛЕМИ НЯМА,ВЗИМАЙ НАЙ-ГОЛЕМИЯ". Да де ама пари за нов няма да ви дадат нали, само акъл раздават без пари, щото той така и така не струва ...
ГАРАНЦИОННИ УСЛОВИЯ
Внимание! Гаранцията покрива фабрични дефекти, проявили се по време на гаранционния срок!
1. Рекламация може да бъде предявена, като акумулаторната батерия се представи заедно с автомобила и гаранционната карта.
2. Техническата заверка, считана за първа проверка на батерията и зарядната система на автомобила, е задължителна и безплатна. Тя трябва да се извърши в срок до 7 /седем/ дни от датата на продажбата.
Внимание! В рамките на този срок, моля заповядайте на някой от посочените в бутон „контакти” сервизи, в случай че сте извън пределите на упоменатите градове, моля посетете най-близкия до Вас сервиз, посочен на гърба на гаранционната Ви карта!
3. Проверката през 6 /шест/ месеца е по желание на клиента.
ГАРАНЦИЯТА Е НЕВАЛИДНА ПРИ:
1. Липса на гаранционна карта.
2. Липса на техническа заверка, съгласно т. 2 от гаранционните условия.
3. Марката и моделът на автомобила не отговарят на попълнените данни в гаранционната карта.
4. Неправилно избрана акумулаторна батерия, съгласно изискванията на производителя.5. Кодът, отбелязан върху акумулаторната батерия, не съответства на кода, описан в гаранционната карта.
6. Неправилно свързване, монтаж или експлоатация.
7. Има предизвикани механични повреди по стартерната батерия или са правени опити за ремонт.
8. Механично нарушаване на полюсите.
9. Електролитът на стартерната батерия е под нивото, указано от производителя.
10. Плътността на електролита в заредената батерия е над 1.28г/см.3
11. Стартерната батерия е разредена:
• Плътността на електролита е под 1.24 г/см.3
• Напрежението е под 12.4 V в покой
12. Стартерната система на МПС /моторното превозно средство/ е неизправна.
13. Стартерната батерия не е укрепена към МПС.
14. Свързаните във верига два броя батерии в един автомобил са различни по тип.
15. Електролитът в клетките на акумулаторната батерия е мътен в следствие разрушаване на активната маса поради неправилна експлоатация.
16. От вътрешната страна на вентилите и отворите на капака за вентили има тъмнокафяво или черно оцветяване, дължащо се на системно презареждане на батерията или експлоатация при ниско ниво на електролита.
17. Електролитът е замърсен с примеси.
18. По време на експлоатация е допуснато запушване на вентилационните отвори.
19. Неизправна зарядна система на автомобила (зарядното напрежение не е в границите от 13.8 V до 14.8 V).
20. Консумацията на ток при неработещ двигател и изключени консуматори е по-голяма от 50 mA.
21. Замърсена повърхност (междуполюсното разстояние) на акумулаторната батерия, което води до разреждане на същата.
22. Продължително съхранение на разредена акумулаторна батерия, което води до сулфатизация (побеляване) на клетките, а през зимата замръзване и разрушаване на клетките.