62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО 77Ah

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една

Мнениеот samo_pechka » Вто 11 фев 2014 10:45


uomoto написа:В крайна сметка купуването на по-голям акумулатор е безсмислено! Правете си сметката.

Избира се оптималния , но да кажеш ,че купуването на по-голям е безсмислено... никога не е безсмислено да е по-голям , има само (почти) плюсове и един минус- цената му . И да знаете не е важен фактор да е с колкото може по-голям стартов ток , даже обратното :exclaim По-важен е какъв е капацитета , стартовия ток... Сега съм сигурен ,че ще има компетентни мнения ,че е по-добре с максимално висок стартов ток да е ...и аз доскоро си мислех така, наложи се да "открия" топлата вода отново..просто има пряка връзка с живота и дълготрайността на аку-то, има ли акумулатора голям капацитет , а невисок стартов ток - колата си пали чудесно, валидно е и за дизел. За справка погледни акумулатори за камиони и ги сравни като показания с аку-та за коли , виж съотношение Ач/отд.ток.
П.п. алтернатора се справя абс . без проблем и с двойно по-голям от "предписания" акумулатор . Зарежда си го . За пример , колата при палене изразходва 15Ач от аку-то ( няма знач. дали е 50Ач или 150Ач - харчи си 15 Ач за палене примерно ) за динамото му е все тая дали тези 15Ач ще ги връща на малък или голям акумулатор . Проблема е когато консуматорите на колата , се приближават или не дай боже превишават по ток , давания от динамото . Тогаз се е.а майк@та на алтернатора и тогава е силно препоръчително да се смени и сложи по-мощен алтернатор , щото моментно високи токове се "поглъщат" от акумулатора , но ако са продължителни във времето - ще избушат и аку и динамо :exclaim




Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една

Мнениеот quattro^^ » Вто 11 фев 2014 21:58


stinbg написа:

и ти и интелекта ти сте доста далече от истината, с най-топли чувства ти го казвам, в спора се ражда изстината, НО с хора които не мислят и не разбират материята, спор не би имало, когато няма смисъл се получава нещо като с твоя пост, едно голямо нищо.
samo_pechka написа:
uomoto написа:В крайна сметка купуването на по-голям акумулатор е безсмислено! Правете си сметката.

Избира се оптималния , но да кажеш ,че купуването на по-голям е безсмислено... никога не е безсмислено да е по-голям , има само (почти) плюсове и един минус- цената му . И да знаете не е важен фактор да е с колкото може по-голям стартов ток , даже обратното :exclaim По-важен е какъв е капацитета , стартовия ток... Сега съм сигурен ,че ще има компетентни мнения ,че е по-добре с максимално висок стартов ток да е ...и аз доскоро си мислех така, наложи се да "открия" топлата вода отново..просто има пряка връзка с живота и дълготрайността на аку-то, има ли акумулатора голям капацитет , а невисок стартов ток - колата си пали чудесно, валидно е и за дизел. За справка погледни акумулатори за камиони и ги сравни като показания с аку-та за коли , виж съотношение Ач/отд.ток.
П.п. алтернатора се справя абс . без проблем и с двойно по-голям от "предписания" акумулатор . Зарежда си го . За пример , колата при палене изразходва 15Ач от аку-то ( няма знач. дали е 50Ач или 150Ач - харчи си 15 Ач за палене примерно ) за динамото му е все тая дали тези 15Ач ще ги връща на малък или голям акумулатор . Проблема е когато консуматорите на колата , се приближават или не дай боже превишават по ток , давания от динамото . Тогаз се е.а майк@та на алтернатора и тогава е силно препоръчително да се смени и сложи по-мощен алтернатор , щото моментно високи токове се "поглъщат" от акумулатора , но ако са продължителни във времето - ще избушат и аку и динамо :exclaim

зависи кой какво търси, много си прав и ти, стартовия ток и капацитета са в строги зависимости, но за среден клас акумулатор с малко по-висок капацитет получаваш и малко по-висок стартов ток.
колегата няма да разбере какво му говориш недей се хаби


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една

Мнениеот Dushan » Сря 12 фев 2014 21:17


Колеги, колеги!!! Какво сте направили темата ужас... и то само заради един многознайко.
Оставете го да си купува нов акумулатор(ама от скъпите дето не се отварят) на всеки 3 години,
защото на стария плочите му са станали на ***** :c020 Стария акумулатор ми беше 62 Ah.
Като го взех с колата си личаха следите на изводите от употреба... и издържа 4 години при мен с всичките изтощавания до дупка по бесетките!
И се предаде заради рядък проблем в едната клетка, който му пречи да даде стартов ток, а електролита е зареден напълно!
icon_idea Купува се по-голям акумулатор, за колкото можеш да дадеш и край! За едни 30 лева-2 години живот отгоре! icon_idea

:lock


Потребителски аватар
stinbg
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот stinbg » Сря 12 фев 2014 22:26


Колко интересно развитие... Задаваме въпрос
Dushan написа:Дилемата е следната. Една и съща марка акумулатори, за идентични пари, но единият (77 Ah) е от обикновената серия,
а другия (62 Ah) от по-скъпата (може би по читава версия).Кой ще се скапе по-бързо?

Няколко дена по-късно сме достатъчно компетентни да си отговорим сами, давайки квалификации на някой, който се е опитал да изрази мнение макар и противоположно на форумните капацитети.
Dushan написа: Какво сте направили темата ужас... и то само заради един многознайко.
Оставете го да си купува нов акумулатор(ама от скъпите дето не се отварят) на всеки 3 години ...
Купува се по-голям акумулатор, за колкото можеш да дадеш и край! За едни 30 лева-2 години живот отгоре!

Заради този тип смешници човек е добре да не изразява мнение и да излага доводи. Подаваш му ръка, а то ще ти я отхапе цялата. И за какво точно? Явно съчетанието на нисък интелект с ниска култура спомага много за развитието на темата.
Изказваш си мнението със съответните доводи и всички тъпаци скачат да ти обясняват колко си тъп, като насреща не дават нищо смислено като обосновка.
Карайте си кошниците с каквото и както искате, но се научете да уважавате и чуждото мнение, нищо че е противоположно на вашето, пък дори и да не е правилно. Някой ден пък докато четете чуждо мнение може и да протече някаква мисъл в някаква посока и дори да прозрете някаква логика, която никога не би ви хрумнала иначе. В този момент ще разберете, че не е нужно да подскачате като малки деца само защото някой мисли различно от вас и вместо да се заяждате за това как се бил изразил, да вникнете в това което е казал. И това, че 3-5 или 10 човека в някакъв форум имат еднакво мнение съвсем не означава, че са прави.
А на гения дето ще кара 10 години с големия акумулатор ще кажа да прочете точка 4 от стандартни гаранционни условия за акумулатори, която по принцип обезсмисля темата. Уточнение за тези, които няма да схванат как обезсмисля темата (забелязах че има и бавноразвиващи) - просто за акумулатори със спецификации различни от тези предписани от производителя гаранцията не важи. Простичко казано и 2 пъти по-голям и по-скъп акумулатор да си вземете, утре като се прецака, ще трябва да си вземате 3 пъти по-голям, за да изкара поне 15 години за да си избиете предния. Но пък винаги можете да се позовете на "капацитетите" от форума, които са ви казали "ПРОБЛЕМИ НЯМА,ВЗИМАЙ НАЙ-ГОЛЕМИЯ". Да де ама пари за нов няма да ви дадат нали, само акъл раздават без пари, щото той така и така не струва ...

ГАРАНЦИОННИ УСЛОВИЯ

Внимание! Гаранцията покрива фабрични дефекти, проявили се по време на гаранционния срок!

1. Рекламация може да бъде предявена, като акумулаторната батерия се представи заедно с автомобила и гаранционната карта.

2. Техническата заверка, считана за първа проверка на батерията и зарядната система на автомобила, е задължителна и безплатна. Тя трябва да се извърши в срок до 7 /седем/ дни от датата на продажбата.

Внимание! В рамките на този срок, моля заповядайте на някой от посочените в бутон „контакти” сервизи, в случай че сте извън пределите на упоменатите градове, моля посетете най-близкия до Вас сервиз, посочен на гърба на гаранционната Ви карта!

3. Проверката през 6 /шест/ месеца е по желание на клиента.

ГАРАНЦИЯТА Е НЕВАЛИДНА ПРИ:

1. Липса на гаранционна карта.

2. Липса на техническа заверка, съгласно т. 2 от гаранционните условия.

3. Марката и моделът на автомобила не отговарят на попълнените данни в гаранционната карта.

4. Неправилно избрана акумулаторна батерия, съгласно изискванията на производителя.

5. Кодът, отбелязан върху акумулаторната батерия, не съответства на кода, описан в гаранционната карта.

6. Неправилно свързване, монтаж или експлоатация.

7. Има предизвикани механични повреди по стартерната батерия или са правени опити за ремонт.

8. Механично нарушаване на полюсите.

9. Електролитът на стартерната батерия е под нивото, указано от производителя.

10. Плътността на електролита в заредената батерия е над 1.28г/см.3

11. Стартерната батерия е разредена:

• Плътността на електролита е под 1.24 г/см.3

• Напрежението е под 12.4 V в покой

12. Стартерната система на МПС /моторното превозно средство/ е неизправна.

13. Стартерната батерия не е укрепена към МПС.

14. Свързаните във верига два броя батерии в един автомобил са различни по тип.

15. Електролитът в клетките на акумулаторната батерия е мътен в следствие разрушаване на активната маса поради неправилна експлоатация.

16. От вътрешната страна на вентилите и отворите на капака за вентили има тъмнокафяво или черно оцветяване, дължащо се на системно презареждане на батерията или експлоатация при ниско ниво на електролита.

17. Електролитът е замърсен с примеси.

18. По време на експлоатация е допуснато запушване на вентилационните отвори.

19. Неизправна зарядна система на автомобила (зарядното напрежение не е в границите от 13.8 V до 14.8 V).

20. Консумацията на ток при неработещ двигател и изключени консуматори е по-голяма от 50 mA.

21. Замърсена повърхност (междуполюсното разстояние) на акумулаторната батерия, което води до разреждане на същата.

22. Продължително съхранение на разредена акумулаторна батерия, което води до сулфатизация (побеляване) на клетките, а през зимата замръзване и разрушаване на клетките.

Последна промяна от stinbg на Сря 12 фев 2014 22:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една

Мнениеот stefan4o » Сря 12 фев 2014 22:32


Dushan написа: icon_idea Купува се по-голям акумулатор, за колкото можеш да дадеш и край! За едни 30 лева-2 години живот отгоре! icon_idea

:lock

След като си наясно, защо пускаш подобна тема със смехотворния въпрос "Кое ще изкара повече?". :gruebel В другата тема за греенето на АБУ/АБД заключи, че тези мотори така си греят, сигурно щях да ти повярвам и там, ама ако не карах такъв в продължение на 5 години :mrgreen


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот samo_pechka » Сря 12 фев 2014 22:42


stinbg написа:...4. Неправилно избрана акумулаторна батерия, съгласно изискванията на производителя....

Предполагам тук става въпрос при използване на аку с по-малък капацитет от препоръчания за колата , тогава може и да не ти се признае , но пък при по-мощен, няма логика ...поне според мен. Щот' идеята е, че ако се сложи по-маломощен , довежда до изкривяване на плочи , докато с мощен - няма как да се случи или поне не и в норм.случаи.
П.п. за сведение онзи ден си гледах акумулатора на едната си кола , увисна ми ченето , оригинален акумулатор с какъвто колата е излязла от завода - 15 годишен :exclaim По него са стикери и т.н. с дати и прочие . Трябваше да го фотна . Още си пали , но се усещат вече годинките , следваща зима няма да има , това лято ще се купува нов.
Думата ми е ,че вече такова качество посмъртно няма да има - дори и за ОЕМ :no


Потребителски аватар
stinbg
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот stinbg » Сря 12 фев 2014 22:59


samo_pechka написа:Предполагам тук става въпрос при използване на аку с по-малък капацитет от препоръчания за колата.

Ами не позна - става въпрос за всички акумулатори на които не пише същите цифрички, които пише в документацията на автомобила.
samo_pechka написа:П.п. за сведение онзи ден си гледах акумулатора на едната си кола , увисна ми ченето , оригинален акумулатор с какъвто колата е излязла от завода - 15 годишен :exclaim

Сигурно има грешка, за да изкара 15 години трябва да е бил поне 3 пъти по-голям от предписания... щото иначе тук ще ти обяснят колко му е тежко на горкия акумулатор с толкова малко амперчета пресметнати от неуките инженери в завода, като палиш зимата. А представи си ако ги беше светнал някой преди 15 години да сложат два пъти по-голям - ееех как щеше да изкара 30+ години, че и повече, щото хич нямаше да се товари като палиш.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 фев 2014 23:20


stinbg написа: Сигурно има грешка, за да изкара 15 години трябва да е бил поне 3 пъти по-голям от предписания...


Преди 15 години масово се произвеждаха акумулатори с отляти решетки на плочите, които са по-дебели и по-здрави. Затова все още се намират такива батерии, които още работят. Проблема при дебелите плочи, е че могат много малко на брой да се съберат в една клетка и съответно е нисък стартовия ток на такава батерия. Както много добре знаем в един капиталистически свят големите цифри продават та технологията беше променена и почнаха масово да се използват по-тънки, но повече на брой плочи. За целта почнаха всички производители масово да ползват решетки от експандирана оловно-калциева ламарина. Това им дава по-висок стартов ток при същия размер акумулатор, което идва за сметка на надежността.

Отделно колегата samo_pechka е напълно прав. Не се признава гаранцията когато акумулатора е с капакцитет по-малък от предписания. При такъв случай гаранцията даже не получава заверка.

Обяснявам ти аз, че се опитваш да си компетентен където не ти е работата, а ти явно си голям инат :mhihi
На мен обаче ми е забавно да те гледам как се напиняш :biggrin

Ще ти дам още един малък пример белким мирясаш. Имах 2 голфа, 1,4 бензин с минимален предписан капацитет на акумулатора 44Ah и 1,9TD с минимален предписан капацитет на акумулатора 72Ah. И 2-те коли бяха със същия 70А алтернатор. Така са го решили "простите" инженери от Волфсбург :mhihi :mhihi :mhihi

Последна промяна от radi_nrj на Чет 13 фев 2014 17:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот samo_pechka » Сря 12 фев 2014 23:27


Истината е ,че ако даден доставчик реши да ви "отреже" гаранцията , ако щеш всички условия да си изпълнил - пак си от прееб@ната страна . Минали са доста акумулатори през главата ми , прави ми обаче следното нещо впечатление : ОЕМ-ски акумулатор , на каквато и кола да съм имал , е бил най-...издръжлив ли да го нарека . Всички след това купувани , никога не са достигали и на 50% годините на експлоатация , като най-зле са били на известна бълг.фирма започваща с И :thumb_down
А тоя 15 годишния ОЕМ на колата ме изуми ( и още изумява , дано не го урочасаме сега :redface ) , не е с голям стартов ток , но "върти", колата си пали засега , вярно капацитета му не е от най-малките - 80Ач.
Останах замислен в/у думите ти за т.4 и отварям сайта на http://www.akumulatori.bg/ , роввам с търсачката за препоръчаните акумулатори за даден модел ауди и моторизация .Излизат препоръки от 70Ач до 95Ач , и са с гаранциите му там . Явно чак до буква и цифра не се набляга....
stinbg написа:Ами не позна - става въпрос за всички акумулатори на които не пише същите цифрички, които пише в документацията на автомобила.

П.п. адаша ме е изпреварил :biggrin


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една

Мнениеот Dushan » Чет 13 фев 2014 10:32


stefan4o написа:
Dushan написа: icon_idea Купува се по-голям акумулатор, за колкото можеш да дадеш и край! За едни 30 лева-2 години живот отгоре! icon_idea

:lock

След като си наясно, защо пускаш подобна тема със смехотворния въпрос "Кое ще изкара повече?". :gruebel В другата тема за греенето на АБУ/АБД заключи, че тези мотори така си греят, сигурно щях да ти повярвам и там, ама ако не карах такъв в продължение на 5 години :mrgreen


Явно никой от вас не е разбрал въпроса на темата... жалко! Въпроса беше дали "специалните" скъпи акумулатори са правени
по-добре от обикновените и дават по-малко дефекти. И кой ще оцелее по-дълго? По-добре направения или с по-големия капацитет.
Относно това как съм достигнал до този извод, ще кажа че въобще не са няколко дена! Разучавах този въпрос преди да пусна темата!
И го разучавам с достатъчно теория, но най-вече от опита на хората със същия автомобил.
И главното ми заключение е, че е по-добре да можеш да го отвориш и да го обслужиш с дестилирана водица!
Ще кажа и че може би 62 Ah е оптималния вариант, но аз избрах още по-големия.
Въпрос: След 4 години с кой акумулатор ще запаля зимата при -20 градуса? 45 Ah или 77 Ah
Отговор: С този който съм избрал! С другия ще има само молитви да успее да завърти. :thumb_down
Доказателство: Намерих две оферти за 45 Ah на две годи за 50 лева! Колко ли още ще изкара - година или две?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот stefan4o » Чет 13 фев 2014 13:28


Смятам, че единодушно всички биха потвърдили, че днешната индустрия бълва доста големи боклуци с цел едната реклама и гръмки цифри. Ако не си разбрал, какво ти намеквам, мога да ти дам аналогичен случай с други стоки, които ни заобикалят. Как очакваш някой да отсече, че еди си кой акумулатор ще изкара повече от другия (въпреки, че технологията и начинът на постигане на параметрите им са явно по-различни, аз също не бях се задълбавал, но го научих от тук)? Аз преди около 3 години си взех синя Варта 44Ач мисля беше с презумпцията, че вземам нещо поне средна хубост - както знаем там са три серии черна, синя и силвър. Ами да ти кажа изкара ме 3 години и скоро си купих нов акумулатор на марката ФИАММ, която е логично да е голяма пръчка или поне няма база за сравнение с Варта. Ако тоя ФИАММ ме изкара 5 години тогава аз какъв извод бих си направил според теб?
Голяма част от авточастите и авто-консумативите са направени с доста компромиси откъм качество, за да бъдат на сносна цена до крайния потребител, което доста често обезсмисля въпросите за издръжливостта. Според мен и при акумулаторите си е огромна доза късмет, както и при телевизорите, компютрите и т.н.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО

Мнениеот Mihailov78 » Чет 13 фев 2014 23:37


Въпроса е излишен. По-голям акумулатор е винаги по-добре, стига да може да се събере на мястото си :) А и да имате повече златни монети си трябва за да ви го свалят от витрината:)

По-голямата батерия понася по-големи моментни натоварвания. Освен това в критични моменти дава повече енергия на този на който му е нужжа.

Малки акумулатори производителите слагат на малки коли, просто стартера не консумира толкова ток в пусков момент и не е нужен капацитет. Освен това малките коли (с малки мотори) принципно са опростени и нямат толкова "екстри" които да морят акумулатора.

Отделно, ако колата ви е наред няма нужда да слагате 80 ампера батерия, няма да ви е чак толкова нужна за да давате двойно повече пари. Акумулаторите, големи или малки си живеят кратко, 3-4-5 години. Живота им зависи от това колко е студена зимата, колко често карате, кой я е направил, късмет и много други фактори. Голямата батерия не гарантира по-дълъг живот. Със спестените пари купете мляко на детето или по-добро масло за колата.

Накратко и за човека с "дисертацията". :) Колега, то електротехниката не е сложна наУка, ама иска четене:) Ето обяснявам с език за първолаче и ти задавам задача за домашно: "Ако гребеш с едно канче от 40 литрова кофа и със същото канче от 77 литрова коя по-бързо ще я изпразниш? И обратно, ако си изгребал от двете кофи по 2 канчета, колко ще трябва да върнеш обратно за да ги допълниш?" :) :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта