Кой двигател е по-икономичен???

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Кой двигател е по-икономичен???

Мнениеот jettro » Сря 09 мар 2005 1:43


Колеги според Вас кой двигател е по-икономичен при извънградско - по-мощтния с повече кубици или по-слабичкия? Питам защото ми се случи следното - мой приятел с кола...горе долу колкото Голф(но френска) с двигател 1.4 моно, с трима средно статистически(на тегло)българи, за 300км извънградско, при средна скорост 110-120 му даде разход около 7л на 100км. Моя дзвер(Jetta 1.8 моно) при същите(същия маршрут на другия ден) условия за 285км точно 15л (не ме гледай умно българино, и аз не повярвах ама го засяках на пълен до горе резервоар, пълних от една и съща бинзиностанция, и същото маце ми зареждаше :D )
Та като си коментираме с приятели излиза че по-слабите мотори ги цъдят повече и като им се качим тук след 8-10годинки употреба те вече са с доста лоши показатели. А по-силничките при по-леки купета са по-запазени и по-икономични. Просто искам и вашето мнение по-въпроса.




Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 09 мар 2005 9:57


Има някаква логика защото по-малката кола, когато се натовари компенсира с повече гориво.
а например имам приятел, който след като си сложи чип тунинг на колата /тя и без това си беше мощна/, регистрира при нормално каране съответно и по нискъ разход.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 09 мар 2005 14:37


моя голф е 1.4 с двама пълнички (200кг. общо)
при 90-100 5л си ги лови...
ама и ти сравняваш различни коли...
как да ти кажа знаеш ли колко гадно се чуствам когато
мазда 626 2.0 16в с средна скорост 130-140 дава разход 7.4-7.6
с такава скорост на мен ми отива към 8...


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 09 мар 2005 14:50


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Пет 21 яну 2011 22:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ivanomir
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 14:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivanomir » Сря 09 мар 2005 14:53


1.9 tdi 110ps средно 5.4 /100км НАФТА.
Е, Това ако не е икономия...... :P


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 09 мар 2005 15:33


На мен пък ми идва друго на ум, по-малкия по работен обем двигател трябва да поддържа по-високи обороти, за да превозва с определена постоянна скорост същи товар, който превозва двигател с по-голям работен обем :?:


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 09 мар 2005 15:37


е айде пък вие сега ...
то цифрите говорят кажете сега кой с 1.8 бензин има разход
5-6 извънградско и 7-7.5 градско...
и зимата да се вдигне с 0.5л. градското...


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 09 мар 2005 17:22


Според мен логиката е по-мощният двигател (не говорим за 2-3-5 литрови зверове, ами за разлика между некъв двигател 1.4 60 коня примерно и 1.8 90 коня) на дълъг път да гори същото или дори по-малко, защото може по-лесно и без да се мъчи да поддържа скоростта..но то всичко си е относително...забелязал съм една закономерност - примерно гледам книжката на Шкода Фелиция закупена 2000 година...значи по-големите и мощни двигатели харчат по-малко или същотото колкото базовия 1.3...според мен си зависи от това дали е карб, инжекция (все пак по-нова технология) и тн.


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Мнениеот lowrider » Сря 09 мар 2005 17:48


абе незнам ама ако бордовия комп на голфа е верен за среден разход съм имал и числа от порядъка на 5Л на 100 при скорост до 110км/ч ,докато градско зимата под 8 не пада пак по данни на борд. компа. :?: :?: :?:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 09 мар 2005 21:36


Наистина много зависи от впръскването.... аз съм с 1.8 моно и извънградско съм го докарал до 8.8 /100 тва при 120-130 иначе иамх удоволствието да покарам с 180 за 15 минути и бензиномера се движеше като оборотомера..... eyecrazy иначе градско 10-11л, а едно прийателче с 1.8 пълнаинжекция му дава около 8-9 без да я юрка много


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Мнениеот jettro » Сря 09 мар 2005 21:51


Това което съм чувал за 1.8моно е че са най-икономични при скорост от 110-120км/ч. Пътя по който засяках моята позволява да си караш постоянно със 110 и наистина ме учуди малкия разход който ми даде. Е като ме жегне и я карам 140-150 и нагоре направо чувам водовъртежа в резервоара :D :D


Потребителски аватар
Doctora
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 07 яну 2005 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Doctora » Сря 09 мар 2005 21:56


Пичове това което го казвате поне някой неща са верни ,но има и още.
Разходът зависи още и от скоростната кутия защото двигателят фактически се натоварва от там.
Значи комбинация от мощен двигател и скоростна кутия може да промени разхода в двете посоки +,-.
Например кола с къси скорости достига максимална скорост при максимални обороти( казвам това от опит),от което следва ,че разхода на гориво се покачва.А същата кола с икономична скоростна кутия (която включва 4 или 5 нормални + 1 економична) ще достигне максималната си скорост ,да речем, при 4500 5000 оборота, при което и двигателя се пази повече.
Това се отнася и до малолитряжките.
Някои хонди (да не кажа всичките) които са с по-малък литраж често може да ги видим да се конкурират с по големи двигатели ,но там вече идват и оборотите.Те са с по-оборотни двигатели и пак късите скорости, и повече разход.
Естествено не зависи всичко от това, но пказва много голямо значение


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 09 мар 2005 22:17


Аз пък си мисля, че предавателното число не играе толкова голяма роля в случая, а колко добре двигателя ще смеси въздух и бензин...


Потребителски аватар
Doctora
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 07 яну 2005 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Doctora » Сря 09 мар 2005 22:19


Както казах колата е комбинация от изчислени действия(взаимодействия) между нейните компоненти. Така ,че има и голяма доза относителност....


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 09 мар 2005 23:17


И аз от опит мога да кажа че скоростната кутия играе много голяма роля, логично е при една и съща скорост по късата скоростна кутия ще има по високи обороти а по дългата по ниски, от там и по нисък разход. Затова дизелите имат 5. винаги много дълга, модерните двигатели могат да развият 150 км/ч при 2000 оборота, това е за дизел поради високият въртящ момент, за бензин обикновенно се ползват по къси скорости понеже двигателите са по високооборотни. Не поставям тема за сравнение м/у дизел и бензин просто примери, разбира се не може да става и дума за сравнение. Още един пример- аз карам нормално с 185/80/14, сега сложих 225/60/16 което е около 5-6% по голяма обиколка от предишните гуми, следователно по дълги скорости, колкото и да не ви се вярва резултата е половин литър по малко, въпреки широките гуми, което идва от по ниските обороти.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта