Та като си коментираме с приятели излиза че по-слабите мотори ги цъдят повече и като им се качим тук след 8-10годинки употреба те вече са с доста лоши показатели. А по-силничките при по-леки купета са по-запазени и по-икономични. Просто искам и вашето мнение по-въпроса.
Кой двигател е по-икономичен???
- jettro
- Мнения: 662
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе / Любимец
- Контакти:
Кой двигател е по-икономичен???
Колеги според Вас кой двигател е по-икономичен при извънградско - по-мощтния с повече кубици или по-слабичкия? Питам защото ми се случи следното - мой приятел с кола...горе долу колкото Голф(но френска) с двигател 1.4 моно, с трима средно статистически(на тегло)българи, за 300км извънградско, при средна скорост 110-120 му даде разход около 7л на 100км. Моя дзвер(Jetta 1.8 моно) при същите(същия маршрут на другия ден) условия за 285км точно 15л (не ме гледай умно българино, и аз не повярвах ама го засяках на пълен до горе резервоар, пълних от една и съща бинзиностанция, и същото маце ми зареждаше
)
Та като си коментираме с приятели излиза че по-слабите мотори ги цъдят повече и като им се качим тук след 8-10годинки употреба те вече са с доста лоши показатели. А по-силничките при по-леки купета са по-запазени и по-икономични. Просто искам и вашето мнение по-въпроса.
Та като си коментираме с приятели излиза че по-слабите мотори ги цъдят повече и като им се качим тук след 8-10годинки употреба те вече са с доста лоши показатели. А по-силничките при по-леки купета са по-запазени и по-икономични. Просто искам и вашето мнение по-въпроса.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Пет 21 яну 2011 22:01, променено общо 1 път.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
-
mad_doctor
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Според мен логиката е по-мощният двигател (не говорим за 2-3-5 литрови зверове, ами за разлика между некъв двигател 1.4 60 коня примерно и 1.8 90 коня) на дълъг път да гори същото или дори по-малко, защото може по-лесно и без да се мъчи да поддържа скоростта..но то всичко си е относително...забелязал съм една закономерност - примерно гледам книжката на Шкода Фелиция закупена 2000 година...значи по-големите и мощни двигатели харчат по-малко или същотото колкото базовия 1.3...според мен си зависи от това дали е карб, инжекция (все пак по-нова технология) и тн.
-
prj57
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Наистина много зависи от впръскването.... аз съм с 1.8 моно и извънградско съм го докарал до 8.8 /100 тва при 120-130 иначе иамх удоволствието да покарам с 180 за 15 минути и бензиномера се движеше като оборотомера..... eyecrazy иначе градско 10-11л, а едно прийателче с 1.8 пълнаинжекция му дава около 8-9 без да я юрка много
- Doctora
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пет 07 яну 2005 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пичове това което го казвате поне някой неща са верни ,но има и още.
Разходът зависи още и от скоростната кутия защото двигателят фактически се натоварва от там.
Значи комбинация от мощен двигател и скоростна кутия може да промени разхода в двете посоки +,-.
Например кола с къси скорости достига максимална скорост при максимални обороти( казвам това от опит),от което следва ,че разхода на гориво се покачва.А същата кола с икономична скоростна кутия (която включва 4 или 5 нормални + 1 економична) ще достигне максималната си скорост ,да речем, при 4500 5000 оборота, при което и двигателя се пази повече.
Това се отнася и до малолитряжките.
Някои хонди (да не кажа всичките) които са с по-малък литраж често може да ги видим да се конкурират с по големи двигатели ,но там вече идват и оборотите.Те са с по-оборотни двигатели и пак късите скорости, и повече разход.
Естествено не зависи всичко от това, но пказва много голямо значение
Разходът зависи още и от скоростната кутия защото двигателят фактически се натоварва от там.
Значи комбинация от мощен двигател и скоростна кутия може да промени разхода в двете посоки +,-.
Например кола с къси скорости достига максимална скорост при максимални обороти( казвам това от опит),от което следва ,че разхода на гориво се покачва.А същата кола с икономична скоростна кутия (която включва 4 или 5 нормални + 1 економична) ще достигне максималната си скорост ,да речем, при 4500 5000 оборота, при което и двигателя се пази повече.
Това се отнася и до малолитряжките.
Някои хонди (да не кажа всичките) които са с по-малък литраж често може да ги видим да се конкурират с по големи двигатели ,но там вече идват и оборотите.Те са с по-оборотни двигатели и пак късите скорости, и повече разход.
Естествено не зависи всичко от това, но пказва много голямо значение
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
И аз от опит мога да кажа че скоростната кутия играе много голяма роля, логично е при една и съща скорост по късата скоростна кутия ще има по високи обороти а по дългата по ниски, от там и по нисък разход. Затова дизелите имат 5. винаги много дълга, модерните двигатели могат да развият 150 км/ч при 2000 оборота, това е за дизел поради високият въртящ момент, за бензин обикновенно се ползват по къси скорости понеже двигателите са по високооборотни. Не поставям тема за сравнение м/у дизел и бензин просто примери, разбира се не може да става и дума за сравнение. Още един пример- аз карам нормално с 185/80/14, сега сложих 225/60/16 което е около 5-6% по голяма обиколка от предишните гуми, следователно по дълги скорости, колкото и да не ви се вярва резултата е половин литър по малко, въпреки широките гуми, което идва от по ниските обороти.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта

