Как карате на магистрала

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Как карате по магистрала

Карам с 60, за да пестя гориво
6
1%
Карам с позволената скорост , собразена с пътните условия
269
45%
Карам с колкото може да вдигне колата
33
5%
Не изпреварвам, или много рядко
18
3%
Изпреварвам нормално, и не присвяткам ако има някой пред мен
241
40%
Аз съм царя на пътя и всички дето се влачат по-бавно от мен, трябва да ми правят път
36
6%
 
Общо гласове: 603
Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот Petrolhead » Пет 09 сеп 2011 11:50


според мен всеки, който кара с скорост над ограничението, трябва да бъде глобяван подобаващо.
колеги, трябва да се отучите да нарушавате правилата, за ваша и моя безопасност е.
на всеки му се е случвало да опита, но не бива това да се превръща в маниер на шофиране. не забравяйте че агресията на пътя е белег на дълбоки комплекси.




Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот Aprilia » Пет 09 сеп 2011 11:51


myrshavija написа:
Aprilia написа:...Тези ограничения по магистрали градове и извънградско са мислени през годините когато трабанта е бил модерна соц кола, а волгата извънземна технология от ново поколение mhihi След 98-ма година смея да твърдя почти всяка кола безпроблемно достига 150-160км/ч да не говорим че средният клас 1.6-1.8 достигат 200 без особен проблем, защо така ? Нали всички са моралисти и спазват ограниченията ?
До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж :roll: mhihi

Хайде сега виж линкчето, което ще добавя. Като махнем най-ниските и най-високите стойноси, ще се окаже, че ограничението при нас е в горната граница - варира между 100 и 130 в почти всички цитирани страни:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country


Аз не съм казал че ограничението е направено 150, просто се обсъждаше дали да не се направи, точно поради това което споменах горе, че ограниченията са от време оно, а света се развива, автомобилната индустрия също. Към колегата който ме цитира по-горе, хвърчат си колега и още как, всеки си преценя риска от глоба и си прави сметката, да не говорим че при ограничение 130 и скорост от 150 на запад почти никой не ти прави проблем, поне в Италия дори много от камерите са настроени да снимат от 140 нагоре.
Абе като гледах линка от Уикипедия, аз се чудех що германското население намаляло на половина, мислех си заради 2-рата световна, ама то било заради това че нямат ограничение на магистралата mhihi


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот Aprilia » Пет 09 сеп 2011 11:53


pe6kata написа:Преиначават ти думите по много грозен начин, даже ти вкарават думи в устата, дето не си ги и изрекла.



Petrolhead написа:не забравяйте че агресията на пътя е



Колко беше прав Пешката mhihi


Потребителски аватар
DarkForce
Мнения: 140
Регистриран на: Сря 30 мар 2011 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: твърдо стъпил на земята

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот DarkForce » Пет 09 сеп 2011 12:02


Petrolhead написа:според мен всеки, който кара с скорост над ограничението, трябва да бъде глобяван подобаващо.
колеги, трябва да се отучите да нарушавате правилата, за ваша и моя безопасност е.
на всеки му се е случвало да опита, но не бива това да се превръща в маниер на шофиране. не забравяйте че агресията на пътя е белег на дълбоки комплекси.


Petrolhead
напълно подкрепям това мнение
и с оглед на това, че в повечето страни с изключение на Германия и вероятно още някоя, скоростта е ограничена на 130 км на аутобаните - не виждам смисъл изобщо да се коментира дали това е разумната скорост за обществените пътища !

контрола и глобите трябва да са сурови

все пак "състезателите" по пътищата освен своя живот и здраве, застрашават и този на останалите - което е недопустимо !
а не са един и два инцидентите дори с истински професионалисти случващи се извън пистите!
поздрави


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот VWGT » Пет 09 сеп 2011 12:14


myrshavija написа:
Aprilia написа:...Тези ограничения по магистрали градове и извънградско са мислени през годините когато трабанта е бил модерна соц кола, а волгата извънземна технология от ново поколение mhihi След 98-ма година смея да твърдя почти всяка кола безпроблемно достига 150-160км/ч да не говорим че средният клас 1.6-1.8 достигат 200 без особен проблем, защо така ? Нали всички са моралисти и спазват ограниченията ?
До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж :roll: mhihi

Хайде сега виж линкчето, което ще добавя. Като махнем най-ниските и най-високите стойноси, ще се окаже, че ограничението при нас е в горната граница - варира между 100 и 130 в почти всички цитирани страни:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country

освен това ограничения съвсем не са мислени заради трабантчетата и тн ... и веднага ще дам най-простия пример със скоростта от 50 км/ч в градски условия: една от причините да е точно 50 беше чисто статистическата сметка, че като удариш човек с 50, в над 80% от случайте остава жив, докато ако го шибнеш с 60 - шансовете му намаляваха до под 30% (точните % не ги помня, но разликата беше голяма)

а относно магистралите знам че ще дадеш пример с Германия където няма ограничения, но знаеш ли колко струва поддръжката на 1км аутобан ?? и не става дума само за пътна настилка, ами говорим за цялостен център за управление на трафика, хелиптори, поддържане на видеонаблюдение и тн и тн, все неща за да се минимизира риска въпреки скоростта, искам да те видя там как ще натискаш някой и псветкаш отзад ...


Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот RANOPILE » Пет 09 сеп 2011 12:38


Аз също съм съгласен с мнението, че под 80-90км/ч не е подходящо за магистрала. Първо защото почти всички коли имат и 5-а предавка и ако ги изредиш правилно си най-малкото на тази скорост, пък и тогава е най-икономична колата. ;)
За колегите каращи бързо, един-два до 5-6 пъти да се пробва колата може да се кара по-бързичко, но иначе по-спокойно и разумно най-вече. Пък и от финансова гледна точка също е по-правилно да се кара в ограничението, защото едва ли някой има излични най-малкото 20-30 лева за рушвет или по-лошото акт и взимане на точки.


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот elimn » Пет 09 сеп 2011 12:45


Petrolhead написа:не забравяйте че агресията на пътя е белег на дълбоки комплекси.

Агресията на пътя не е да караш бързо по магистрала, и не да подсетиш някой който безпричинно си лази с 90 в лявото платно с едно примигване на фарове. Агресията е, когато опиташ да изпревариш блейка говореща по телефон, изведнъж да се сети, че може да кара и по-бързо, точно като се изравниш с него. Също агресия е, когато си спрял на пешеходна пътека да мине човек, някой бърз задник да нагази спирачки и да си залепи и двете ръце на клаксона. Или пък точно на магистрала същата блейка да забрави че е на дълги, когато се разминавате и след като го подсетиш да си остане на дълги.
А дълбоките комплекси гледам доста колеги гледат да ги избият чрез клавиатури.
И... обичам си Голфа love.vw , точно защото е бърз, надежден и не ми се налага да карам с 90 на 6-та, за да пестя гориво.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот Aprilia » Пет 09 сеп 2011 13:45


VWGT написа: искам да те видя там как ще натискаш някой и псветкаш отзад ...

Ти сериозно ли ? карал ли си в Германия, ама честно :Mr Green Fun
В Германия и Австрия дори където има ограничение на магистралата, в момента в който се движиш в някоя от бързите ленти с неадекватна за това скорост започва канонада от светлини mhihi те не просто ти светкат ами ти правят светлинно шоу


Потребителски аватар
Shakez
Мнения: 160
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBAB
Местоположение: Sofia

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот Shakez » Пет 09 сеп 2011 13:56


Темпомат, 130, когато се налага намалявам, но присветквам. Докато четох някои от мненията на колегите, признавам си не прочетох 10-те страници, видях нещо от сорта на "с 90 в лява лента". Ако толкова може автомобилът изпреварващ камион, движещ се с 80 няма да присветна, но много мразя когато карам с позволената скорост 10 метра преди мен, някой да даде мигач и да предприеме /разбирай, засече ме/ изпреварване. Много пъти ми се е случвало да си карам в средна лента със 120-130 да настигна по-бавно движещо се превозно средство, но в същото време да видя, че някой в лявата лента се движи по-бързо и има намерение да продължи движението си. Цивилизовано в този случай е да оставиш движещото се превозно средство в лявата лента да завърши изпреварването, а не да му попречиш.

Друг случай е, да не дам път на такива водачи след което, те да изпреварят и да включат дълги, просто защото не съм го оставил да ме "засече". Случвало ми се е и да пускам такива водачи, в случай, че виждам, че колегата е предупредил навреме, просто отнемам газта.

Също така, пак не срещнах мнение (и отново казвам не четох всички страници с мнения), но на въпроса как карам на магистрала - в средната лента. Лявата служи за изпреварване. В същото време виждам много водачи на МПС, които явно са пропуснали тази част от правилника, респективно листовките.

Генерално наблюденията са ми, че има много ИДИОТИ по пътищата /между които съм бил, а може да се случи и да бъда и аз/ и трябва да внимаваме много качвайки се да шофираме.

BTW понеже съм нов в този форум и от тази година забелязвам коли със стикери VWCLUB и ми прави впечатление, че не всички тук сме много "примерни" шофьори.

Всичко най-добро и Drive safely.


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот MK4 » Пет 09 сеп 2011 14:10


Shakez написа:Много пъти ми се е случвало да си карам в средна лента със 120-130 да настигна по-бавно движещо се превозно средство, но в същото време да видя, че някой в лявата лента се движи по-бързо и има намерение да продължи движението си. Цивилизовано в този случай е да оставиш движещото се превозно средство в лявата лента да завърши изпреварването, а не да му попречиш.



:bowdown :bowdown

Много малко хора го правят за съжаление. Редовно се налага да ползвам спирачки заради това че някой решава да изпреварва със 100 км/ч друг който кара с 90 км/ч и изскача пред мене (аз идвам със 130-140 да кажеме) и си мисли че като кара в ограничението и над минималната скорост си е в правото и аз трябва да го чакам да се тътри с 90-100 в лява лента!!
Не всичко е правилник, трябва и малко мисъл!!

Тогава не средни пръсти и роднини ами и други неща заслужават такива индивиди...


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот radik90 » Пет 09 сеп 2011 14:30


Със 130-40 карам, рядко 150 просто така ми е кеф. Да може да си напомпаш адреналина и да караш с 200, ама нито пътищата ни са от хубави нито има култура на каране. Не може зимата на хемус да карам със 90 в зверски сняг и лед и един да излезе от бензиностанция с 20 директно в средната лента (дясната аварийната). Като по чудо не го размазах.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот sk. » Пет 09 сеп 2011 14:54


Принципно си зависи, някои завои на магистралата са гадни и там влизам г/д в средата на 5та (5500-6000), други са по-приятни за взимане и там минавам в началото на 6-та (5000 оборота), докато на правата си карам на максимално отворен дросел.., така елиминирам фактора някои да ми зажули задната броня. На кръгово беше малко по-кофти, докато свикна да си виждам задния номер все се стрясках, ама сега всичко си е ОК.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот VWGT » Пет 09 сеп 2011 15:11


Aprilia написа:
VWGT написа: искам да те видя там как ще натискаш някой и псветкаш отзад ...

Ти сериозно ли ? карал ли си в Германия, ама честно :Mr Green Fun
В Германия и Австрия дори където има ограничение на магистралата, в момента в който се движиш в някоя от бързите ленти с неадекватна за това скорост започва канонада от светлини mhihi те не просто ти светкат ами ти правят светлинно шоу

не, никога ... и си приказвам наизуст


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот myrshavija » Пет 09 сеп 2011 15:28


Интересно, аз съм карал само няколко седмици в Германия, но никога не са ми святкали, макар да карах безкрайно немощен голф 1.3. Намалят, изчакват и като се прибереш отлитат напред, без святкане и без драми. Като се включваш на магистралата ти освобождават дясната лента ...


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Как карате на магистрала

Мнениеот Aprilia » Пет 09 сеп 2011 16:06


Това че са крайно културни е вярно и че правят път да се включиш и много други работи, но когато се движиш със 150 в най-лявата лента ти правят светлинно шоу или не знам може просто аз да не съм им бил симпатичен :Mr Green Fun



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта