според мен всеки, който кара с скорост над ограничението, трябва да бъде глобяван подобаващо.
колеги, трябва да се отучите да нарушавате правилата, за ваша и моя безопасност е.
на всеки му се е случвало да опита, но не бива това да се превръща в маниер на шофиране. не забравяйте че агресията на пътя е белег на дълбоки комплекси.



Как карате на магистрала
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Как карате на магистрала
myrshavija написа:Aprilia написа:...Тези ограничения по магистрали градове и извънградско са мислени през годините когато трабанта е бил модерна соц кола, а волгата извънземна технология от ново поколениеСлед 98-ма година смея да твърдя почти всяка кола безпроблемно достига 150-160км/ч да не говорим че средният клас 1.6-1.8 достигат 200 без особен проблем, защо така ? Нали всички са моралисти и спазват ограниченията ?
До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж![]()
Хайде сега виж линкчето, което ще добавя. Като махнем най-ниските и най-високите стойноси, ще се окаже, че ограничението при нас е в горната граница - варира между 100 и 130 в почти всички цитирани страни:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country
Аз не съм казал че ограничението е направено 150, просто се обсъждаше дали да не се направи, точно поради това което споменах горе, че ограниченията са от време оно, а света се развива, автомобилната индустрия също. Към колегата който ме цитира по-горе, хвърчат си колега и още как, всеки си преценя риска от глоба и си прави сметката, да не говорим че при ограничение 130 и скорост от 150 на запад почти никой не ти прави проблем, поне в Италия дори много от камерите са настроени да снимат от 140 нагоре.
Абе като гледах линка от Уикипедия, аз се чудех що германското население намаляло на половина, мислех си заради 2-рата световна, ама то било заради това че нямат ограничение на магистралата

- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Как карате на магистрала
pe6kata написа:Преиначават ти думите по много грозен начин, даже ти вкарават думи в устата, дето не си ги и изрекла.
Petrolhead написа:не забравяйте че агресията на пътя е
Колко беше прав Пешката

- DarkForce
- Мнения: 140
- Регистриран на: Сря 30 мар 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: твърдо стъпил на земята
Re: Как карате на магистрала
Petrolhead написа:според мен всеки, който кара с скорост над ограничението, трябва да бъде глобяван подобаващо.
колеги, трябва да се отучите да нарушавате правилата, за ваша и моя безопасност е.
на всеки му се е случвало да опита, но не бива това да се превръща в маниер на шофиране. не забравяйте че агресията на пътя е белег на дълбоки комплекси.
Petrolhead
напълно подкрепям това мнение
и с оглед на това, че в повечето страни с изключение на Германия и вероятно още някоя, скоростта е ограничена на 130 км на аутобаните - не виждам смисъл изобщо да се коментира дали това е разумната скорост за обществените пътища !
контрола и глобите трябва да са сурови
все пак "състезателите" по пътищата освен своя живот и здраве, застрашават и този на останалите - което е недопустимо !
а не са един и два инцидентите дори с истински професионалисти случващи се извън пистите!
поздрави
Re: Как карате на магистрала
myrshavija написа:Aprilia написа:...Тези ограничения по магистрали градове и извънградско са мислени през годините когато трабанта е бил модерна соц кола, а волгата извънземна технология от ново поколениеСлед 98-ма година смея да твърдя почти всяка кола безпроблемно достига 150-160км/ч да не говорим че средният клас 1.6-1.8 достигат 200 без особен проблем, защо така ? Нали всички са моралисти и спазват ограниченията ?
До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж![]()
Хайде сега виж линкчето, което ще добавя. Като махнем най-ниските и най-високите стойноси, ще се окаже, че ограничението при нас е в горната граница - варира между 100 и 130 в почти всички цитирани страни:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country
освен това ограничения съвсем не са мислени заради трабантчетата и тн ... и веднага ще дам най-простия пример със скоростта от 50 км/ч в градски условия: една от причините да е точно 50 беше чисто статистическата сметка, че като удариш човек с 50, в над 80% от случайте остава жив, докато ако го шибнеш с 60 - шансовете му намаляваха до под 30% (точните % не ги помня, но разликата беше голяма)
а относно магистралите знам че ще дадеш пример с Германия където няма ограничения, но знаеш ли колко струва поддръжката на 1км аутобан ?? и не става дума само за пътна настилка, ами говорим за цялостен център за управление на трафика, хелиптори, поддържане на видеонаблюдение и тн и тн, все неща за да се минимизира риска въпреки скоростта, искам да те видя там как ще натискаш някой и псветкаш отзад ...
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: Как карате на магистрала
Аз също съм съгласен с мнението, че под 80-90км/ч не е подходящо за магистрала. Първо защото почти всички коли имат и 5-а предавка и ако ги изредиш правилно си най-малкото на тази скорост, пък и тогава е най-икономична колата.
За колегите каращи бързо, един-два до 5-6 пъти да се пробва колата може да се кара по-бързичко, но иначе по-спокойно и разумно най-вече. Пък и от финансова гледна точка също е по-правилно да се кара в ограничението, защото едва ли някой има излични най-малкото 20-30 лева за рушвет или по-лошото акт и взимане на точки.

За колегите каращи бързо, един-два до 5-6 пъти да се пробва колата може да се кара по-бързичко, но иначе по-спокойно и разумно най-вече. Пък и от финансова гледна точка също е по-правилно да се кара в ограничението, защото едва ли някой има излични най-малкото 20-30 лева за рушвет или по-лошото акт и взимане на точки.
- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: Как карате на магистрала
Petrolhead написа:не забравяйте че агресията на пътя е белег на дълбоки комплекси.
Агресията на пътя не е да караш бързо по магистрала, и не да подсетиш някой който безпричинно си лази с 90 в лявото платно с едно примигване на фарове. Агресията е, когато опиташ да изпревариш блейка говореща по телефон, изведнъж да се сети, че може да кара и по-бързо, точно като се изравниш с него. Също агресия е, когато си спрял на пешеходна пътека да мине човек, някой бърз задник да нагази спирачки и да си залепи и двете ръце на клаксона. Или пък точно на магистрала същата блейка да забрави че е на дълги, когато се разминавате и след като го подсетиш да си остане на дълги.
А дълбоките комплекси гледам доста колеги гледат да ги избият чрез клавиатури.
И... обичам си Голфа

- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Как карате на магистрала
VWGT написа: искам да те видя там как ще натискаш някой и псветкаш отзад ...
Ти сериозно ли ? карал ли си в Германия, ама честно

В Германия и Австрия дори където има ограничение на магистралата, в момента в който се движиш в някоя от бързите ленти с неадекватна за това скорост започва канонада от светлини

- Shakez
- Мнения: 160
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Sofia
Re: Как карате на магистрала
Темпомат, 130, когато се налага намалявам, но присветквам. Докато четох някои от мненията на колегите, признавам си не прочетох 10-те страници, видях нещо от сорта на "с 90 в лява лента". Ако толкова може автомобилът изпреварващ камион, движещ се с 80 няма да присветна, но много мразя когато карам с позволената скорост 10 метра преди мен, някой да даде мигач и да предприеме /разбирай, засече ме/ изпреварване. Много пъти ми се е случвало да си карам в средна лента със 120-130 да настигна по-бавно движещо се превозно средство, но в същото време да видя, че някой в лявата лента се движи по-бързо и има намерение да продължи движението си. Цивилизовано в този случай е да оставиш движещото се превозно средство в лявата лента да завърши изпреварването, а не да му попречиш.
Друг случай е, да не дам път на такива водачи след което, те да изпреварят и да включат дълги, просто защото не съм го оставил да ме "засече". Случвало ми се е и да пускам такива водачи, в случай, че виждам, че колегата е предупредил навреме, просто отнемам газта.
Също така, пак не срещнах мнение (и отново казвам не четох всички страници с мнения), но на въпроса как карам на магистрала - в средната лента. Лявата служи за изпреварване. В същото време виждам много водачи на МПС, които явно са пропуснали тази част от правилника, респективно листовките.
Генерално наблюденията са ми, че има много ИДИОТИ по пътищата /между които съм бил, а може да се случи и да бъда и аз/ и трябва да внимаваме много качвайки се да шофираме.
BTW понеже съм нов в този форум и от тази година забелязвам коли със стикери VWCLUB и ми прави впечатление, че не всички тук сме много "примерни" шофьори.
Всичко най-добро и Drive safely.
Друг случай е, да не дам път на такива водачи след което, те да изпреварят и да включат дълги, просто защото не съм го оставил да ме "засече". Случвало ми се е и да пускам такива водачи, в случай, че виждам, че колегата е предупредил навреме, просто отнемам газта.
Също така, пак не срещнах мнение (и отново казвам не четох всички страници с мнения), но на въпроса как карам на магистрала - в средната лента. Лявата служи за изпреварване. В същото време виждам много водачи на МПС, които явно са пропуснали тази част от правилника, респективно листовките.
Генерално наблюденията са ми, че има много ИДИОТИ по пътищата /между които съм бил, а може да се случи и да бъда и аз/ и трябва да внимаваме много качвайки се да шофираме.
BTW понеже съм нов в този форум и от тази година забелязвам коли със стикери VWCLUB и ми прави впечатление, че не всички тук сме много "примерни" шофьори.
Всичко най-добро и Drive safely.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Как карате на магистрала
Shakez написа:Много пъти ми се е случвало да си карам в средна лента със 120-130 да настигна по-бавно движещо се превозно средство, но в същото време да видя, че някой в лявата лента се движи по-бързо и има намерение да продължи движението си. Цивилизовано в този случай е да оставиш движещото се превозно средство в лявата лента да завърши изпреварването, а не да му попречиш.


Много малко хора го правят за съжаление. Редовно се налага да ползвам спирачки заради това че някой решава да изпреварва със 100 км/ч друг който кара с 90 км/ч и изскача пред мене (аз идвам със 130-140 да кажеме) и си мисли че като кара в ограничението и над минималната скорост си е в правото и аз трябва да го чакам да се тътри с 90-100 в лява лента!!
Не всичко е правилник, трябва и малко мисъл!!
Тогава не средни пръсти и роднини ами и други неща заслужават такива индивиди...
Re: Как карате на магистрала
Със 130-40 карам, рядко 150 просто така ми е кеф. Да може да си напомпаш адреналина и да караш с 200, ама нито пътищата ни са от хубави нито има култура на каране. Не може зимата на хемус да карам със 90 в зверски сняг и лед и един да излезе от бензиностанция с 20 директно в средната лента (дясната аварийната). Като по чудо не го размазах.
Re: Как карате на магистрала
Принципно си зависи, някои завои на магистралата са гадни и там влизам г/д в средата на 5та (5500-6000), други са по-приятни за взимане и там минавам в началото на 6-та (5000 оборота), докато на правата си карам на максимално отворен дросел.., така елиминирам фактора някои да ми зажули задната броня. На кръгово беше малко по-кофти, докато свикна да си виждам задния номер все се стрясках, ама сега всичко си е ОК.
Re: Как карате на магистрала
Aprilia написа:VWGT написа: искам да те видя там как ще натискаш някой и псветкаш отзад ...
Ти сериозно ли ? карал ли си в Германия, ама честно![]()
В Германия и Австрия дори където има ограничение на магистралата, в момента в който се движиш в някоя от бързите ленти с неадекватна за това скорост започва канонада от светлините не просто ти светкат ами ти правят светлинно шоу
не, никога ... и си приказвам наизуст
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как карате на магистрала
Интересно, аз съм карал само няколко седмици в Германия, но никога не са ми святкали, макар да карах безкрайно немощен голф 1.3. Намалят, изчакват и като се прибереш отлитат напред, без святкане и без драми. Като се включваш на магистралата ти освобождават дясната лента ...
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Как карате на магистрала
Това че са крайно културни е вярно и че правят път да се включиш и много други работи, но когато се движиш със 150 в най-лявата лента ти правят светлинно шоу или не знам може просто аз да не съм им бил симпатичен 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Angel_ и 44 госта