Помислете преди да си купувате ксенон (XENON)

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Нед 25 ное 2007 9:05


dobrinb написа:Ами по-скоро е нежелателно, защото се получава голямо разсейване и заслепяване на водачите на насрещно движещите се автомобили. Най-добре е, ако фарът е с лупа, или в краен случай от по-новите фарове, които макар да не са с лупи, са с прозрачно пластмасово покритие вместо релефно стъкло.
точно така е :lol:




Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Нед 06 яну 2008 23:15


съгласен съм и аз :handshake


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 07 яну 2008 22:05


Winner25 написа:Това значи ли ли че на пасат Б4 фаровете като са със стъкло с някви линии не е желателно да се слага ксенон?


Слагай и не му мисли, Голчо ще го оборудвам скоро с такива .


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 07 яну 2008 22:06


santo_trafficante написа:
dobrinb написа:Ами по-скоро е нежелателно, защото се получава голямо разсейване и заслепяване на водачите на насрещно движещите се автомобили. Най-добре е, ако фарът е с лупа, или в краен случай от по-новите фарове, които макар да не са с лупи, са с прозрачно пластмасово покритие вместо релефно стъкло.
точно така е :lol:


със сигурност...
глупости хора-няма такива работи... :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 07 яну 2008 22:10


Може и да има някво разсейване ,но практически няма проблеми.Аз си сложих ксенон и до сега никой не ми е присвятквал.По-принцип тва дето заслепява са турските крушки Xenon дето са по 15 лева и отзад с ситен шрифт пише че са за show car.Другото е че като се смени крушката иска да се направи реглаж на фара/тва вече заслупява/


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 07 яну 2008 22:19


доколкото знам при съвременните фарове с кристално стъкло гъзарията иска жертви, демек рошавото стъкло е там за да направи снопа севтлина по мек и по концентриран (yossarian е наясно точно за какво иде реч-може и да бъркам) а при кристалните фарове тая задача е оставена на рефлектора-който затва е къдрав. но той не може физически да постигне 100/100 ефекта от стъклото.
ако вземете един фар с кристално стъкло и един с къдраво и ги сравните на стена-веднага ще видите колко различен е снопа.
ако свалите стъклото на къдрав фар и го слагате и сваляте докато свети на стена-също ще разберете къде е ключа от палатката.
лупата помага на фара да е с друго фокусно разстояние-демек може да е по малък като размер и по ефективен за размера си. но това няма нищо общо с източника на светлина.

писах някъде другаде-конструирането на един фар започва и се гради около източника на светлина. при крушката с нажежаема жичка той е цилиндричен (жичката) а при ксенона сърповиден (волтова дъга) оттам идва разсейката. рефлектора на конвенционален фар не е изчисляван за друг източник на светлина освен цилиндричен и сърповидния предизвиква разсейки.
лупата няма нищо общо-причината е в рефлекторите!


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Вто 08 яну 2008 13:53


:applause: кратко и ясно


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Вто 08 яну 2008 22:40


wili98 написа:колеги.. някой от вас предполагам са чували за двусекционни фарове? нали..
ми там когато флашваш светят дългите.. късите светят постоянно...
какво пречи на дългите да си останеш с халогенни крушки...

това което казате за къси/дълги, се нарича БиКсенон...


А ако сте и достатъчно хитри, ще си направите дневни светлини от крушките за дълги ... ;)

Аз ли да ви открехвам за топлата вода...



Бях пускал тема по въпроса на пасата как дългите, които са Н4 да ги направя да ми светят и като къси, но никои нищо не каза. Врътката за пускането на светлините има само за задни халогени.
В юнито казаха че ако се смени врътката нищо няма да се промени, трябвало цялата инсталация....
Ако си светнат по въпроса ... сподели, ще съм ти благодарен.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 14 яну 2008 14:22


Гледам че темата е станала доста дълга (10 страници); нямах време да я прегледам цялата, може и това, което предлагам, вече да е написано. Ето една много хубава статия (на руски) - ЦЪК.


Потребителски аватар
jafara
Мнения: 949
Регистриран на: Нед 14 май 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jafara » Пон 14 яну 2008 17:09


При мен се получи така :wink:

Изображение


Потребителски аватар
yeti123
Мнения: 424
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот yeti123 » Вто 15 яну 2008 16:53


Бая се изписа за XENON системите! Всички ние също така сме фенове на HELLA и на качествените продукти който те предлагат!
Ето един доста ОБРАЗОВАТЕЛЕН линк към тяхната страница и ПЛЮСОВЕТЕ на ксенона! Вижте клиповете и после всеки да си направи извод - помага или не!

КСЕНОН HELLA[url]

След видяното съм за КСЕНОНА (не говорим за онзи по 30лв.)


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Чет 17 апр 2008 10:08


Сори, че дигам стара тема, но на първата страница прочетох коментар от wili за стъкла, които спирали УВ светлина.
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда :)


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Чет 17 апр 2008 13:13


ISRalien написа:Сори, че дигам стара тема, но на първата страница прочетох коментар от wili за стъкла, които спирали УВ светлина.
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда :)
Преподавателя ти трябва да му скъсат тапията.
Обикновеното стъкло е много добър естествен филтър на ултравиолет.
УВ филтър е нужен ако тръгнеш да си купуваш "фешън" цайси с пластмаса вместо обикновено стъкло (или с т.н. кристално стъкло, което е пропускливо за УВ)
Накратко, ако фара или крушката са от стъкло - те служат и като УВ филтър. Ако са от пластмаса - хората отсреща духат супата... ако предния им джам е пластмасов или карат с глава извън колата :D :ihaaaaa


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Пет 18 апр 2008 9:00


не знам за отсрешните коли, но е по-интересно въздействието на UV лъчите върху рефлектора на фара /все пак е пластмасов/


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Пет 18 апр 2008 12:23


restless написа:
ISRalien написа:Сори, че дигам стара тема, но на първата страница прочетох коментар от wili за стъкла, които спирали УВ светлина.
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда :)
Преподавателя ти трябва да му скъсат тапията.
Обикновеното стъкло е много добър естествен филтър на ултравиолет.
УВ филтър е нужен ако тръгнеш да си купуваш "фешън" цайси с пластмаса вместо обикновено стъкло (или с т.н. кристално стъкло, което е пропускливо за УВ)
Накратко, ако фара или крушката са от стъкло - те служат и като УВ филтър. Ако са от пластмаса - хората отсреща духат супата... ако предния им джам е пластмасов или карат с глава извън колата :D :ihaaaaa


Ти говориш глупости в случая.
Нали знаеш тези лампи, които ги слагат по дискотеките и които се използват за осветяване на банкноти. Т.нар. black light, или черна светлина. Знаеш, дето като се озъбиш срещу нея все едно ти светят зъбите. Това е вид УВ светлина. Е, според твоята теория, ако пред такава лампа сложиш нормално стъкло, тя не би трябвало да мине през него? Готов ли си да сложиш пари на това твърдение?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта