точно така еdobrinb написа:Ами по-скоро е нежелателно, защото се получава голямо разсейване и заслепяване на водачите на насрещно движещите се автомобили. Най-добре е, ако фарът е с лупа, или в краен случай от по-новите фарове, които макар да не са с лупи, са с прозрачно пластмасово покритие вместо релефно стъкло.
Помислете преди да си купувате ксенон (XENON)
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
santo_trafficante написа:точно така еdobrinb написа:Ами по-скоро е нежелателно, защото се получава голямо разсейване и заслепяване на водачите на насрещно движещите се автомобили. Най-добре е, ако фарът е с лупа, или в краен случай от по-новите фарове, които макар да не са с лупи, са с прозрачно пластмасово покритие вместо релефно стъкло.
със сигурност...
глупости хора-няма такива работи...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Може и да има някво разсейване ,но практически няма проблеми.Аз си сложих ксенон и до сега никой не ми е присвятквал.По-принцип тва дето заслепява са турските крушки Xenon дето са по 15 лева и отзад с ситен шрифт пише че са за show car.Другото е че като се смени крушката иска да се направи реглаж на фара/тва вече заслупява/
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
доколкото знам при съвременните фарове с кристално стъкло гъзарията иска жертви, демек рошавото стъкло е там за да направи снопа севтлина по мек и по концентриран (yossarian е наясно точно за какво иде реч-може и да бъркам) а при кристалните фарове тая задача е оставена на рефлектора-който затва е къдрав. но той не може физически да постигне 100/100 ефекта от стъклото.
ако вземете един фар с кристално стъкло и един с къдраво и ги сравните на стена-веднага ще видите колко различен е снопа.
ако свалите стъклото на къдрав фар и го слагате и сваляте докато свети на стена-също ще разберете къде е ключа от палатката.
лупата помага на фара да е с друго фокусно разстояние-демек може да е по малък като размер и по ефективен за размера си. но това няма нищо общо с източника на светлина.
писах някъде другаде-конструирането на един фар започва и се гради около източника на светлина. при крушката с нажежаема жичка той е цилиндричен (жичката) а при ксенона сърповиден (волтова дъга) оттам идва разсейката. рефлектора на конвенционален фар не е изчисляван за друг източник на светлина освен цилиндричен и сърповидния предизвиква разсейки.
лупата няма нищо общо-причината е в рефлекторите!
ако вземете един фар с кристално стъкло и един с къдраво и ги сравните на стена-веднага ще видите колко различен е снопа.
ако свалите стъклото на къдрав фар и го слагате и сваляте докато свети на стена-също ще разберете къде е ключа от палатката.
лупата помага на фара да е с друго фокусно разстояние-демек може да е по малък като размер и по ефективен за размера си. но това няма нищо общо с източника на светлина.
писах някъде другаде-конструирането на един фар започва и се гради около източника на светлина. при крушката с нажежаема жичка той е цилиндричен (жичката) а при ксенона сърповиден (волтова дъга) оттам идва разсейката. рефлектора на конвенционален фар не е изчисляван за друг източник на светлина освен цилиндричен и сърповидния предизвиква разсейки.
лупата няма нищо общо-причината е в рефлекторите!
- bu4komobil
- Мнения: 804
- Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Труро
wili98 написа:колеги.. някой от вас предполагам са чували за двусекционни фарове? нали..
ми там когато флашваш светят дългите.. късите светят постоянно...
какво пречи на дългите да си останеш с халогенни крушки...
това което казате за къси/дълги, се нарича БиКсенон...
А ако сте и достатъчно хитри, ще си направите дневни светлини от крушките за дълги ...
Аз ли да ви открехвам за топлата вода...
Бях пускал тема по въпроса на пасата как дългите, които са Н4 да ги направя да ми светят и като къси, но никои нищо не каза. Врътката за пускането на светлините има само за задни халогени.
В юнито казаха че ако се смени врътката нищо няма да се промени, трябвало цялата инсталация....
Ако си светнат по въпроса ... сподели, ще съм ти благодарен.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Гледам че темата е станала доста дълга (10 страници); нямах време да я прегледам цялата, може и това, което предлагам, вече да е написано. Ето една много хубава статия (на руски) - ЦЪК.
- yeti123
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Бая се изписа за XENON системите! Всички ние също така сме фенове на HELLA и на качествените продукти който те предлагат!
Ето един доста ОБРАЗОВАТЕЛЕН линк към тяхната страница и ПЛЮСОВЕТЕ на ксенона! Вижте клиповете и после всеки да си направи извод - помага или не!
КСЕНОН HELLA[url]
След видяното съм за КСЕНОНА (не говорим за онзи по 30лв.)
Ето един доста ОБРАЗОВАТЕЛЕН линк към тяхната страница и ПЛЮСОВЕТЕ на ксенона! Вижте клиповете и после всеки да си направи извод - помага или не!
КСЕНОН HELLA[url]
След видяното съм за КСЕНОНА (не говорим за онзи по 30лв.)
- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
Сори, че дигам стара тема, но на първата страница прочетох коментар от wili за стъкла, които спирали УВ светлина.
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда
-
restless
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Преподавателя ти трябва да му скъсат тапията.ISRalien написа:Сори, че дигам стара тема, но на първата страница прочетох коментар от wili за стъкла, които спирали УВ светлина.
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда
Обикновеното стъкло е много добър естествен филтър на ултравиолет.
УВ филтър е нужен ако тръгнеш да си купуваш "фешън" цайси с пластмаса вместо обикновено стъкло (или с т.н. кристално стъкло, което е пропускливо за УВ)
Накратко, ако фара или крушката са от стъкло - те служат и като УВ филтър. Ако са от пластмаса - хората отсреща духат супата... ако предния им джам е пластмасов или карат с глава извън колата

- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
restless написа:Преподавателя ти трябва да му скъсат тапията.ISRalien написа:Сори, че дигам стара тема, но на първата страница прочетох коментар от wili за стъкла, които спирали УВ светлина.
Както каза преподавателя ми по оптика в университета (а аз му вярвам, изглежда умен човек) - все още не е измислен УВ филтър (тогава говореше за очилата и за рекламите по тях, че имали нам-си-кви УВ филтри, но съм сигурен, че ситуацията е същата и при стъклата на фаровете). Не съм сигурен обаче дали говореше за филтър, който спира 100% от светлината в УВ диапазона или въобще за някакъв %. Все едно, каза, че ако някой измисли такъв, който да работи, директно получава нобелова награда
Обикновеното стъкло е много добър естествен филтър на ултравиолет.
УВ филтър е нужен ако тръгнеш да си купуваш "фешън" цайси с пластмаса вместо обикновено стъкло (или с т.н. кристално стъкло, което е пропускливо за УВ)
Накратко, ако фара или крушката са от стъкло - те служат и като УВ филтър. Ако са от пластмаса - хората отсреща духат супата... ако предния им джам е пластмасов или карат с глава извън колата![]()
Ти говориш глупости в случая.
Нали знаеш тези лампи, които ги слагат по дискотеките и които се използват за осветяване на банкноти. Т.нар. black light, или черна светлина. Знаеш, дето като се озъбиш срещу нея все едно ти светят зъбите. Това е вид УВ светлина. Е, според твоята теория, ако пред такава лампа сложиш нормално стъкло, тя не би трябвало да мине през него? Готов ли си да сложиш пари на това твърдение?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта




кратко и ясно