Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот w_smith » Сря 20 окт 2010 9:21


Зимата ако чакаш дизел да загрее на място може да умреш от старост, особено ако няма допълнителното подгряване на антифриза. death




Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот maxpayne » Сря 20 окт 2010 9:27


Да използвам случая да питам - на новите коли пак ли се разчита топъл въздух да духа само загрят от двигателя? Мисълта ми е, палиш кола за 100 000 при -10 градуса и си чакаш като пич 4-5мин докато загрее, че да почне парното да духа топло? Ми че то на колко силиконови пички ще им измръзне... докато загрее, като ги гледам как ходят :mrgreen:

Или има някаква друга система?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот hooligan_sk » Сря 20 окт 2010 9:31


Има печки, които за по-скъпите коли се предлагат като екстра, а в някой може и да са фабрични. Печката подгрява антифриза(има си собствен двигател който смуче от резервоара на колата), програмираш я в колко часа искаш да почне и си палиш колата с подгрят антифриз и купе :beer Аз съм карал с печка Webasto, голям кеф :P

ПП: печката си пуска климатроника на горещо и стопля вътре


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот maxpayne » Сря 20 окт 2010 9:43


ясно, мерси

сигурен бях, че има някаква врътка :mrgreen:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот stefan4o » Сря 20 окт 2010 9:47


Аз пък съм чувал, че климатрониците на новите японки могат да духат топло много малко след като колата е запалена. Не знам дали е истина.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот hooligan_sk » Сря 20 окт 2010 9:49


stefan4o написа:Аз пък съм чувал, че климатрониците на новите японки могат да духат топло много малко след като колата е запалена. Не знам дали е истина.


Климатрониците като цяло "улавят" по-добре отделената топлина отколкото обикновеното парно. Но разликата не е съществена, една от бързо стоплящите коли според зимния тест е Лада :да:


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот Ljubon » Сря 20 окт 2010 10:02


В северните страни през зимата колите се палят автоматично от време на време, когато са паркирани на открито. Това ги предпазва от сковаване при големия студ. Иначе при -30, -40 градуса няма палене. Затова всяка известна марка произвежда автомобили за различни географски райони. :012:


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот maxpayne » Сря 20 окт 2010 10:06


Ljubon написа:В северните страни през зимата колите се палят автоматично от време на време, когато са паркирани на открито. Това ги предпазва от сковаване при големия студ. Иначе при -30, -40 градуса няма палене. Затова всяка известна марка произвежда автомобили за различни географски райони. :012:

За Канада знам, че си включват към ел мрежата колите в гаража, за да подгряват съвсем малко. После като станеш за работа сутринта я палиш дистанционно и докато влезеш в нея тя е загряла. Че то при тях горещото лято като е на 20 градуса представям си каква е зимата


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот joromnt » Сря 20 окт 2010 10:07


hooligan_sk написа:... една от бързо стоплящите коли според зимния тест е Лада :да:

Съгласен съм като дългогодишен водач на такава машина :да:
Има нещо друго, което не го отчитате до тук. Тия двигатели се охлаждат от антифриз. Пример само давам - бензиновите мотори на Голф 4 до 1,8 включително се охлаждат от 5 литра антифриз/вода. Дизеловите са с 6 литра антифриз/вода. От идва част от забавянето при загряване, дизела топли един литър вода повече което при температура -10 зимата, не е чак толкова лесна работа. Те и за това дизелите изстиват по-трудно зимата!!!


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот Петре » Сря 20 окт 2010 10:08


Без да съм чел дотук,веднага отговарям:
Най-бързо загрява служебния автомобил(прозрение на бивш колега от Банкя) :mrgreen: .
Оказа се така е.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот mupk0 » Сря 20 окт 2010 10:10


Бащата кара 1.6 115коня Фокус 2009та с климатроник.Прави ми впечатлени ,че колата от температура на колата както в момента(под 10градуса) до 90 ги прави средно за 2-3минути.Веднага щом стрелката се отлепи до 60 и почва да духа топло.В упътването пише,че колата върти първоначално около 1.5л антифриз(който го загрява изключително бързо) и после постепенно си топли останалият антифриз.Зимата при температури под -15 по спомен се включваше някакво подгряване ,което използва бензин(около 1л/24 часа по спомен).


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот Милослав » Сря 20 окт 2010 16:16


Включва му се печката ...
Пффф истина е това за дизата че на место да трака няма загряване.
Но даваш ли и от десния педал си загрява ОК.
Иначе със сигурност бензина загравя много по-бързо и задухва топло по-бързо ... зависи също и от кубатурата - на Ц4ката има 8 литра антифриз да стопли ... :)


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот marianchev » Сря 20 окт 2010 16:25


Дизела грее по-бавно. Ако ви е изправен термостата ще загрявате само вътрешния кръг и значително по-бързо ще задуха топло.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот bnick » Сря 20 окт 2010 16:40


hooligan_sk написа:
yoan4o написа:Аз пък мисля, че зависи от състоянието на самата кола!


Еми аутобилд тестваха миналата зима чисто нови коли... по-добро състояние от тва няма. Тестваха руумстър 1,9ТДИ, резултатите му са същите като мойте наблюдения - една от най-бавно стоплящите коли :drunk


Да загрее мотора или купето. Двете неща са различни


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Кой загрява по-бързо - Дизел vs. Бензин

Мнениеот hooligan_sk » Сря 20 окт 2010 16:51


bnick написа:
hooligan_sk написа:
yoan4o написа:Аз пък мисля, че зависи от състоянието на самата кола!


Еми аутобилд тестваха миналата зима чисто нови коли... по-добро състояние от тва няма. Тестваха руумстър 1,9ТДИ, резултатите му са същите като мойте наблюдения - една от най-бавно стоплящите коли :drunk


Да загрее мотора или купето. Двете неща са различни


Различни, но производни. Целта е стопляне на купето. Теста беше с 3 термометъра - на краката отпред, на главата отпред и на задната седалка. целта е постигане на 18 градуса. Дизелите се бавеха около 2 пъти повече време :да:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt и 63 госта