многото електроника

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 17 юли 2006 23:56


L&R написа:Например кой ще си купи нова кола с карбуратор или дизел с механична помпа.



Ето ме...... ярък пример :lol:

Сега мъча един карб да слагам..... на кола вече с достатъчно електроника :roll:




Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Вто 18 юли 2006 1:06


И аз съм ЗА електрониката, а който иска кола за ръчкане, и за тем подобни глезотий има как да нема, все пак още не сме полетели от София до Варна със совалки :wink: :ble:


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 18 юли 2006 1:10


Абе и електрониката може да се ръчка според мене ;) Формулите са фрашкни с електроника, ама си ги ръчкат :) А що се отнася до сигурността... ами всички виждаме как с всяка изминала година колите стават все по-мощни и по-мощни и всичката тази мощностсе нуждае от сигурен контрол... за това електрониката помага много. И бих предпочел мощна кола, фрашкана с електроника, от карбуратор с 60 кончета ;) абе нещо такова, не знам ;)


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Вто 18 юли 2006 8:23


Мислех си, ако върнат производството на голф 2, предполагам, че толкова прост автомобил ще бъде на прилична цена, колко хора биха си го купили. Вярно България не може да бъде показател, но си мисля, че и на запад ще си го купуват. Още повече, че старата костенурка сравнително до скоро я произвеждаха с успех.
А иначе откакто карам Г2 се питам непрекъснато как да сложа жило на смукача от Лада и просто ще бъде идеален.


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Вто 18 юли 2006 8:40


golfer написа:за съжаление в България и във фирмените сервизи гледат електрониките "умно" :(

мисля че не е точно така.в оторизиран сервиз си има всичко.изхождам от този който посещавам аз мога да кажа че се справят доста добре с техниката и постоянно им се взимат нови екстри за диагностика :roll:


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Вто 18 юли 2006 12:59


Andrey написа:А иначе откакто карам Г2 се питам непрекъснато как да сложа жило на смукача от Лада и просто ще бъде идеален.

и аз това се мъча да измисля на полото.
Не съм превърженик на всички тея екстри за щяло и нещяло. Това което ми липсва е ABS и въздушни възглавници. всичко друго ел. това или онова ми е излишно не ми трябва да ми се включват чистачките като се изплюя на стъклото


Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот saa27 » Вто 18 юли 2006 14:55


Проблемът не е дали да има електроника или не (почти всеки обича екстрите) ами в годинките които е работила преди да си я купим. :lol: Огромен процент от колите в България са закупени на старо и на възраст около 10 годинки, а след тази възраст все ще се обади нещо.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Вто 18 юли 2006 15:15


Електрониката е бъдещето. За безопасността е неоспоримо - много системи дори не бива да са екстри, а да са серийно. Завиващи мощни фарове, парктроници, активни колани и облегалки за главите, възд. възглавници, електронноуправляеми блокировки на диференциала, системи за стабилност, спирачни асистенти, активни стоп-светлини, активно окачване, гуми, с които можеш да продължиш /без да се претрепеш/ след спукване и т.н. Смятам, че и ел. стъклата /УВ-тонирани, отопляеми/, ел. огледалата /навеждащи се надолу при каране назад и отопляеми - защо не и камери/, климатика, навигацията, активните чистачки, хендсфрий интегрирани в аудиосистемите, многофункционалните волани, гласови команди, прецизно регулируеми седалки, педали, волан и огледала с памет, скоростни кутии като DSG, круизконтрола и темпомата /хората вече слагат радари и системи за нощно виждане :lol: / и т.н., са неща, които спомагат не само за удобството, а и за безопасността, щом повишават комфорта на водача и го поддържат спокоен и във форма. Стига всичко да е направено разумно и функционално и да помага да не си отвличаш вниманието от пътя.

Естествено, всичко трябва да работи надеждно. Да не те изоставя по средата на пътя. Трябва да имаме и пътища, улици, горива като за такива автомобили. ДОХОДИ и самочуствие, мислене, сервизно обслужване и консумативи като за такива автомобили. А какво ще стане, когато след години подкараме като "втора употреба" натъпканите с електроника, екстри и капризи сегашни модели? Аз и сега изтръпвам, когато нещо по колата ми не е наред, че ще попадна на части, консумативи и майстори - менте. Колко ще ми струва при сегашните ни заплати е другия вечен и болен въпрос. Надявам се по-скоро да спрем да бъдем хора "второ качество" и "втора употреба" и да почнем да бачкаме и да изкарваме пари като бели хора. Без да имаме нужда от анкети "ЗА" или "ПРОТИВ" електрониката.

П.П. Страшно много електроника е дошла точно от спорта и от военните. Ако си мислите, че WRC, формула, джип /абе каквато и да е съвременна машина/ може без електрониката...


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Вто 18 юли 2006 15:33


santo_trafficante написа:
Flatmo написа:Повече електроника = всички гледат както индианец пишеща машина
това е проблема с електрониката
Просто няма достатъчно информация и схеми за да може майсторите (че дори и "обикновенните потребители") да се образоват и като се появи проблем с електрониката ако не могат да го отстранят поне да разберат какво точно се е прецакало.
то си има фирмени сервизи за тая работа не може всеки да ти бъзика в софта!и да ти качва измислени чипчета за по 200-400лв и да се скапе колата за 1год :!: имаш хубава кола =фирмен сервиз и си плащаш за гяволията ако ли не... :D

Ето това е истината!


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Вто 18 юли 2006 15:49


[quote="kokovanev"]Електрониката е бъдещето. За безопасността е неоспоримо - много системи дори не бива да са екстри, а да са серийно. Завиващи мощни фарове, парктроници, активни колани и облегалки за главите, възд. възглавници, електронноуправляеми блокировки на диференциала, системи за стабилност, спирачни асистенти, активни стоп-светлини, активно окачване, .....................[/quote]

По отношение на безопасността си абсолютно прав, обаче ми се струва, че тенденцията е към все повече излишни екстри, които са резултат не толкова от необходимост а чисто маркетингови.
Накрая ще трябва да си наема програмист-асистент за да си карам колата.
Иначе карам и служебна кола с базовите системи за сигурност АБС и възд възглавници, обаче мислите ли, че при челен удар ще оцелеете с еърбег.


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Вто 18 юли 2006 17:26


Аз с удоволствие бих си купул кола без електроника.Тя прави колата ненужно сложна.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 18 юли 2006 19:40


Съгласен съм с MAKS.....

Излишно се усложнява конструкцията на един двигател, ма то сигурно и е с цел..... за да отидеш да си оставиш парите за да ти изчистят грешките например :wink:

Друг е момента че в БГ всеки разбира от всичко, но всъщност много малка шепа хора знаят кво вършат...

За сигурност също е относително, един компютърен чип не може да се мери със силата на огъване на метал....

АБС, ел стъкла/огледала и бъзд. възглавници според мен са достатъчни....


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Сря 19 юли 2006 10:25


някой беше казал: КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ЕКСТРИ ИМАШ-толква повече неща има да се чупат mhihi


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 19 юли 2006 10:50


Всички се плашат от Електрониката ! Така е всяко непознато нещо плаши !!!
И аз преди да взема инжекцията, не исках и да чуя за такова нещо ! Ами ако се развали ? Ами развали се ! Прочетох от тук от там и си го направих !!

Ел. стъклата- доста електроника има за управлението им ! Сега за нищо не бих се отказал от ел. стъкла ! Това е не само удобство, но и сугурност - няма да се отклонявам от пътя за да въртя ръчката! :wink:


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Сря 19 юли 2006 10:58


Лошото е, че си напълно прав... По-лошото е, че колите ни са на години и проблемите е нормално да зачестяват. А най-гадното е, че постоянно четем за привиквания във фирмените сервизи на актуални модели автомобили и често причините са точно в електронните компоненти.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта