С натиснат съединител на сВетофара или....

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот judasss » Пон 22 авг 2011 13:30


Спред мен се износва само и единствено аксиялния лагер ...




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот веселин » Пон 22 авг 2011 13:32


Жена инструктор е учила бившата ми жена - на светофар чака с включена първа и натиснати едновременно съединител и спирачка :banghead: :banghead: :banghead: :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2
Карайте така два часа из София в час пик - и да ви питам .....
Винаги чакам на неутрална - ако е равно - и спирачка не натискам , ако има наклон - дърпам ръчна !!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот joker » Пон 22 авг 2011 13:37


Изчакването с натъскнат съединител е тест за шофьорска грамотност....Ако си наясно какво става със съединителя като го държиш натиснат никога не би си позволил да чакаш повече от 3-4 сек....ама наистина темата е за първолачета......


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот Ljubon » Пон 22 авг 2011 13:59


stefan4o написа:Явно не ги целиш правилно. Мой колега бивш автобусен шофер ми демонстрира на служебната кола и не хърка изобщо ;)

Няма проблем такива експерименти да се правят на служебни коли, когато ДРУГ плаща за ремонтите. mhihi


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот bnick » Пон 22 авг 2011 14:08


digo_pl написа:миии... според мен трябва да си излкючиш от скорост, защото както казваш ти, да вземеш без да искаш да си вдигнеш кракът от съединители и ще набиеш такъв шут с броня на пешеходеца... че после дупе да ти е яко!

mhihi E, това ако се случи, по-добре е било да не си спирал въобще. Вече е било късно така или иначе.
Някой би ли обяснил по-подробно какво се натоварва при натиснат съединител. Според мен нищо, не говоря да седиш 3 мин или да си на полусъединител. Има места, като кръгови, където си е направо задължително да си с натиснат съединител


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот ahhi » Пон 22 авг 2011 14:09


stefan4o написа:Явно не ги целиш правилно. Мой колега бивш автобусен шофер ми демонстрира на служебната кола и не хърка изобщо ;)


Съгласен,ако всичко по скоростите е наред и масълцето е мазничко :wink:


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот rokera671 » Пон 22 авг 2011 15:25


И 1 секунда не го държа без причина!!Карам от 25 години и първото нещо на което ме научи баща ми беше това.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот lent » Пон 22 авг 2011 17:05


bnick написа:
digo_pl написа:миии... според мен трябва да си излкючиш от скорост, защото както казваш ти, да вземеш без да искаш да си вдигнеш кракът от съединители и ще набиеш такъв шут с броня на пешеходеца... че после дупе да ти е яко!

mhihi E, това ако се случи, по-добре е било да не си спирал въобще. Вече е било късно така или иначе.
Някой би ли обяснил по-подробно какво се натоварва при натиснат съединител. Според мен нищо, не говоря да седиш 3 мин или да си на полусъединител. Има места, като кръгови, където си е направо задължително да си с натиснат съединител


1)Натоварва се аксиалния лагер,защото при натиснат съединител лагера се измества и опира в диафрагмата или ламелите на притискателния диск(както искате го разбирайте,едно и също е),оказвайки натиск.;

2)Натоварва се диафрагмата на притискателния диск,защото под действие на натиска диафрагмата се огъва леко,което е и конструктивно замислено,като по този начин се освобождава феродовия диск.

Когато карах курсовете за водач на МПС кат.B,инструктора ми обясни защо трябва да се изключва от скорост,чакайки на светофар или пешеходна пътека,а именно:

1)На първо място за безопасността на пешеходци или автомобила отпред;
2)Поради изброените по-горе натоварвания,които се получават в елементите на съединителя.


Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот nosex » Пон 22 авг 2011 17:11


...да, освен това с дръпната ръчна, натисната спирачка (третия стоп(LED) и габарита за мъгла са задължителни), включени фарове (ксенонови) и халогени :Mr Green Fun :screwy

Последна промяна от Pichaga на Пон 22 авг 2011 18:51, променено общо 1 път.
Причина: !


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот Ljubon » Пон 22 авг 2011 17:32


След подробното обяснение на колегата lent темата се изчерпи. Сега и авторът ако оправи сФетофара в заглавието на "сВетофар", може да остане в архива за поколенията. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: С натиснат съединител на сВетофара или....

Мнениеот ivo_555 » Пон 22 авг 2011 19:07


Като цяло темата е неясна, не е ясна причината поради която ги карат в Германия да държат натиснат съединителя! Съмнявам се немците да натискат съединителя заради опорния лагер :D , може би причината е свързана по скоро със сигурността, но не е много ясно, може и да е за да тръгнат по бързо след това, не знам! :?:

Иначе по темата аз не го държа натиснат, или поне не и ако не съм спрял за малко, примерно на пешеходна пътека спирам за 5 сек. направо вкл. първа и като минат хората направо тръгвам, същото е и със сФетофарите, ама ако трябва да чакам повече от 5 сек. изкл. от скорост, ако не съм го направил метри преди светофара де!


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот golfer » Пон 22 авг 2011 20:49


muns61 написа:Тази тема ще се точи дълго, ако не я заключат.
Това, че е Германия, не означава да не говорят глупости.

ъхъ... :да:

Като гледам колко неграмотно е написано първото мнение, представям си какъв спор е бил mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта