Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот zloby3400 » Чет 01 дек 2011 18:49


avicci написа:Да ви кажа с 31 часа трудничко е да те научат както трябва.Някои даже не ги учат как да пракират,смятайте кво е положението.Аз пак случих на инструктор,човека ми обясняваше всичко просто градско като караш с 30 както ни учат единственото което съм изпреваврал е спряла кола,даже един път едно колело изпреварих. mhihi

Мен инструктора въобще не ми е показвал как се паркира или как се изпреварва/ карах курсовете в Бургас/. Добре че беше един колега от работата, цял месец се вози заедно с мен да ми покаже туй-онуй. По добре да попита човека и да разбере отколкото да експериментира по пътя.




DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот DundyTheCroc » Чет 01 дек 2011 19:06


Колегите са ти го казали вече-предавките надолу, а дали ще е с една или повече зависи от оборотите в които си преди смяната и възможностите на колата. Като покараш няма да се замисляш изобщо коя скорост да сложиш, най-добре е да почнеш от оборотите, в които имаш най-голям въртящ момент и да превключиш на по-горна предавка веднага след оборотите за максимална мощност на двигателя.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот fox_vt » Чет 01 дек 2011 20:41


zloby3400 написа:
avicci написа:Да ви кажа с 31 часа трудничко е да те научат както трябва.Някои даже не ги учат как да пракират,смятайте кво е положението.Аз пак случих на инструктор,човека ми обясняваше всичко просто градско като караш с 30 както ни учат единственото което съм изпреваврал е спряла кола,даже един път едно колело изпреварих. mhihi

Мен инструктора въобще не ми е показвал как се паркира или как се изпреварва/ карах курсовете в Бургас/. Добре че беше един колега от работата, цял месец се вози заедно с мен да ми покаже туй-онуй. По добре да попита човека и да разбере отколкото да експериментира по пътя.


Хеххе а мен понеже на ладата навремето инструктора ми показваше как се паркира на полигона ама метода повечето и не го знаят.Та даваш назад за паркиране и когато видиш колчето през задното триъгълно прозорче почваш да навиваш волана и го помня само до тук имаше още 2-3 стратегически погледа през определени места и линии и тва е.Че не го използвам тоя метод е ясно и откакто съм се научил да карам назад само на огледала не мога и да си помисля за стария метод.Но инструктори бол а никой не се е родил научен така че колегата нека да кара бавно спокойно без излишни препирания и ще овладее занаята.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот Mihailov78 » Чет 01 дек 2011 21:00


Варна-Добрич-Балчик-Дуранкулак нощно 8 часа с един фар, ЗИЛ131 и ако не чуеш какво ти се казва с тих тон ядеш перадаха.... :Mr Green Fun сутрин легаш в 4.55ч и ставаш в 5.25ч тичаш гол час на стадиона и после пак същото каране и пак и пак.. 6 месеца все така.. Не 3-та, ами първа бавна задна ще знаеш къде е... сега... кога се включвала 3-та.. държавата съвсем увехна.. Като нарцис на месец у саксия увехна.. scare scare scare


Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот zloby3400 » Чет 01 дек 2011 22:13


Братле, какво пиеш че така изтрещя :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот stefan4o » Чет 01 дек 2011 22:21


ivo_555 написа:Вместо да го храним, не е ли по добре да му обясним, че наистина така се прави, ако оборотите са ниски, преди изпреварване, или по време на самото такова се сваля предавка, в доста случай дори две, от пета на трета? Той и инструктора може да му е обяснявал това, ама колко пъти мислите му се е наложило с учебната кола да изпреварва, според мен николко, така че вместо да му казваме че е опасен по добре да го направим безопасен такъв, поне на теория, вижда се че момчето има нужда от съвети, и иска да се научи да кара и да не бъде опасен!

Не знам кой те е учил да караш, но по време на изпреварване да сменяш предавка :screwy Тия предавки за това са сложени - за да може човек да прецени преди да предприеме примерно маневра на коя предавка да премине. Но това става задължително ПРЕДИ, а не ПО ВРЕМЕ на тая маневра. Също така са ме учили, че преди да вляза в завой трябва да превключа на низходяща предавка, а не по време на завоя да ръчкам със ск.лост. На ЖП линия също не се превключват предавки, преминава се само на дадена предавка и т.н. Всичко това е с цел безопасност, щото караме машини, а те понякога дават фира и когато това се случи в неподходящ момент... бум, нямаш втори шанс :012:


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот sk. » Чет 01 дек 2011 22:38


Нормално, мен също на нищо не ме научиха. Взех книжка преди три години.

Колегите вече ти споменаха, но ето още един път, как е най-безопасно според мен:

Движиш се на 20-30 метра зад превозното средство, което ще изпреварваш. Караш си на високата предавка.
Когато се увериш, че отсреща не идват коли и няма завой пред теб, връщаш една или дори две предавки даваш газ и когато усетиш, че колата ускорява, минаваш в другата лента, разбира се с пуснат мигач. Това би трябвало да ти осигури поне 20км/ч по-висока скорост от тази на другия автомобил и би трябвало да го изпревариш за 2-3 секунди максимум. Лично аз избягвам престоя в насрещното платно и изпреварвам с подаване на много газ. При мен колата, е малко по-мощна и се налага по някой път да сменям предавки при самото изпреварване. В съвременен автомобил и с повечко опит не е фатално, но като за начало по-добре да избягваш.
И имай предвид, че тия 6-7 000 оборота не са сложени там случайно, нищо няма да му стане на моторът, ако при изпреварване оборотите отидат толкова нагоре.

А и да поясня, под престой в насрещното визирам хорица, които се изнасят и изпреварват по 10-15 секунди.

Ако изпреварваш в колона е по-кофти, защото трябва да съобразиш скоростта, която ще развиеш с прибирането обратно в колоната и съответното намаляване до скоростта на по-бавно движещите се автомобили. С по-мощна кола, това може да си ти създава трудности.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот ivo_555 » Чет 01 дек 2011 22:42


stefan4o написа:
ivo_555 написа:Вместо да го храним, не е ли по добре да му обясним, че наистина така се прави, ако оборотите са ниски, преди изпреварване, или по време на самото такова се сваля предавка, в доста случай дори две, от пета на трета? Той и инструктора може да му е обяснявал това, ама колко пъти мислите му се е наложило с учебната кола да изпреварва, според мен николко, така че вместо да му казваме че е опасен по добре да го направим безопасен такъв, поне на теория, вижда се че момчето има нужда от съвети, и иска да се научи да кара и да не бъде опасен!

Не знам кой те е учил да караш, но по време на изпреварване да сменяш предавка :screwy Тия предавки за това са сложени - за да може човек да прецени преди да предприеме примерно маневра на коя предавка да премине. Но това става задължително ПРЕДИ, а не ПО ВРЕМЕ на тая маневра. Също така са ме учили, че преди да вляза в завой трябва да превключа на низходяща предавка, а не по време на завоя да ръчкам със ск.лост. На ЖП линия също не се превключват предавки, преминава се само на дадена предавка и т.н. Всичко това е с цел безопасност, щото караме машини, а те понякога дават фира и когато това се случи в неподходящ момент... бум, нямаш втори шанс :012:


Учили са ме в училище, цели три години, кормувал съм стотици часове, денем, нощем, на сняг, в мъгла, в дъжд, зима, лято, градско, извънградско.....,и това в никакъв случай не значи че съм велик шофьор разбира се, както и да е това е друга тема!

С израза "по време на изпреварването" имах предвид, че често се случва или грешка в преценката за предавката, или най вече това че изпреварвания автомобил дава газ,... е кое е по добре, да падна на по ниска предавка и да си завърша маневрата, естествено след като съм се убедил, че мога да го направя безопасно.......,или да прекратя изпреварването и да опитам втори път, щото първия не е станало като по учебник?


Това за завоите и ЖП прелезите го знам много добре, но не е това темата, и жалко че пак тръгна в посоката "кой е по добър"!


Потребителски аватар
milski
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 07 дек 2010 10:21
Автомобил: Vokswagen Passat B3
Двигател: RP 1.8 Mi
Местоположение: Sofiq

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот milski » Пет 02 дек 2011 0:15


Хубаво го съветвате момчето как се изпреварва,но като гледам как го окуражавате ме хваща малко страх.За млад шофьор е необходимо първо да посвикне с автомобила.Да знае възможностите му,а също и своите.Никой не му поясни,че трябва да знае и какво се случва и в мъртвата зона зад него.Доста често там вече има някой бързак и това,че е подал мигач и е минал на по-ниска предавка,не оправя работата.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот hooligans » Пет 02 дек 2011 1:29


Ох, да се радвам ли, да се смея ли, да се сдухвам ли facepalm :dontknow:
Пич, ти си се качил на кола, която не усещаш!
Не усещаш ли колата, по добре слез, за да не направиш някоя беля!
Имаш книжка и задаваш този въпрос?
Кой ти я даде :banghead:
Попринцип съм толерантен към колите с У, пускам, изчаквам и тн., но не мога да си обесня, на теб кой ти е дал книжка
чудя се и се мая maikomila
И един съвет!
Вместо да се учиш да ставаш шофьор във форум, земи плати още някой друг час, да те научат ;)


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот Благовест » Пет 02 дек 2011 2:28


Е как,кой?ДАИ death
Ама то всичко ни е сбъркано...И мен са ме учили да спирам със съединител,ама да не мислите,че държа пасатко по 1 минута на съединител... :Mr Green Fun
Хулиганс,в този случей,по-добре да се помогне на юнака,отколкото да даде пари за още 4 часа корммуване без резултат,шото никой инструктор няма да си промени манталитета :beat_butt2 И да вземат да ги(ни) учат както трябва!
Едно време е имало курсове,по 3 месеца!Та полигони,та по наклон тръгване,спускане :applause:
Към автора-е открита е топлата вода вече,с минаването на по-ниска предавка,за да вкараш колата в "оборот".
Имай на предвид,че изпреварването е най-опасната маневра!Винаги с мигач и очите на 18!Поглед напред,за да видиш и прецениш време и подходящо място за изпреварване и поглед в огледалата дали вече някой не е предприел тази маневра преди теб!

Шофирай разумно и преценявай възможностите си!Сега е модерно да се правиш на гъзар и да се фукаш пред някоя селска кифла...И не на последно място наложи си закон да не караш след употреба на алкохол и бъде толерантен! :)
Айде стига толкова,че форума взе да изземва функциите на родителското съсловие! :D


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот ktamen » Пет 02 дек 2011 4:12


Благовест написа:Сега е модерно да се правиш на гъзар и да се фукаш пред някоя селска кифла...

Че то това винаги си е било на мода :Mr Green Fun


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот H2O » Пет 02 дек 2011 8:23


avicci написа:
Както в оня виц ... Германците като ги питаш нещо ще ти обяснят като хората, англичаните ще ти и покажат... А като питаш някой българин той ще ти каже колко си тъп ...



Браво пич!Много точно казано :applause: Всичко се научава.Практика му е майката.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот Vidol Nikolov » Пет 02 дек 2011 8:40


Какви са тия съвети за изпреварване от 20 метра дистанция :roll:
Много зависи каква ти е колата,ако е някой умрял асматик под 100 коня,направо връщаш 1 надолу,а ако си с много ниска скорост направо 2 надолу и газззз...
Преди това трябва да обърнеш внимание на една подробност-преценка на разстоянието между теб и насрещното движещите се.
Без да добиеш тази преценка,за която трябва все пак опит знаеш ли какво следва...
Затова независимо дали караш 50 или 500 коня се съобразявай с насрещното движение.
Няма мощност,която да те спаси от липсата на преценка,ако ще и 3 предавки надолу да свалиш


tihomir40
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 02 сеп 2011 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Нов шофьор-колата не е в обороти а искаш да набере бързо

Мнениеот tihomir40 » Пет 02 дек 2011 11:16


пишете -пишете и накрая повечето спам
първо кажи какъв ти е двигателя и му виж характеристиките за мощност и въртящ момент
бензиновите са най мощни и бързи от 3500 до 5500 об. м. направи си ти сметка като тръгнеш да изпреварваш на коя предавка трябва да си за да си в тези обороти
дизелите са от 2000 до 4000 ,там наистина е по лесно защото въртящия момент е по голям и няма кой знае какво значение дали си предавка надолу, а и обикновено се кара с тези обороти, докато при бензина за икономия се кара на ниски ,а за изпреварване на високи



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта