MK4 написа:Баси глупостите чета. Въртящия момент в ниски обороти има значение за приятно каране градско на 5-та, при гонка не се кара с 2000 об/мин.
В случая важното е че А4 2.6 Qauttro е няколко стотин кг по-тежка от Голф ABF, и дори при старт от мястото колкото вземе 4х4-то в началото, предното бързо ще навакса заради по-доброто съотношение мощност/килограми.
Да да .... никакво значение няма ...
Щото всеки ABF из града кара над 4000 оборота че да има мощност при 4800 макс въртащ момент и тепърва да почне да набира.
Двете коли карат с еднаква скорост при около 2000-2500 оборта, нормални такива за градско каране.
И двете натискат газта и кво става ..... 6 цилиндрака се "разтяга" и въртящия момент подгонва тези 150 (eвентуални коня) докато ABF-а гъгне докато не стигне поне 3500 та да потръгне.
Ще кажеш че трябва да се свали предавка на ABF-а, което е точно така. Но това отнема време, след това трябва отново смяна на предавка, докато другата 6-цто си го прави само с натискане на газта.
Не ме разбирайте грешно. Много си е хубав ABF-а, но много добре го знам на какво е способен, щото карах такъв 4 години.
От старт също куатрото е по-добро, докато голфа няма никакъв тракшън и трябва да разчиташ на усет.
Отново на въртящия момент ....
И той си има огромно значение както при ежедневно каране така и пре дръпки.
Пример:
Голф 4 ТДИ 150 коня, 320/1900 н*м
Голф 3 ABF 150 коня, 180/4800 н*м
Дизела направо отвява GTI-то. Доказателства бол
Разликата - въртящия момент - колко и кога се достига
