Маслен филтър

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Маслен филтър

Мнениеот Благовест » Сря 05 юни 2013 12:00


Маслото не може да се пресече от остатъка в масления филтър.
Колкото до горенето на масло...Това не е начина...да се наливат гъсти бъркочи... :screwy




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот stefan4o » Сря 05 юни 2013 17:23


MMX написа:Не казвай голяма дума като "абсурд". Кажи "не би трябвало". Ако със смяна на маслото спре загряването предпочитам да стане така отколкото да направя неясен ремонт за ХХХ лв. за да се отстрани - ако първоизточника е друг.

Аз не виждам логика също като него. Карал съм с 10В40, 15в50 и 15в40 на една и съща кола. Разлика със загряване не съм видял. Да не би със смяната на маслото да е сменян и ангр.ремък?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Маслен филтър

Мнениеот muns61 » Сря 05 юни 2013 19:16


MMX написа:
muns61 написа:Абсурд е да загрява от маслото, 10W40 I 15W40 при 90 градуса са с еднакъв вискозитет.

Не казвай голяма дума като "абсурд". Кажи "не би трябвало". Ако със смяна на маслото спре загряването предпочитам да стане така отколкото да направя неясен ремонт за ХХХ лв. за да се отстрани - ако първоизточника е друг.

За да грее от маслото, в мотора трябва да има ОГРОМНО вътрешно триене. Маслото освен мазане, има и охлаждаща функция и ако не успява да отдели топлината, която се получава от триенето на детайлите и се вдига температурата на мотора, значи имаме нещо подобно на шмиргел.
Мога да проведа експеримент с моята кола, ако има мераклия да плати маслото. Ще налея масло по ваш избор с вискозитет 20W50, което наистина е по-гъсто от 10/40 и 15/40 и ще се повозим с термометър на антифриза и маслото. Хващам се на бас, че няма да има разлика в температурата, сравнена със сегашното ми 10W40.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Маслен филтър

Мнениеот MMX » Чет 06 юни 2013 10:15


stefan4o написа:
MMX написа:Не казвай голяма дума като "абсурд". Кажи "не би трябвало". Ако със смяна на маслото спре загряването предпочитам да стане така отколкото да направя неясен ремонт за ХХХ лв. за да се отстрани - ако първоизточника е друг.

Аз не виждам логика също като него. Карал съм с 10В40, 15в50 и 15в40 на една и съща кола. Разлика със загряване не съм видял. Да не би със смяната на маслото да е сменян и ангр.ремък?

Вярно е, че и ремъка сменяха покрай маслото. Но чух по-смислено обяснение, което по-просто може да се провери - има АГУ и вероятно са пуснали "зимна" газ с повече пропан, която вдига по-голяма температура. Днес-утре като свърши ще се види разликата, а по-прост начин е и да мина малко на бензин.

Все пак за ремъка каква е връзката - да не са го зацепили правилно или да са разбутали водната помпа?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот kris11 » Чет 06 юни 2013 10:44


Голяма тема .Чудя се защо не е за ключ още.
Не си сменяй масления филтър като е на 1000 км.От смяна на масло полза няма -карай с предписаното.
Вземи си смени водната помпа според мен. Или превърта перката или са износени лопатките. Сигурно е и набор на автомобила. 34 лв е 1 помпа.
Смяната на маслото е просто. съвпадение със загряването.

Последна промяна от kris11 на Чет 06 юни 2013 20:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Маслен филтър

Мнениеот MMX » Чет 06 юни 2013 11:06


Помпата може да е 34 лв, но смяната не е 5лв.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот stefan4o » Чет 06 юни 2013 11:55


Вероятно е да са ти объркали центровката, затова питах дали са ти сменяли ремъка. Провери дали е зацепено всичко по белези. :beer Това, че с едното масло загрява повече, отколкото с другото граничи почти с научната фантастика :mhihi


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот kris11 » Чет 06 юни 2013 20:51


MMX написа:Помпата може да е 34 лв, но смяната не е 5лв.

Смяната ти е някъде 20-25 лв . Тогава си спри автомобила от движение или не го карай и не пускай глупави теми. Утре ще заревеш ,.че к-т накладки е 40-50 лв. ,ама без спирачки закъде?


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Маслен филтър

Мнениеот MMX » Пон 10 юни 2013 9:46


kris11 написа:
MMX написа:Помпата може да е 34 лв, но смяната не е 5лв.

Смяната ти е някъде 20-25 лв . Тогава си спри автомобила от движение или не го карай и не пускай глупави теми. Утре ще заревеш ,.че к-т накладки е 40-50 лв. ,ама без спирачки закъде?

Хайде стига тъпи изводи. Зададох прост въпрос дали има проблем да се ползва стария филтър - от гледна точка като се развие да не може да се навива отново. Оказа се, че си има пробка и за източване на масло няма нужда да се пипа филтъра, но никой не се сети (включително и аз). Омръзнало ми е да правя двойни ремонти поради немърливост или заблуда на майстори и от тая гледна точка не горя от желание да сменя водна помпа ей така "за проба".

Центровката на ремъка може ли наистина да се отрази на температурата или това е някакво предположение?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот parno » Пон 10 юни 2013 9:48


6лв филтър Mahle :rolleyes
чак пък толкоз да икономисваш?


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот vucata » Пон 10 юни 2013 10:15


Колата ти може да загрява от мнооого нещица....послушай колегите и си виж водната помпа, термостата, цялата система да се почисти, измий радиатора, ако имаш и климатик направи процедурата и с климатичния радиатор. Доста мръсотия се събира между радиаторите :th_up
Колкото до филтъра можеш да го свалиш, все пак дори да източиш старото масло от пробката на картера във филтъра ще остане малко :biggrin


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Маслен филтър

Мнениеот MMX » Пон 10 юни 2013 10:38


vucata написа:Колата ти може да загрява от мнооого нещица....послушай колегите и си виж водната помпа, термостата, цялата система да се почисти, измий радиатора, ако имаш и климатик направи процедурата и с климатичния радиатор. Доста мръсотия се събира между радиаторите :th_up
Колкото до филтъра можеш да го свалиш, все пак дори да източиш старото масло от пробката на картера във филтъра ще остане малко :biggrin

Пак ще обясня - колата не загряваше и точно след поредния ремонт (ремъци и масло) започна да прехвърля 100 градуса. Какви радиатори и климатици да гледам? Може случайно да се е повредил термостат точно в тоя момент, но не може да се събере мръсотия за 3 дни толкова рязко, че да започне да загрява. Всички промени настъпили след ремонта 99% са следствие от ремона и 1% случайно проявен дефект в тоя момент.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Маслен филтър

Мнениеот golfmk1 » Пон 10 юни 2013 10:56


Отивай при хората които са ти правили колата и им кажи че загрява откакто са я обслужвали.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Маслен филтър

Мнениеот parno » Пон 10 юни 2013 11:46


MMX написа:Заглавие: Маслен филтър

parno написа:6лв филтър Mahle :rolleyes
чак пък толкоз да икономисваш?


Надявам се, че ти си сменяш маслото на 2000-3000км. Що да икономисваш и да чакаш 10000км, като може и по-често да плащаш - в крайна сметка не е толкова скъпо.

Същата е логиката и с твоето изказване, ако не хващаш иронията.

не хващам иронията - хващам ,че клошарстваш за 6лв - ти хвана ли го тва?
ако искаш бърши се с хартия втора употреба , или стари вестници за по-голяма икономия - хората ти казват какво е правилно да направиш па ти ако искаш се хвърли от високо ,че да не плащаш нищо повече


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Маслен филтър

Мнениеот MMX » Пон 10 юни 2013 12:06


parno написа:
MMX написа:Заглавие: Маслен филтър

parno написа:6лв филтър Mahle :rolleyes
чак пък толкоз да икономисваш?


Надявам се, че ти си сменяш маслото на 2000-3000км. Що да икономисваш и да чакаш 10000км, като може и по-често да плащаш - в крайна сметка не е толкова скъпо.

Същата е логиката и с твоето изказване, ако не хващаш иронията.

не хващам иронията - хващам ,че клошарстваш за 6лв - ти хвана ли го тва?
ако искаш бърши се с хартия втора употреба , или стари вестници за по-голяма икономия - хората ти казват какво е правилно да направиш па ти ако искаш се хвърли от високо ,че да не плащаш нищо повече


Сменям масло + филтър за 40 + 6 = 46лв. След 800км (не 8000, а 800) източвам маслото и наливам ново за 50лв. Дотук равносметката е 40лв на боклука. Дилемата е - дали да изхвърля 40лв на боклука или да хвърля 46лв, защото по ТВОЯТА ЛОГИКА не трябва "чак пък толкоз да икономисваш" 6лв. Не искам да задълбочаваме в простотии и затова ти пратих отговор на коментара на лично, но след като си решил да ме цитираш публично се налага да ти отговоря.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта