Фолксваген и надеждност при скорост?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
brakonier
Мнения: 45
Регистриран на: Пет 17 дек 2004 12:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот brakonier » Вто 05 апр 2005 12:11


Голф 4 си е стабилен във всяко едно отношение :lol:
при скорост от 200 км/ч се държи много добре на пътя.....
преди него дълго време карах рено 11 1,7 при скорост от 80-100 км ако има страничен вятър или се разминавам с някой камион се усеща как колата бяга в страни....след 120 е добре но това си го обяснявам с лекотата на купето 900 кг е реното
голфа е 1500 кг




Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Вто 05 апр 2005 12:14


Мани - аз май всеки ден курбан трябва да давам. Сега ходих да слагам летните гуми и се оказа, че джантите ми са зверски криви - как не съм се утрепал оня път, като тествах максимална скорост... тц тц

Вярно ли е и нормално ли е, че при голфовете при 90-100 км/ч се получава разтреперване на волана, а под и над тази скорост го няма? Почвам да си мисля, че при мен са били резонанси от кривините на джантите.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 05 апр 2005 12:17


Абе колкото и да си говориме основния фактор май си остава теглото на колата... Преди време карах едно БМВ 735 ми то тежи над 2 тона при 200 се едно си спрял... после се качих на Ауди А8 същата работа. То при 2 тона тегло маи аеродинамиката не е много важна - що да симулираш кила със спойлери, след като си ги имаш натурални?

Мойто Поло е най-стабилно като кача още 3 човека - ляга си на асфалта като залепено и ни се клати ни люлее... Ама тогава пък му е мъка да ускори до толкова, че да ме грее за стабилност :lol:

Ако ти се лашка Голфа меташ 2 торби цимент у багажника и джиткаш.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 05 апр 2005 17:27


valdo написа:Мани - аз май всеки ден курбан трябва да давам. Сега ходих да слагам летните гуми и се оказа, че джантите ми са зверски криви - как не съм се утрепал оня път, като тествах максимална скорост... тц тц

Вярно ли е и нормално ли е, че при голфовете при 90-100 км/ч се получава разтреперване на волана, а под и над тази скорост го няма? Почвам да си мисля, че при мен са били резонанси от кривините на джантите.

И аз го усетих това нещо от известно време, но ми се струва, че съм си скапал сходимоста на предницата или просто джантите са много криви :cry: Оня ден пак изправях едни стоманени джанти с чука, та си мислех кво става с моите, като поемат такъв удар и как им се :censored:
Ако асфалта е равен, няма проблеми с аеродинамиката до към 160, за нагоре не съм пробвал, защото все не мога да се видя с хубави гуми и прави джанти.В неделя карах с 140 на отворени предни прозорци и няма проблем, въздушната струя си се приплъзва като по стъкло :D


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 05 апр 2005 17:29


nii написа:Ако ти се лашка Голфа меташ 2 торби цимент у багажника и джиткаш.

Мятал съм много повече :twisted:


Peshko
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 05 май 2005 10:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Peshko » Пет 06 май 2005 10:59


Едно доста закъсняло мнение по темата :oops: :oops: :oops:
Проблема със стабилността при висока скорост се решава с поставянето на по големи джанти и гуми.Моя голф 2 със 140 km/h с 15-ки джанти и 195 гуми не се усеща да е нестабилен.Някои беше споменал за треперене на волана, аз това го усещам над 130 km/h


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пет 06 май 2005 11:21


Peshko написа:Едно доста закъсняло мнение по темата :oops: :oops: :oops:
Проблема със стабилността при висока скорост се решава с поставянето на по големи джанти и гуми.Моя голф 2 със 140 km/h с 15-ки джанти и 195 гуми не се усеща да е нестабилен.Някои беше споменал за треперене на волана, аз това го усещам над 130 km/h


Да не са ти криви джантите? Моите бяха.


Peshko
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 05 май 2005 10:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Peshko » Пет 06 май 2005 11:24


Уж да не са, при 120 го няма този проблем :dontknow: :dontknow:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 06 май 2005 12:27


При мен пък като седнат двама души отзад, и почва да се люлее. Празна е доста по-стабилна, освен това съм с 205 гуми.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 06 май 2005 14:06


Преди 2 дена си изправих предните джанти(лети), които са 14 цола и им сложих 2 гуми Michelin Pilot Exalto :roll: Намерих огромна разлика във возията, а може и да е заради гумите.Мойта каруца развива 120 за отрицателно време и изобщо не се усещат.Сега остава да изправя и двете задни и да им метна едни стари зимни гуми да се търкалят :wink: Предполагам, че с тази интервензия ще лепне по асфалта като болид :twisted:
П.П. Когато видях кво хоро ми играят джантите на баланс машината ми стана ясно защо когато изкачвам баир с висока скорост предницата подскача и друса :evil:


2VW
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 14:39
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот 2VW » Съб 07 май 2005 15:55


На моя Golf-2, 84 година му е повдигната задницата. Погледнат отстрани, стои като "забит" напред. По-неустойчив е при завои с висока скорост, но със 160 на прав участък на магистрала е по-стабилен, отколкото беше преди да му повдигнем задницата. Предполагам, че въздушната струя се плъзга по предницата и горната част на колата и я притиска надолу. След като махнах предната пласмасова престилка, не усетих разлика.


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Съб 18 фев 2006 18:38


темата е стара, но искам да споделя впечетление от стабилността относно пасат Б3 комби и седан. При двата със скорост от 170км/ч комбито излезе доста по "легнало" на пътя, а е по тежко само с ~50кг. :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 18 фев 2006 18:54


nii написа:Абе колкото и да си говориме основния фактор май си остава теглото на колата... ...

НЕ само..
Значи при автомобилите се търси ефект, да се насочи голяма струя въздух отдолу, но със забележката, че той трябва да мине по-бързо от там, отколкото отгоре..
Според правило на Бернули, за флуиди, колкото по-голяма е скороста на преминаващият флуид, толкова по-ниско е налягането там.
т.е. по-малко налягане отдолу, по-голяма притискателна сила...

Факторите които могат да окажат влияние:
-Дължина на т.нар въздушен тунел. - по-голяма база -> повече ниско налягане..
-Височина на автомобила: колкото по-нисък толкова по-ниско налягане
-Ориентиране на възд. струя, която да влиза отдолу.. повече - по-добре..
-Ефекта е оптимален, ако може да се затвори отстрани достъпа на въздух, но това не може да стане при колите.. при формула 1 може, но е забранено, след като 2 сезона Лотус са мачкали наред...

Каква е логиката пък за горната част...
там въздуха се ориентира така, че да не създава съпротивление, и едновременно с това да минава по-бавно отколкото този отдолу..

Идеалната форма колеги за аеродинамика при кола, е обърнато самолетно крило..
И само да спомена, че тези правила действат най-вече при високи скорости....
А масата е може да се каже, че дава по-скоро отрицателен ефект, по простата причина, че създава повече центробежни сили съответно по-лошо...

Пример от Ф1: кола от формула 1 при 300 км в час, и крила нагласени да оказват минимално съпротивление примерно за Имола натиска върху колата е от порядъка на 3 000 килограма.!
само за сравнение, че например в Монако съшата тази работа се постига с почти изправени крила още на 170-180 км....

Е разбира се, челното съпротивление на болид от формула 1 е от порядъка на 0.5 ... за сравнение.. голфа 2 ако не се лъжа е около 0.3
и само да кажа че тува 0.5 челно съпторивление било /според Тенчев/
все едно да хванеш да буташ 1 м2 срещу въздуха :)

ама там имат 900 коня, които да бутат..


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Съб 18 фев 2006 20:25


според моите наблюдения vw е доста стабилна при скорост от 150+, карал сам голф 2-ка и няма нищо общо с опел вектра, нисан съни, форд ескорт.....наистина пасат е по стабилна от голфа, но нека не забравяме, че е от по-висок клас(по-голяма кола, по-тежка), така че мога да твърдя, че в класа си голфа е доста по-стабилна от алтернативите си


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Съб 18 фев 2006 20:30


Този ефект за който говориш ти при болидите се нарича граунд ефект.
Повечето от съвремените супер кари имат равен под и огромни дифузори в задната си част - цели се именно този ефект.
Новите болиди във Ф1 имат дървена планка на пода, която не допуска т.н грауд ефект. Ако го имат това нещо във Ф1 ще се наложи пилотите да носят гравитационни костюми за да могат да издържат на страничното ускорение (g)
Тези дифузори заместват големите задни спойлери (Ферари Ф360, Енцо, Ф430 и много други) и са много по ефективни от тях защото имат по-малко съпротивление (т.н drag) и резултата е същия натиск създаден с по-малко съпротивление.
Обикновенните споилери тип пейка са т.н драг хеви и увеличават много коеф. на съпротивление => увеличен натиск в/у автомобила и по-ниска максимална скорост.
Много хора си мислят, че спойлерите тип пейка правят колата по-бърза , но това е точно обратно, те я правят по-бавна и по-стабилна, но само, ако са изчислени както трябва.
Искам да призова всички хора, които за решили да си слагат спойлери тип ПЕЙКА моля ви него правете, защото:
1. Това качва разхода
2. Намалява максималната скорост
3. Ефекта е неясен, защото не може един спойлер да се слага на всички автомобили
4. Повечето от тези пейки имат прекалено голям ъгъл на атака и не са изобщо тествани
5. Може да се утрепете някъде с такова нещо
6. "Спойлера" заедно с капака на багажника също могат откачат, ако колата е много голям кошник.

Повече сапортни автомобили имат по-голям коеф. на челно въздушно съпротивление от един нормален хечбек от рода на Опел астра Б
Примери:
Опел АстраБ -> Cx: 0.28
Porsche 911 Turbo: Cx -> 0.31
McLaren F1: Cx -> 0.31

Това се дължи на множеството дупки, който тези автомобили имат по каросерията си. На 911 Турбо предната броня имат огромни отвори също така има отвори и в задните калници заради интеркулерите.
При Ферари Ф360модена нещата са подобни.

Също искам да кажа, че един много лек автомобил без нито един спойлер, но с перфектно изчислена каросерия, гладък под и дифузор е много по стабилен от един твутонен седан от рода на А8 или С-клас.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта