:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Каква е наи-добрата практиката за почистване на пътищата?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Мнениеот hooligans » Вто 08 яну 2008 9:22


у нас е ясно , един циганин или ако е магистрала двама , качили се на самосвал и ръсят ли ръсят с лопати , културна и модерна работа 8) а тия ми ти еуропейци с машини тръгнали , само правят по голяма узоновата дупка , малоумна история :?




pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Вто 08 яну 2008 9:41


технологията с лугата е перфектна, но трябва да се прави с умисъл. след като се изчисти снега се минава с луга, която го топи до асфалт, само че пак трябва да се минава от време на време за да не остане повечко вода от солта и да стане на лед. веднъж до асфалт пътя се чисти лесно като само се посичпва с малко луга и тва е. сух няма да е, но мокър на вода и може да се кара спокойно със 120, а не с 20


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Сря 09 яну 2008 9:04


В Стокхолм има само 30 служители на щат
Европа чисти снега с кристали
Алпинисти свалят висулките в Москва


Защо у нас, като падне сняг, става страшно, а на Запад дори не се образува покривка по магистралите? В градовете пък преспите буквално изчезват? В Европа "ловят" снега по пътищата с кристали, твърдят специалисти. Използват магнезиев хлорид, който обаче е по-скъп от традиционните пясък и луга. Ефектът на кристалите обаче е голям. След като се напръска настилката с тях, дори през целия ден да има обилен снеговалеж, снегът не се натрупва. Стопява се веднага - още при досега с пътната настилка. Магнезиевият хлорид е ефикасен и при дъжд - предотвратява заледяването. Материалът е екологичен, щади както пътната настилка, така и автомобилите, твърдят експерти. В Канада, където пада много сняг, използват подобна технология. Смесват натриев хлорид с вода и покриват с разтвора настилките още преди да завали. Това предотвратява заледяването на пътищата и спомага за почистването им, тъй като не позволява залепването на снега върху настилката.
Най-съвестно от европейските страни чистят в руската столица. В Москва 9000 машини и 46 000 работници са заети в борбата със снега и леда денонощно. При силен снеговалеж на улицата излизат 14 000 машини. Почистват се стриктно дори най-малките улички в града. За премахването на висулките и натрупалия сняг работят алпинистки команди. Руснаците имат специални пунктове, където топят тоновете сняг.
Във Финландия пък не започват да чистят, докато не спре да вали заради икономии на средства. Аналогична е ситуацията и в Швеция. Съобразно правилата на кмета на Стокхолм събирането на снега започва тогава, когато снежната покривка достигне 4 сантиметра. През това време комуналните служби трябва да се убедят, че в близките денонощия няма да вали повече сняг и тази покривка ще се задържи. В Стокхолм обикновено на улицата излиза една, в най-добрия случай - две машини. Снегът се чисти денем. Шведската столица с население 750 хиляди има само 30 щатни чистачи на улици, 18 тежкотоварни машини и няколко камиона.
В САЩ по големите пътища снегорини изриват снега с гребла и слагат синя сол, за да личи къде е поръсено. Тя се неутрализира, за да не разяжда автомобилите. Тротоарите се чистят със специална машинка с 2-3 фута ширина. В Мичиган товарят снега и го изхвърлят извън града.
В Англия и Скандинавието често затварят цели пътни артерии за денонощие, когато се очакват големи виелици, обяснява шефът на Българската браншова камара "Пътища". Така успяват да почистят и обезопасят магистралите в бедствието и да избегнат колоните от закъсали коли. Пак в северните държави на мостовете се поставя специално отопление, което предотвратява заледяването, обяснява инж. Бойков.
В Германия, Австрия и Швейцария за разчистване на улиците се използват машини с монтирани снегоринни плугове, както и роторни снегорини. Отзад се монтират автомати, които разпръскват сол или други препарати. Роторните снегорини се използват при дълбок сняг. Поглъщат снега, фрезоват го и го изхвърлят 5-6 м настрани. При почистването задължително се премахва и снегът по покривите. В Австрия тротоарите се чистят редовно между 6 и 22 ч дори ако навън вали обилен сняг. В различните германски провинции има различни закони. Например в провинция Шлезвиг-Холщайн, ако снегът е паднал 20 ч вечерта и не престава да вали до 9 ч на сутринта, всичко трябва да е изчистено. Ако снеговалежът е спрял до 1 ч, всичко трябва да блести. При поледица се хвърля чакъл или смеска между натрошен чакъл и сол. От 80-те години на ХХ век се хвърля така наречената влажна сол. Преди да се хвърли, тя се прави на солен разтвор и така не се отвява. Всеки град има приоритети при почистването - първи са ключовите пътища и линиите на обществения транспорт. След това всички кръстовища и накрая улиците с второстепенна важност.
http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=217269


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Сря 09 яну 2008 13:48


Европейските страни са толкова напред, че едва ли скоро ще ги стигнем :roll:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Сря 09 яну 2008 14:00


Те и в Русе мислят за озоновата дупка целия град в коловози по 25см а идиотите карат със вдигнати гребла щото ако ги пуснат гори повече и разрушава озоновия слой :evil: :evil: :evil:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта