Тъкмо от там се връщам


Като цяло имах голяма дилема между TRW и OE... TRW имат не лош състезателен вариант, който се води по-усилен, но там цената е скандална. Общо взето нормално TRW или OE разликата беше около 50 лв, която се покри от отстъпката. Отделно си говорих с няколко майстора, да ме посъветват, кое да избера и всичките ми казаха, че за R1, по-добрия вариант е OE. И речено сторено (тогава не знаех, че ще мога да изравня цените и си виках, аре бе за 50 лв, няма да слагам боклуци). Разбира се имаше още няколко спортни варианта но там цифрите летяха малко над двойно и реших да пропусна. Най-малкото аз не правя нито драг, нито кантаря. Пресичам си планински маршрути и чат пат на писта, но там според мен ще се справи стоковия съединител. Голямата драма беше с касетата. Няма от къде по-евтино, нито от щатите, нито от Англия, нито от Германия. Тук без отстъпка, цената беше най-евтина (900 лв.). Има и малка касета, която като отворим ще разберем в какво състояние е, надеждите са ми да е наред или поне да изкара още малко, защото тя е около 600 лв. Обикновено заминава външната, но ако се кара по-дълго както в моя случай може и малката да даде фира.
Понеже минах през Motul 300V и Bardahl XTC C60, дойде ред и на третия претендент за тест. Добре познатия Bel Ray :) Спрял съм се на два варианта:
Полу синтетика:
Пълна синтетика:
Като цяло причината да пробвам трети вид масло, е че мотора започна да харчи масло. Първо с 300V на 3000 км. го идуха от раз. До 3000 км. никакво харчене, след което го избамка. Долях и не го пипна до 5000. Казаха ми, че 300V било само за писта, че си губило свойствата след 2000 км., пълни глупости, но го открих в последствие. Минах на XTC C60, същата работа на 3000 км - 1 литър, долях и спря да гори. Говорих с майстора ми и му казах, зимата го отваряме, гумички на клапани сменяме, гарнитури, болтове, оптегачи на верига и нещо друго ако е тръгнало. Той вика тия ямахи не харчат. Дай ще сложим Bel Ray (той му е един от представителите) и би трябвало да спре да харчи. Ако го харчи, ще го отворим, ама така за нищо да се отваря, няма смисъл. И Реших, че е по-разумно да дам 80-100 лв, пред 800-1200 :)
За избора на масло, ако разума надделее ще сложа полу синтетика, ако не ... ще се изръся за пълна, но това ми е последния проблем в главата
