Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Kovach
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Kovach » Чет 28 окт 2010 11:39


Здравейте колеги.Не знам в коя тема да пиша,но видях че тук пишете за проблеми и съвети преди зимния сезон.Моя проблем не е с акумулатор.От скоро карам Vento,обаче като го купих и беше с вода,не с антифриз...че въпроса ми е,колко литра събира двигателя :oops: за да знам колко концентрат да купувам :? Двигателя е 1.8 моноинжекция.Благодаря предварително,и безаварийно пътуване.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот fox_vt » Чет 28 окт 2010 17:54


@milmar аз се регистрирах един час преди тебе да тай яд :mrgreen: :mrgreen: това в кръга на майтапа,а мисълта ми беше че щом тоя ток дето идвал по тънкото кабелче е по малко значи има проблемче.А както колегата попита дали може да се направи така че да започне да зарежда отначало още значи можее просто трябва да се оправи тънкото кабелче с малкото ток по него mhihi mhihi

@Kovach брат използвай търсачката това е тема за алтернатора не за антифриз :wink:


kkiosev
Мнения: 37
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот kkiosev » Нед 31 окт 2010 10:40


Явно оставаме на системата "палене с форсиране" докато не започнат да продават "тунинговани релета" като на колегата MILMAR или той не ни предложи цена за услугата :?: :oops: Или пък оригиналното да се изолира и да се използват само четките и да се монтира външно ,леко "побългаряване".


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот TURL » Вто 02 ное 2010 9:05


Сутринта въртя, колата запали ама километража и часовника се бяха нулирали, отивам на работа и с мултицета меря напрежението при работещ двигател 14.35V, в работата си имаме уред за мерене на вътрешно съпротивление на батерии, премерих го моя Bosch 44Ah показа 22mΩ a трябва да бъде около 5-7mΩ, с това вътрешно съпротивление и да го зареждам се тая, няма да се оправи mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Вто 02 ное 2010 13:08


TURL написа:... с това вътрешно съпротивление и да го зареждам се тая, няма да се оправи mhihi


Защо ,супер е , с по-високо вътршно съпротивление , по-трудно ще се разрежда .... шегувам се :mrgreen: .

Какво представлява уреда , нещо от типа на вилката и тества под товар , или е нещо "високо интелектуално" ?
Ако е първия вариант и си тествал директно на клемите на акумулатора - може да се разчита на достоверност , иначе - поне аз не вЕрвам :D .


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот TURL » Вто 02 ное 2010 14:19


HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв. mhihi / добиваш представа на 90% какво е състоянието на акумулатора, това с товарните вилки е отживелица mhihi и се прилага при пълно тестване на заряд разряд :D

Последна промяна от TURL на Вто 02 ное 2010 20:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Вто 02 ное 2010 17:05


TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица mhihi .......


Точност, точност ... абе около 2500лв. mhihi
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи :), макар че ми е любопитно .

Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката :) ) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш :) . В електротехниката , както и в математиката отживелици няма :D .


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот TURL » Вто 02 ное 2010 20:50


milmar написа:
TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица mhihi .......


Точност, точност ... абе около 2500лв. mhihi
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи :), макар че ми е любопитно .

Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката :) ) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш :) . В електротехниката , както и в математиката отживелици няма :D .
И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудеса :beer (все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот TURL » Сря 03 ное 2010 16:39


Тия от Bosch имат баси и политиката, отивам за акумулатор и им казвам дайте ми S5 54Ah, каката зад щанда цъка тук там и ме пита каква е колата? Казвам аз Венто 1.8, порови се още малко и ми разправя за да ти важи гаранцията на акумулатора Bosch S5 за тая кола трябва да сложиш 77Ah :shock . Ако щеш, иначе си вземи какъвто искаш, но в сервиза няма заверка на гаранционната карта :lol: . Баси тва май го нямаше преди година :roll:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот muns61 » Сря 03 ное 2010 20:36


TURL написа:
milmar написа:
TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица mhihi .......


Точност, точност ... абе около 2500лв. mhihi
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи :), макар че ми е любопитно .

Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката :) ) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш :) . В електротехниката , както и в математиката отживелици няма :D .
И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудеса :beer (все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/

И старата товарна вилка интерполира тока и напрежението ( или обратно май беше, а?).
:lol: :lol: :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот fox_vt » Сря 03 ное 2010 23:13


TURL написа:
milmar написа:
TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица mhihi .......


Точност, точност ... абе около 2500лв. mhihi
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи :), макар че ми е любопитно .

Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката :) ) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш :) . В електротехниката , както и в математиката отживелици няма :D .
И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудеса :beer (все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/


mhihi mhihi сложно казано със същия принцип,то малко като новите електромери сложно изглеждащо чудо на техниката но квот и да мери се стига до тока и напрежението :applause:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Чет 04 ное 2010 8:06


Който иска прецизна проверка просто отива в сервиз ,където има достатъчно техника за това.

Идеята е в домашни условия с елементарен мултицет да се получи max информация.
Достатъчно е да се замери напрежението на празен ход и "обороти" без консуматори и с всичко включено на мах.Спада на напрежението при стартиране(повечето коли имат копче за прекъсване на запалването) на двигателя за около 5,6 секунди е показателен.
Процедурата отнема до 5 мин.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Чет 04 ное 2010 14:33


muns61 написа:
TURL написа:
milmar написа:
TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица mhihi .......


Точност, точност ... абе около 2500лв. mhihi
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи :), макар че ми е любопитно .

Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката :) ) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш :) . В електротехниката , както и в математиката отживелици няма :D .
И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудеса :beer (все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/

И старата товарна вилка интерполира тока и напрежението ( или обратно май беше, а?).
:lol: :lol: :beer


Ами не ми се коментираше повече , защото темата не е затова да се надцакваме .
Само ако се знае значението на думата интерполация , щеше да е ясно че се употребява в случая без никакъв умисъл , но както и да е !
Метода за мерене на вътрешно съпровление на източник на напрежение си е един и същ , учи се в техникумите в дисциплини като ТОЕ - закон на ОМ , теорема на Тевенен , заедно със куп други отживелици , но сега техникуми няма :cry: . Сега има 2500лв !
Пожелавам на всички ви , това да са ви стртови заплати , където започнете да работите :) !


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот TURL » Чет 04 ное 2010 20:05


:dontknow: оффф, тебе колега май най-много те вълнува цената не спираш да я коментираш, а ако искаш да разбереш И какво значи интерполация казах ти почети. Писна ми да се спами и покрай спама и аз да спамя :lol: Приключвам с коментарите по тая тема, просто не ми се спори. Казвам каквото съм прочел и нЕкой веднага почва да си мери П****ТА с мен, ми не ми се занимава. Ще си меря акумулаторите с каквото аз имам възможност ти си ползвай "реотана" :Mr Green Fun с мултицета и здраве да е :beer


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот bobocamaro » Чет 04 ное 2010 20:42


milmar написа:Ами не ми се коментираше повече , защото темата не е затова да се надцакваме .
Само ако се знае значението на думата интерполация , щеше да е ясно че се употребява в случая без никакъв умисъл , но както и да е ! :) !

milmar , тая ч*кия има в себе си товарен шунт безспорно.Без него тя не би могла да премери вътрешното съпротивление на източника на ЕДН, тъй като то е включено последователно на същинския товар.Откъде идва сложната думичка "интерполация"-просто шунта в това "нещо" е високоомен(ток при измерване max150ma) http://www.tequipment.net/pdf/Hioki/3554.pdf , и измерването трае някакъв/фиксиран период.Нататък във времето резултата се "интерполира", или предполага се поведението на акумулатора по време на разряд в експлоатацията.Забележително, умен шунт за 150 милиампера.Цената е гнусна, факт.Хиляда и стотин долара..



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта